ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΙΚΑ

Αναγκαίο να ξεπεραστούν τα εμπόδια με τους δασικούς χάρτες

αναγκαίο-να-ξεπεραστούν-τα-εμπόδια-με-538146

Για την ανάγκη να συνεχιστεί η προσπάθεια της χώρας για τη σύνταξη του Εθνικού Κτηματολογίου και την υπέρβαση των εμποδίων με την ιδιοκτησία, έγινε λόγος στη χθεσινή ημερίδα των επιστημονικών φορέων για τους δασικούς χάρτες, η οποία πραγματοποιήθηκε παρουσία πλήθους κόσμου στο Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Με δεδομένη την αναγκαιότητα για παράταση των χρονικών περιθωρίων των αντιρρήσεων και διορθωτικές πράξεις, οι περισσότεροι από τους ομιλητές τόνισαν ότι προέχει η ανάπτυξη και η προστασία του περιβάλλοντος, ενώ επισημάνθηκε ότι η διαδικασία για την αποκατάσταση των λαθών και των παραλείψεων είναι διαφανής και έχει παρόντες και τους δικηγόρους και τους ενδιαφερόμενους πολίτες.

Η χώρα είχε υποχρέωση να συντάξει δασικούς χάρτες, από το ’45 όμως μέχρι σήμερα κανένας δεν αναλάμβανε την ευθύνη, όπως τονίστηκε, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι από τις λίγες χώρες που δεν έχει Εθνικό Κτηματολόγιο.

Στο σύντομο χαιρετισμό της η καθηγήτρια Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης Όλγα Χριστοπούλου τόνισε ότι οι δασικοί χάρτες θα ανοίξουν το δρόμο για μία διαφορετική προσέγγιση στο περιβάλλον και θα διευθετήσουν τις σχέσεις πολίτη και κράτους με όρους αειφορίας.

Η εν λόγω προσπάθεια, υπογράμμισε περαιτέρω από την πλευρά του ο κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής Θανάσης Λουκάς, η οποία συνδύασε σειρά κλάδων, όπως μηχανικούς, τοπογράφους, δασολόγους, γεωτεχνικούς, δικηγόρους, συμβολαιογράφους, θα πρέπει να γίνει με το σωστό τρόπο μαζί με το Κτηματολόγιο.

Από το ’45 και μέχρι σήμερα, εξήγησε, πέρασαν 174 υπουργοί Αγροτικής Ανάπτυξης, όμως κανένας μέχρι σήμερα δεν έφτιαξε τους δασικούς χάρτες.

Ο ίδιος, πάντως, επισήμανε ότι υπάρχουν πολλά λάθη και παραλείψεις με τις φωτογραφίες που έχουν χρησιμοποιηθεί, καθώς δεν έχουν ληφθεί υπόψη τους διάφοροι παράγοντες, όπως ο εμφύλιος πόλεμος, οι διατροφικές κρίσεις, οι εκχωρσώσεις δασών.

Η δασολόγος – προϊσταμένη Διεύθυνσης Δασών Μαγνησίας Ελένη Δημητρακοπούλου – Μπίλλιου είπε με κάθε τόνο ότι οι δασικοί χάρτες δίνουν το χαρακτήρα μίας περιοχής και όχι την ιδιοκτησία.

Όπως ενημέρωσε, οι δασικοί χάρτες αφορούν 2.320.000 στρέμματα, όλη τη χερσαία Μαγνησία και τη Σκόπελο (εξαιρούνται στην παρούσα φάση Αλόννησος, Σκιάθος, Αγχίαλος και προ καλλικρατικός Δήμος Βόλου).

Η ανάρτηση αποτελεί απαραίτητη προύπόθεση για την κατάρτιση του Εθνικού Κτηματολογίου σύμφωνα και με τις αποφάσεις του ΣτΕ.

«Είμαστε από τις τελευταίες χώρες που δεν έχουμε Κτηματολόγιο» υπογράμμισε η ίδια και, θέλοντας να σημειώσει το πόσο απαραίτητη είναι η χρήση των δασικών χαρτών, επισήμανε ότι πριν από την ανάρτηση των δασικών χαρτών για οποιαδήποτε άδεια σε περιοχές εκτός Σχεδίου Πόλεως ζητούνταν, απαιτούνταν πράξη χαρακτηρισμού, η οποία χρονικά έβγαινε σε διάστημα μηνών έως και χρόνου.

Η κ. Δημητρακοπούλου επισήμανε ότι δεν έχουν όλοι οι πολίτες πρόβλημα με τους δασικούς χάρτες, καθώς για 1,5 εκατ. στρέμματα γης δεν υπάρχουν αντιρρήσεις και υπογράμμισε ότι δασικοί χάρτες και Κτηματολόγιο αποτελουν εργαλείο για πολλά πράγματα.

Η ίδια ενημέρωσε ότι η διαδικασία των αντιρρήσεων τρέχει έως τις 28 Απριλίου. Στη συνέχεια είπε ότι οι δασικοί χάρτες θα κυρωθούν και θα δημοσιευτούν στην Εφημερία της Κυβέρνησης.

Ειδικά για τις αντιρρήσεις, επισήμανε, ότι θα συγκροτηθούν τριμελείς επιτροπές αποτελούμενες από δύο δασολόγους και ένα δικηγόρο, οι οποίες θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ακόμη και αυτοψία. Οι ενδιαφερόμενοι, τόνισε, θα ενημερωθούν άμεσα.

«Πρόκειται για μία διαφανή διαδικασία με παρόντες τους δικηγόρους και τους άμεσα ενδιαφερόμενους» επανέλαβε, ενώ επισήμανε ότι δεν υπάρχει καμία αναγγελία για την παράταση της διαδικασίας, ίσως όμως υπάρξει δυνατότητα έκδοσης προσωρινών βεβαιωτικών πράξεων.

Για τους δασικούς χάρτες τοποθετήθηκαν όλοι οι επιστημονικοί φορείς, αρκετοί από τους οποίους είχαν ήδη εκφράσει την τοποθέτησή τους να δοθεί όχι μόνο παράταση για τις αντιρρήσεις αλλά και να υπάρξουν και διορθωτικές ενέργειες.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου