Αφού είναι… αγχολυτικές, μία ανά μήνα

αφού-είναι-αγχολυτικές-μία-ανά-μήνα-332518

Εξ όσων γνωρίζω, τα οποία επιβεβαιώνονται και από το επίσημο βιογραφικό σημείωμά του, όπως δημοσιεύεται και στην προσωπική του ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, ο νέος υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, δεν έχει πάρει κανένα πτυχίο Ψυχιατρικής. Ούτε νευρολόγου, ή ψυχολόγου. Πόσο μάλλον παιδοψυχιάτρου. Έχει κάνει άριστες σπουδές και έχει διδάξει σε διακεκριμένα ξένα πανεπιστήμια. Αλλά σε ένα μόνο αντικείμενο. Την Ιστορία. Και πιο εξειδικευμένως στην ιστορική έρευνα. Αυτή είναι η ειδικότητά του.

Το ότι ανέλαβε ως πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου που ασχολείται με την Παιδεία και τα παιδιά, δεν σημαίνει ότι απέκτησε αυτομάτως και ειδικότητα παιδοψυχολόγου. Παρά ταύτα εμφανίσθηκε να κάνει μια βαρυσήμαντη δήλωση, ως από καθέδρας διδάσκων την ψυχολογία, ψυχανάλυση και ψυχιατρική. Όχι να διερωτάται, να προβληματίζεται. Αλλά να αποφαίνεται. Ως αυθεντία. Ότι, όταν διπλασιάζονται οι εξεταστικές δοκιμασίες, ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τότε… «μειώνεται το άγχος» των μαθητών.

Πρόκειται προφανώς για μια νέα, ιδιαιτέρως βαρυσήμαντη επιστημονική ανακάλυψη. Την οποία ασφαλώς θα λάβουν υπόψη τους όλοι οι ανά τον κόσμο ομόλογοι του κ. Γαβρόγλου. Προκειμένου να αναθεωρήσουν τις ως τώρα ισχύουσες αντιλήψεις τους. Και να προσαρμόσουν αναλόγως τα εκπαιδευτικά του συστήματα. Ιδίως εκείνοι οι βάρβαροι και απολίτιστοι Βόρειοι. Οι Σκανδιναβοί, Αγγλοσάξονες και λοιποί, που δεν έχουν κάτι αντίστοιχο με τις «πανελλαδικές» τις δικές μας. Που όλη τους η πολιτική κατατείνει στην εξαφάνιση των «στημένων» εξετάσεων.

Εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί να είμαστε τόσο τσιγκούνηδες. Γιατί απλώς να διπλασιάζουμε την εξεταστική δοκιμασία. Αφού είναι τόσον ιαματικό, τόσον αγχολυτικό φάρμακο η κάθε επιπλέον δοκιμασία, όπως μας βεβαιώνει ο κ. Γαβρόγλου, γιατί τέτοια διστακτικότητα στη χορήγησή του στα παιδιά; Με τη λογική αυτή, αν καθιερώναμε μια ενδοσχολική εξέταση στο τέλος κάθε μήνα του σχολικού έτους, τα εφηβάκια μας θα έφταναν στην τελική δοκιμασία χωρίς καθόλου άγχος. Μέσα στη τρελή χαρά. Σαν να πηγαίνουν σε σχολική εκδρομή.

Ως έγκριτος ιστορικός, ασφαλώς γνωρίζει ο υπουργός μας ότι την πυρίτιδα την έχουν ήδη ανακαλύψει κάποιοι. Οπότε δεν χρειάζεται να πειραματιζόμαστε ψάχνοντας. Το ίδιο και για τα εκπαιδευτικά συστήματα. Κάποιοι έχουν ήδη προχωρήσει πολύ. Ε, ας διδαχθούμε κάτι από δαύτους. Να μην κουράζονται τα μυαλά των ηγετών μας για νέες ανακαλύψεις.

Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ

[email protected]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου