ΤΟΠΙΚΑ

Μέσω παιχνιδιών στην αγορά εργασίας

μέσω-παιχνιδιών-στην-αγορά-εργασίας-33542

Τρία ψηφιακά παιχνίδια δημιούργησαν φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος, του LEAP, το οποίο χρηματοδοτείται για δύο χρόνια μέσω του Erasmus+. Τα παιχνίδια αποτελούν ουσιαστικά ένα εργαλείο προσομοίωσης των συνθηκών που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι φοιτητές ως αυριανοί επαγγελματίες στον χώρο της βιομηχανίας. Παίζοντας λοιπόν, καλούνται να… εξασκηθούν στις πραγματικές συνθήκες της αγοράς, και ως πραγματικοί επαγγελματίες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εικονικών πελατών τους.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η παρουσίαση του προγράμματος και των αποτελεσμάτων του, που είναι τα τρία «σοβαρά» ψηφιακά παιχνίδια, έγινε χθες το πρωί στο ξενοδοχείο Ξενία Βόλου.

Σύμφωνα με την κ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα -ειδικό διδακτικό προσωπικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας-, το ερευνητικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται τον ερχόμενο Αύγουστο και στόχος του είναι η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών για φοιτητές που θα τους δίνουν την ευκαιρία να «εκτεθούν» σε διαδικασίες που χρησιμοποιούνται στον χώρο της βιομηχανίας, συνδέοντας τη μάθηση με την πραγματική αγορά εργασίας.

«Τα τρία παιχνίδια αποτελούν ένα εργαλείο προσομοίωσης των συνθηκών που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν στη βιομηχανία οι φοιτητές. Υπάρχουν πρακτικές στη βιομηχανία όπως η ευέλικτη σχεδίαση, η λιτή σχεδίαση και η μείωση του κόστους για μια καθαρή παραγωγή. Αυτές οι πρακτικές αποτελούν και το αντικείμενο των τριών παιχνιδιών που περιλαμβάνουν σενάρια εμπνευσμένα από την πραγματική αγορά εργασίας. Μέσα στις πολυτεχνικές σχολές είναι πολύ βασικό να παρέχουμε βασική γνώση στους φοιτητές, αλλά εξίσου βασικό είναι να τους προετοιμάζουμε να βγουν στην παραγωγική διαδικασία. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε εφαρμογές που εκθέτουν ακόμη και σε εικονικό περιβάλλον τους φοιτητές στις διαδικασίες παραγωγής ώστε να συμβάλλουμε στην πιο ομαλή μετάβαση από τον ακαδημαϊκό χώρο στον χώρο της βιομηχανίας.

Η τριτοβάθμια αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, ιδίως στις πολυτεχνικές σχολές, που έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι σχετίζονται με τομείς καινοτομίας που εξελίσσονται πολύ γρήγορα, και ως εκ τούτου εκτός από βασική γνώση πρέπει να τους εφοδιάζουμε και με άλλα προσόντα για να είναι στην αιχμή της τεχνολογίας του επαγγέλματός τους», τόνισε η κ. Τσαλαπάτα.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας Δημήτρης Ζημέρης. Όπως τόνισε, «το ΤΕΕ είναι αρωγός στις προσπάθειες των πολυτεχνικών σχολών για την εξέλιξη των φοιτητών και μελλοντικών νέων μελών του. Οι αυριανοί συνάδελφοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το ΤΕΕ θα είναι αρωγός τους».

Scrum, Five S και Technological Det

Scrum, Five S και Technological Det είναι τα τρία ψηφιακά παιχνίδια που δημιούργησαν φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Το Scrum, στο οποίο συμμετείχαν οι πεμπτοετείς φοιτητές Κώστας Κατσιμεντές και Σπύρος Παναγιωτόπουλος, αναφέρεται στην ευέλικτη σχεδίαση. Υπάρχουν δύο σενάρια: δημιουργία μιας πανεπιστημιούπολης και κατασκευή ενός κήπου. Παίζοντας οι φοιτητές καλούνται να προσαρμόσουν το πρότζεκτ τους στις απαιτήσεις του εικονικού πελάτη τους και να διαμορφώσουν το τελικό προϊόν μαζί με την εικονική ομάδα τους.

Το Five S είναι ουσιαστικά μία μέθοδος που ξεκίνησε από την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιαπωνία, με σκοπό τη μείωση του κόστους παραγωγής. Παίζοντας οι φοιτητές καλούνται να αφαιρέσουν διαδικασίες που δεν είναι απαραίτητες για τον πελάτη, κάνοντας πιο απλή την παραγωγή και άρα οικονομικά φθηνότερη.

Το Technological Det είναι το τρίτο παιχνίδι. Μυεί τους μαθητές στην ιδέα της επένδυσης στην αρχή της παραγωγής προκειμένου να αποφευχθούν λάθη στη συνέχεια που θα πρέπει να διορθωθούν κι άρα να δαπανηθούν περισσότεροι πόροι.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου