Γιώργος Λαμπράκης: Γραφειοκρατικά παιχνίδια με έργα μείζονος σημασίας

γιώργος-λαμπράκης-γραφειοκρατικά-πα-652740

Τελειωμό δεν έχουν τα βάσανα των δημοσίων έργων στη Μαγνησία, καθώς τη στιγμή που νομίζουν οι πολίτες ότι ξεπερνιούνταν και τα τελευταία προβλήματα προκύπτουν νέα εμπόδια, που στην περίπτωση της Κάρλας και του περιφερειακού δρόμου του Βόλου, μπορεί να αποδειχθούν ανυπέρβλητα.

Μετά τη διάλυση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κάρλας που είχε την ευθύνη για την επίβλεψη του τμήματος του περιφερειακού από τη Γορίτσα μέχρι την Αγριά καθώς και για τα έργα στον πολύπαθου ταμιευτήρα της Κάρλας, όπου υπάρχουν τεράστιες κατασκευαστικές εκκρεμότητες, γεννώνται νέες ανησυχίες για την τύχη των συγκεκριμένων εργολαβιών που δείχνουν να έχουν στοιχειώσει και κινδυνεύουν να μείνουν ημιτελείς και μάλιστα με τη σφραγίδα της ίδιας της πολιτείας.

Η επίμαχη απόφαση υπαγορεύτηκε από τη γενικότερη πολιτική των περικοπών και της κατάργησης οργανισμών και φορέων του δημόσιου, που μέχρι σήμερα είχαν αποδειχθεί τουλάχιστον βραδυκίνητοι και κοστοβόροι για τον Έλληνα φορολογούμενο. Μέχρι εδώ όλα καλά, ωστόσο οι συνέπειες που προκύπτουν από την κατάργηση της ΕΥΔΕ Κάρλας μπορεί να αποδειχθούν καθοριστικές για τον περιφερειακό και τη νεοσύστατη λίμνη. Οι καλόπιστοι ελπίζουν ότι το συντομότερο δυνατό, θα ενταχθεί στην περιφέρεια Θεσσαλίας το έμπειρο προσωπικό της εν λόγω υπηρεσίας και πως πολύ σύντομα θα αποκατασταθεί η ηρεμία σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη της εργολαβίας για τον περιφερειακό, αλλά και για τη δημοπράτηση των έργων άρδευσης στην Κάρλα. Υπάρχουν όμως και οι κακόπιστοι ή τέλος πάντων όσοι αντιμετωπίζουν με μεγάλες επιφυλάξεις τη συγκεκριμένη απόφαση, καθώς θεωρούν ότι είναι πολύ πιθανό το δημόσιο να θέλησε να ξεφορτωθεί μια υπηρεσία του χωρίς όμως να έχει διασφαλίσει ότι οι υποχρεώσεις της θα τακτοποιηθούν δίχως δυσάρεστες συνέπειες. Διότι η ΕΥΔΕ Κάρλας ήταν η επιβλέπουσα αρχή της τρέχουσας εργολαβίας στον περιφερειακό, που σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση, υλοποιείται απρόσκοπτα και είναι πολύ πιθανό το πολύπαθο τμήμα μέχρι τον παραλιακό δρόμο Βόλου – Αγριάς να παραδοθεί προς χρήση μέχρι τα τέλη Απριλίου του 2014. Κανείς δε θέλει να προκύψουν απρόσμενα εμπόδια στην επίβλεψη των εργασιών και κατά συνέπεια στην εκταμίευση των χρημάτων που έχουν εξασφαλιστεί από πόρους του ΕΣΠΑ.

Σε ότι αφορά στην Κάρλα, οι εκκρεμότητες είναι τεράστιες και απειλούν το έργο ακόμη και με απένταξη καθώς υπάρχουν ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα μέχρι το τέλος του 2015. Σε περίπτωση νέων καθυστερήσεων θα πρέπει, αφενός, να επιστρέψουμε τα χρήματα που έχουν διασφαλίσει και αφετέρου, η περιοχή θα μείνει με ένα ημιτελές έργο το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως η σημαντικότερη περιβαλλοντική παρέμβαση στα Βαλκάνια. Ήδη ο ταμιευτήρας αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα σε ότι αφορά σε υφιστάμενες υποδομές, όπως τα αντλιοστάσια που έχουν υποστεί σημαντικές φθορές. Οι καθυστερήσεις αναφορικά στη δημοπράτηση των εργολαβιών για τον εμπλουτισμό της λίμνης με νερό, που σήμερα πάει χαμένο, έχουν καθυστερήσει σε απελπιστικό βαθμό.

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η πολιτεία καταργεί την επιβλέπουσα αρχή και πετάει στην περιφέρεια το μπαλάκι της ευθύνης, χωρίς να διασφαλίζει ότι δε θα τιναχτούν στον αέρα δύο έργα μείζονος σημασίας για τη Μαγνησία και όχι μόνο. Θα θέλαμε να συμμεριστούμε την ικανοποίηση του Δημάρχου Βόλου για τη διάλυση της ΕΥΔΕ Κάρλας και τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων της στην περιφέρεια Θεσσαλίας, ωστόσο η εμπειρία από ανάλογες κινήσεις του ελληνικού δημοσίου είναι τουλάχιστον δυσάρεστη, καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων η αδιαφορία και η βραδύτητα των ενεργειών από τους αμετανόητους γραφειοκράτες των υπουργείων αποτελούν απαράβατο κανόνα!

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου