ΤΟΠΙΚΑ

Φοιτητές δημιούργησαν το ιδανικό σχολείο

φοιτητές-δημιούργησαν-το-ιδανικό-σχο-268670

Σχολικές αίθουσες με μια τελείως διαφορετική αισθητική, αιωρούμενες βιβλιοθήκες, χώροι δημιουργικού παιχνιδιού με απλά υλικά, αύλειοι χώροι-έκπληξη, που συνθέτουν τον ορισμό του ελκυστικού σύγχρονου σχολείου, παρουσιάζονται στην πρωτότυπη αρχιτεκτονική έκθεση που εγκαινιάστηκε προχθές το βράδυ στον δεύτερο όροφο του κέντρου τέχνης Ντε Κίρικο.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Φοιτητές αρχιτεκτονικής διατυπώνουν πρωτότυπες προτάσεις έχοντας ως σημεία αναφοράς δύο σχολεία του Βόλου, το 30ο και το 16ο. Κοινή συνισταμένη των μελών της ομάδας εργασίας είναι ένα σχολείο λειτουργικό, άνετο, δημιουργικό, ελκυστικό στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, όπου γίνεται πιο ευχάριστο το μάθημα», δήλωσε η Αλεξάνδρα Γιαννακούλα φοιτήτρια στο 5ο έτος Αρχιτεκτονικής.

Στην έκθεση παρουσιάζονται μακέτες, σχέδια, αρχιτεκτονικές ιδέες και προτάσεις. «Στις ιδέες, που είναι υλοποιήσιμες, δεν λειτουργήσαμε εντελώς φουτουριστικά. Θέλαμε να φτιάξουμε κάτι που γίνεται εύκολα, μια ιδέα απλή που θα μπορούσε να ανανεώσει το σχολείο» πρόσθεσε η Ρωξάνη Σεβαστού, φοιτήτρια στο 5ο έτος Αρχιτεκτονικής.

Ολες οι προτάσεις είναι χαμηλού κόστους κατασκευές, εύκολα υλοποιήσιμες και αναφέρονται στο ελληνικό σχολείο του παρόντος, με πάρα πολύ εύκολες και απλές λύσεις, για να γίνει καλύτερο το μαθησιακό περιβάλλον τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς», εξήγησε ο Θοδωρής Χαλβατζόγλου, φοιτητής στο 5ο έτος Αρχιτεκτονικής.

Οι φοιτητές εμπνεύστηκαν μια «αιωρούμενη βιβλιοθήκη», όπου οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν καθισμένοι άνετα, συμμετέχοντας σε μια ευχάριστη διαδικασία. Άλλη ομάδα έκανε παρέμβαση χρησιμοποιώντας κουρτίνες για να δημιουργήσουν μικρότερους χώρους διαβάσματος και παιχνιδιού, ενώ οι παρεμβάσεις επεκτάθηκαν και στον εξωτερικό αύλειο χώρο του σχολείου. Χρησιμοποιώντας απλά υλικά όπως ρόδες, κορμούς δέντρων ή παλέτες επαναχρησιμοποιημένες, οι φοιτητές έκαναν μικρές παρεμβάσεις όπου ο μαθητής μπορεί, μεταβάλλοντας διάφορα στοιχεία, να οικειοποιηθεί τον χώρο και να υπάρξει μια διαδικασία δημιουργικού παιχνιδιού.

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Περιβάλλοντα Μάθησης», οι διδάσκοντες Γιώργος Μητρούλιας, επ. καθηγητής στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής του Π.Θ., και Φένια Χατζοπούλου, μέλος Ε.ΔΙ.Π. στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Π.Θ., μαζί με τους φοιτητές τους, υλοποίησαν το πρότζεκτ. Οι προτάσεις αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τον Πασχάλη Δήμου, διευθυντή του 30ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, και τους Φίλιππο Κωνσταντινίδη και Δημήτρη Οικονόμου, διευθυντές του 16ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, τέως και νυν, αντίστοιχα.

Οι φοιτητές που συμμετείχαν στην ομάδα σχεδιασμού της έκθεσης είναι οι: Ευθυμία Βρούζα, Αλεξάνδρα Γιαννακούλα, Ρωξάνη Σεβαστού, Θοδωρής Χαλβατζόγλου.

Στο πρότζεκτ συμμετείχαν οι φοιτητές: Ρωξάνη Σεβαστού, Θοδωρής Χαλβατζόγλου, Γεωργία Περδικούρη – Παπαδοπούλου, Κατερίνα Σαρειδάκη, Αλεξάνδρα Σιούγκαρη, Νικόλαος Χατζηπουργάνης, Κάρλος Πάσαλης, Σοφία Φίκα, Αντιγόνη Σουλιτσιώτη, Βασιλική Χατζημπάλη, Δήμητρα Πέππα, Γεωργία Στάμου, Μαρία Νομισματίδου, Μαρίνα Ποδηματά, Ελένη – Κλαίρη Διαμαντούλη, Τζιοβάννι Μούσιας, Μαρία Καινούριου, Ευγενία Μιχαλέα, Σεραφείμ Καστρίτσης, Σταύρος Τάγιος, Φώτης Τζαφώλιας, Γεωργία Δημητρίου, Μαρία Δημητρίου, Δάφνη Ανδρίτσου, Εύη Γιωεσπύρου, Ιωάννα – Μαρία Γαβριηλίδου, Συμέλα Ηλιάδου, Αγγελος Πινακάς, Ευθυμία Βρούζα, Αλεξάνδρα Γιαννακούλα, Μαρίνα Βαφειάδου, Ασημίνα Γκαγκαδέλλη, Πετρούλα Κοντάκου, Σπύρος Καραϊορδανίδης, Δημήτρης Λαζαρίδης.

Η έκθεση θα παραμείνει στο Κέντρο Τέχνης «Τζιόρτζιο ντε Κίρικο» έως τις 31 Οκτωβρίου και διοργανώθηκε από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Π.Θ.) σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Βόλου και τη Διεύθυνση Πολιτισμού του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου