Γιώργος Λαμπράκης:Γραφειοκράτες εναντίον πολιτών

γιώργος-λαμπράκηςγραφειοκράτες-ενα-647274

Στις καλένδες κινδυνεύει να οδηγηθεί μια παρέμβαση στο κέντρο του Βόλου που θα επιτρέψει στην πόλη να ανασάνει κυκλοφοριακά. Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για την τοποθέτηση κορυνών στη Δημητριάδος, έχει παραπεμφθεί για έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση που όλοι γνωρίζουμε με τι ρυθμούς κινείται.

Ο δήμος αφού είδε να πέφτουν στο κενό οι προσπάθειές του να λάβει την απαραίτητη έγκριση από την περιφερειακή ενότητα Μαγνησίας, στράφηκε στο τμήμα περιβάλλοντος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας. Ήδη έχουν περάσει δύο εβδομάδες από την υποβολή του σχετικού αιτήματος ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη καμία απάντηση. Δυστυχώς για τη δημοτική αρχή και για την πόλη γενικότερα, έχουν παρέλθει οι εποχές που τοποθετούνταν κορύνες σε κεντρικές οδικές αρτηρίες μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και αφού πρώτα είχε ληφθεί η απαιτούμενη έγκριση από τη ΔΕΣΕ, την υπηρεσία που είχε τη σχετική αρμοδιότητα. Τώρα όχι μόνο η ΔΕΣΕ έχει διαλυθεί και οι αρμοδιότητές της έχουν περάσει στην περιφέρεια, αλλά οι υπηρεσιακοί παράγοντες σε όλο το φάσμα του δημοσίου δε βάζουν την υπογραφή τους αν προηγουμένως δεν έχουν διασφαλίσει απόλυτα ότι δε θα βρεθούν αντιμέτωποι με πειθαρχικές ή ποινικές επιπτώσεις. Η διελκυστίνδα των ευθυνών για την τοποθέτηση κορυνών στο τμήμα της Δημητριάδος μεταξύ της Φιλελλήνων και της Κ. Καρτάλη, υφίσταται από το τέλος του καλοκαιριού. Τα στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών της περιφερειακής ενότητας Μαγνησίας δεν απάντησαν ξεκάθαρα στο δήμο Βόλου για το αν είναι σε θέση να εγκρίνουν την απόφαση του δημοτικού συμβούλιου που ελήφθη στα τέλη Ιουλίου. Πέρασαν ήδη τρεισήμισι μήνες και δεν έχει κουνηθεί φύλλο σε ένα θέμα που αφορά ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα. Η όποια αστυνόμευση από τη δημοτική αστυνομία έπαψε να υφίσταται προ πολλού, η τροχαία εμφανίζεται μια φορά την εβδομάδα, το πολύ, και η παράνομη στάθμευση έχει μετατρέψει έναν από τους κεντρικότερους δρόμους της πόλης σε απροσπέλαστο εμπόδιο. Η ομαλή κίνηση των οχημάτων στο επίμαχο τμήμα της Δημητριάδος είναι πλέον αδύνατη, καθώς πιο συχνά βρίσκουν μπροστά τους οι διερχόμενοι οδηγοί διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα ή φορτηγά για την τροφοδοσία των καταστημάτων ακόμα και στις 12 το μεσημέρι.

Η πίεση που δέχεται ο δήμος Βόλου για αυτή την κατάσταση είναι αφόρητη, ωστόσο τα χέρια του είναι δεμένα από τη στιγμή που έχουν μπει στο παιχνίδι και άλλες υπηρεσίες, οι οποίες κάθε άλλο παρά φημίζονται για την ταχεία λήψη αποφάσεων. Θυμίζουμε ότι οι υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης χρειάστηκαν σχεδόν δύο μήνες για να εγκρίνουν την απόφαση του δήμου σχετικά με την εκμίσθωση της πλαζ των Αλυκών σε ιδιώτη, με αποτέλεσμα να χαθεί ακόμη μια χρονιά για μια επένδυση που θα έδινε άλλη πνοή στην περιοχή. Δυστυχώς και στην περίπτωση των κορυνών δεν προβλέπεται ταχεία απόφαση, παρά το μέγεθος του προβλήματος, που αντιμετωπίζει η πόλη. Μάλιστα υπάρχουν ασφαλείς πληροφορίες που αναφέρουν ότι κάθε άλλο παρά εύκολο είναι να ληφθούν αποφάσεις για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε δρόμους που αποτελούν τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου όπως η Δημητριάδος. Αυτή δυστυχώς είναι η δομή του ελληνικού δημοσίου που παρά τις σύγχρονες ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, όχι μόνο παραμένει δυσκίνητο και δαιδαλώδες, αλλά αναγκάζει πλέον τους υπαλλήλους του να γίνονται ευθυνόφοβοι ακόμη και σε διαδικαστικά ζητήματα. Ίσως αν οι υπηρεσιακοί παράγοντες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας κοιτάξουν από τα παράθυρα των γραφείων τους προς την αρχή της Δημητριάδος και δουν το κυκλοφοριακό χάος που δημιουργείται καθημερινά, να πειστούν για την ανάγκη να ολοκληρώσουν το συντομότερο δυνατό, τη μελέτη της σχετικής νομοθεσίας και να δώσουν το πράσινο φως για την υλοποίηση ενός σχεδιασμού που θα επιτρέψει στο κέντρο του Βόλου να αναπνεύσει.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου