ΤΟΠΙΚΑ

Ουρές στη ΔΕΗ Βόλου για ρυθμίσεις «Δεύτερης Ευκαιρίας»

ουρές-στη-δεη-βόλου-για-ρυθμίσεις-δεύ-546697

Σπεύδουν κατά δεκάδες στο υποκατάστημα της ΔΕΗ στο Βόλο προκειμένου να επωφεληθούν από το πρόγραμμα «Δεύτερη Ευκαιρία», το οποίο λήγει αύριο Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017, και να διακανονίσουν τις οφειλές τους σε 36 δόσεις.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Νοικοκυριά και επιχειρήσεις, που είτε έχουν χάσει τη ρύθμιση των 36 δόσεων, είτε δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο έξοδο του ρεύματος, ζητούν να κάνουν διακανονισμό ώστε να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους. Ανάμεσα σε αυτούς ορισμένοι δεν έχουν καν ρεύμα. Άλλοι απειλούνται με διακοπή. Τα εξώδικα, σύμφωνα με πληροφορίες, αποστέλλονται σωρηδόν από τα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ στο Βόλο.

Οι υπάλληλοι του υποκαταστήματος, σύμφωνα με πληροφορίες, βρήκαν χθες έξω από τη ΔΕΗ ουρά πολιτών με το «καλημέρα». Τουλάχιστον 80 άτομα βρίσκονταν στη σειρά και ανέμεναν το άνοιγμα της επιχείρησης για να μπουν πρώτοι και να κάνουν χρήση του προγράμματος.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας, τουλάχιστον 200 πολίτες πέρασαν από τη ΔΕΗ και περίμεναν με το χαρτί προτεραιότητας για να εξυπηρετηθούν. Η προθεσμία για τη «Δεύτερη Ευκαιρία» λήγει και ο χρόνος που απόμεινε για τις αιτήσεις είναι πλέον ασφυκτικός.

Τις τελευταίες δέκα μέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, στο υποκατάστημα της ΔΕΗ στο Βόλο έσπευσαν τουλάχιστον 800 πολίτες. Κατά μέσο όρο 80 καταναλωτές κάθε μέρα αιτούνταν να ενταχθούν στο πρόγραμμα του διακανονισμού.

Εκτός των διακανονισμών, έτρεχε παράλληλα και η εξυπηρέτηση για άλλα θέματα, όπως πληρωμή λογαριασμών, επανασυνδέσεις. Για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του συνόλου των καταναλωτών, το προσωπικό του υποκαταστήματος κατέβαλε φιλότιμη προσπάθεια.

Δυστυχώς όμως ο όγκος των καταναλωτών ήταν τόσο μεγάλος, ώστε αρκετοί απαιτήθηκε να στηθούν στην ουρά για δεύτερη συνεχόμενη μέρα, και μάλιστα να αναμένουν υπομονετικά στη σειρά επί ώρες.

Η οργανική δύναμη στο υποκατάστημα της ΔΕΗ στο Βόλο είναι αυτή τη στιγμή έντεκα άτομα – από 30 που ήταν το ’92. Συνολικά δεκαεννέα υπάλληλοι αποχώρησαν με συνταξιοδότηση, όμως τα χρόνια που ακολούθησαν οι θέσεις που έμειναν κενές δεν καλύφτηκαν.

Να επισημανθεί ότι αιτήσεις για ένταξη στο πρόγραμμα, στην πραγματικότητα είναι πολλαπλάσιες. Στην τηλεφωνική γραμμή της ΔΕΗ 11770 απευθύνονται για διακανονισμό οφειλών δεκάδες Βολιώτες.

Το πρόγραμμα

Όπως είναι γνωστό, η ΔΕΗ έχει παρατείνει την προθεσμία ένταξης στο Πρόγραμμα «Δεύτερη Ευκαιρία» έως την Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017. Αναλυτικότερα, όσοι πελάτες είχαν ρυθμίσει την οφειλή τους εντασσόμενοι στο Πρόγραμμα των 36 δόσεων, αλλά στην πορεία δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν και η ρύθμιση διακόπηκε, θα έχουν ευκαιρία επανένταξης στο πρόγραμμα, συμπεριλαμβάνοντας και το τρέχον ποσό της οφειλής τους, με σχετική αίτηση μέχρι και τις 03.03.2017. Η πρώτη δόση καταβάλλεται με την υποβολή της αίτησης.

Στο μεταξύ, για πελάτες με οφειλή έως και 500 ευρώ την 28/2/17, παρέχεται η δυνατότητα κατόπιν αιτήσεως αναστολής της πληρωμής του ποσού μέχρι 500 ευρώ για ένα έτος μετά από αίτηση. Οι αιτήσεις υποβάλλονται από 1η Μαρτίου 2017 έως 30 Απριλίου 2017. Εφόσον οι λογαριασμοί ρεύματος που θα εκδοθούν από την ημερομηνία ένταξης στο υπόψη Πρόγραμμα εξοφλούνται μέχρι και την ημερομηνία λήξης τους, τότε οι πελάτες θα επωφελούνται επιπλέον, με έκπτωση 10% επί της αξίας της χρήσεως προμήθειας του λογαριασμού τους.

Για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά με οφειλές έως 1.000 ευρώ παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής σε 24 μηνιαίες δόσεις με καταβολή της πρώτης δόσης άμεσα. Με οφειλές αντίστοιχα άνω των 1.000 ευρώ παρέχονται δύο επιλογές: μία με άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 18 μηνιαίες δόσεις, ή με άμεση καταβολή του 20% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπολοίπου σε 36 μηνιαίες δόσεις.

Για τους καταναλωτές που είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, τους αγροτικούς καταναλωτές, τους εποχικούς με αποκοπή ή ρευματοκλοπή ισχύουν διαφορετικές ρυθμίσεις.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου