ΤΟΠΙΚΑ

Αύξηση 56% σε αεροπορικές κρατήσεις

αύξηση-56-σε-αεροπορικές-κρατήσεις-45314

Οι στοχευμένες δράσεις που απαιτούνται για την τουριστική απογείωση της Μαγνησίας, σε συνάρτηση με την αύξηση σε ποσοστό 56% στις κρατήσεις που σημειώνονται στα αεροδρόμια Νέας Αγχιάλου και Σκιάθου, τέθηκαν στο επίκεντρο του συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε χθες στο Ξενία του Βόλου. Τα παραπάνω στοιχεία παρέθεσε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Γιάννης Μπουτίνας, τονίζοντας ότι αφορούν το 2018, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στις προσπάθειες δρομολόγησης πλοίου στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Βορείων Σποράδων.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Οι επιμέρους ενότητες της θεματικής «Η Μαγνησία ως τουριστικός προορισμός: Δυνατότητες και εργαλεία» αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε το ΙΕΚ «ΔΗΜΗΤΡΑ» υπό την αιγίδα της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, ενώ υπογραμμίστηκε η σημασία των υποδομών, της φυσικής προίκας της Μαγνησίας, αλλά και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που χρήζουν ανάδειξης.

Στο σχέδιο στρατηγικής προβολής και προώθησης τουριστικών προϊόντων που υλοποιεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας, αλλά και στις προσπάθειες επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκης – Βορείων Σποράδων αναφέρθηκε ο Γιάννης Μπουτίνας, αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

«Το ζητούμενο είναι περισσότεροι επισκέπτες, περισσότερες αγορές, περισσότερες διανυκτερεύσεις», είπε μεταξύ άλλων, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις προσπάθειες δρομολόγησης πλοίου που θα συνδέσει τα νησιά των Βορείων Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη και τη βόρεια Ελλάδα ευρύτερα. Όπως αποκάλυψε ο κ. Μπουτίνας, συνεχίζονται οι προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης, «προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή και να ξεκινήσει άμεσα η συγκεκριμένη γραμμή».

Παράλληλα, η αξιοποίηση των δύο αεροδρομίων, της Νέας Αγχιάλου και της Σκιάθου, η στοχευμένη συμμετοχή σε εκθέσεις με τα brand names Βόλος – Πήλιο αλλά και Σποράδες, αναπτύχθηκαν από τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη. «Προσπαθούμε να αναδείξουμε τους προορισμούς αυτούς, και φυσικά τις δράσεις που ετοιμάζουμε θα τις ανακοινώσουμε το αμέσως επόμενο διάστημα για τη Μαγνησία και για όλη τη Θεσσαλία» όπως υπογράμμισε.

Θεματικός τουρισμός

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, Γιώργος Ζαφείρης, παρατήρησε από την πλευρά του ότι ο πολιτισμός είναι τεράστιο κεφάλαιο στην προσπάθεια προβολής της Μαγνησίας, αλλά «στην ουσία δεν τον εκμεταλλευόμαστε», είπε.

Παράλληλα διευκρίνισε ότι υπάρχει ένας σημαντικός πλούτος που πρέπει να αναδειχθεί όπως τα μουσεία, οι αρχαιολογικοί χώροι, τα αρχαία θέατρα και πολλά ακόμη, ενώ υπενθύμισε ότι η μυθολογία αποτελεί πόλο έλξης για τους ξένους, και πάρα πολλοί θα ήθελαν να ζήσουν σε ένα μυθολογικό πάρκο, «που αποτελεί όνειρο ζωής μας», επεσήμανε ο κ. Ζαφείρης.

Απαριθμώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, τόσο της Μαγνησίας όσο και της ευρύτερης Θεσσαλίας, επικεντρώθηκε στον θρησκευτικό τουρισμό, στην περιήγηση των ξένων τουριστών σε μνημεία, αλλά και στις στοχευμένες δράσεις που απευθύνονται σε ομάδες ειδικού ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα την περιήγηση στο αρχιτεκτονικό προφίλ της περιοχής. Ο ίδιος αναφέρθηκε σε ένα σύνολο δράσεων με εναλλακτικό χαρακτήρα, οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στη διεύρυνση της τουριστικής σεζόν και την προσέλκυση τουριστών με υψηλό βαλάντιο. Κλείνοντας, τόνισε ότι «πρέπει να αναπτύξουμε θεσμούς που ενισχύουν το brand name».

Εξειδίκευση του δυναμικού

Τις νέες τάσεις στον τουρισμό και την αλλαγή νοοτροπίας του νέου τουρίστα σκιαγράφησε, αντίστοιχα, ο Νίκος Πιτσούλης, πρόεδρος του εκπαιδευτικού οργανισμού «ΔΗΜΗΤΡΑ». Όπως είπε χαρακτηριστικά, «η αλλαγή της κουλτούρας των νέων ανθρώπων, αλλάζει τις προτιμήσεις τους σε προορισμούς, με γνώμονα όχι απαραίτητα την πολυτέλεια, αλλά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών σε επίπεδο περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, και τα κοινωνικά στοιχεία που πρέπει να έχει το ανθρώπινο δυναμικό που θα τον υποδεχτεί».

Το ζητούμενο είναι, κατά συνέπεια, ο εργαζόμενος στον τουρισμό να έχει τις ανάλογες γνώσεις, προκειμένου «να κερδίσουμε την καινούργια εποχή στη βιομηχανία του τουρισμού» όπως σημείωσε.

Επικεντρώνοντας την αναφορά του στη Μαγνησία, ο κ. Πιτσούλης επεσήμανε τη σημασία των υποδομών, της εκπαίδευσης του προσωπικού, αλλά και της συνεργασίας των επιχειρήσεων με την τοπική αυτοδιοίκηση, προκειμένου να καταστούν τεχνολογικά προσβάσιμες οι περιοχές και, τέλος, «να γίνει αντιληπτό ότι ζούμε σε έναν πολυπολιτισμικό κόσμο, που θα μας επιλέξει μέσα από τα νέα τεχνολογικά δίκτυα».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου