Δέσμια γραφειοκρατικών αντιλήψεων μια ολόκληρη πόλη

δέσμια-γραφειοκρατικών-αντιλήψεων-μ-702459

Δέσμιοι των αντιλήψεων του παρελθόντος που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το σημερινό κατάντημα της δημόσιας διοίκησης στη χώρας μας, φαίνεται πως είναι αρκετοί υπάλληλοι δημοτικών υπηρεσιών του Βόλου. Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα στην περίπτωση της πολύπαθης οδού Αλαμάνας που μετά από παλινωδίες και λανθασμένους χειρισμούς πολιτικών και μη στελεχών του δήμου επί μια σχεδόν 10ετία, έφτασε το φετινό καλοκαίρι η πολυαναμενόμενη στιγμή της πλήρους διάνοιξής της και της παράδοσης της στην κυκλοφορία έτσι ώστε να αναπνεύσει κυκλοφοριακά ένα μεγάλο τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Εδώ και δύο ολόκληρους μήνες και ενώ έχουν ξεκινήσει οι εργασίες διάνοιξης της οδού, έχουν παρουσιαστεί διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια που σε κανένα ευνομούμενο κράτος δε θα είχαν προκύψει. Ο λόγος για μια σειρά από εμπλοκές σχετικά με τη μετακίνηση στύλων της ΔΕΗ. Καμία από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες δεν προέβλεψε ότι πρέπει να απομακρυνθούν έτσι ώστε να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εργασίες ασφαλτόστρωσης και κατασκευής των πεζοδρομίων. Αντί δηλαδή να έχουν τακτοποιηθεί αυτές οι εκκρεμότητες πριν αρχίσει το γκρέμισμα των οικημάτων που απαλλοτριώθηκαν, εγκαταστάθηκαν τα συνεργεία, άρχισε η διάνοιξη και στη συνέχεια υποβλήθηκε το αίτημα προς τη ΔΕΗ για την απομάκρυνση των στύλων φωτισμού. Πρώτα από όλα όμως οι εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής έσπευσαν να προβούν σε δηλώσεις προς τα ΜΜΕ υποσχόμενοι ολοκλήρωση των εργασιών και απόδοση του δρόμου σε κυκλοφορία εντός δυο εβδομάδων το πολύ. Βέβαια, οι ίδιοι εκτέθηκαν δίνοντας τις συγκεκριμένες διαβεβαιώσεις και πανηγυρίζοντας για την επίλυση ενός προβλήματος που ταλαιπώρησε την πόλη για χρόνια.

Για κακή τύχη των πολιτών, η συγκεκριμένη εργολαβία ξεκίνησε να υλοποιείται εντός του καλοκαιριού που όλοι γνωρίζουν ότι επιτείνει τη δεδομένη ραθυμία και των δημόσιων υπηρεσιών. Όσο και αν προσπάθησε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών να υπερασπιστεί τους υφιστάμενούς του και να διαψεύσει ισχυρισμούς ότι λόγω καλοκαιριού οι ρυθμοί λειτουργίας της υπηρεσίας ήταν ακόμη πιο υποτονικοί, δεν κατόρθωσε να μας πείσει. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ένα δυσκίνητο γραφειοκρατικό σύστημα το οποίο λειτουργεί με τρόπο που ταλαιπωρεί τους πολίτες. Ωστόσο τα συστήματα διοίκησης εφαρμόζονται από ανθρώπινο δυναμικό που δεν δείχνει να έχει απεμπλακεί από τις λανθασμένες νοοτροπίες του παρελθόντος. Κανένα ενδιαφέρον για ταχεία διεκπεραίωση τεχνικών παρεμβάσεων όπως η συγκεκριμένη, παντελής απουσία προγραμματισμού και συντονισμού ακόμα και ανάμεσα σε υπαλλήλους όχι μόνο της ίδιας υπηρεσίας αλλά ακόμη και του ίδιου γραφείου.

Την ίδια στιγμή δημοσιοποιείται η απόφαση της δημοτικής αρχής για αξιολόγηση και αναδιάρθρωση υπηρεσιών και δομών στο δήμο Βόλου. Περισσότερο με διαδικασία ρουτίνας και λιγότερο με σχεδιασμό ουσίας μοιάζει αυτή η πρωτοβουλία, καθώς το πρόβλημα στις δημοτικές υπηρεσίες δεν εντοπίζεται μόνο στον αριθμό των υπαλλήλων και στον τρόπο κατανομής τους, αλλά είναι πολύ πιο βαθύ και αφορά σε αντιλήψεις κι νοοτροπίες που δεν αλλάζουν ούτε με μεταμόσχευση εγκεφάλου. Το κλίμα αδιαφορίας στο δημόσιο, όπου ο κάθε υπάλληλος εκτελούσε καθημερινά τα καθήκοντά του με μηχανικό τρόπο, χωρίς κίνητρο και διάθεση, έγινε ακόμη χειρότερο την τελευταία τριετία των συνεχών περικοπών σε μισθούς και των καταργήσεων επιδομάτων και προνομίων. Δηλαδή ένα κλίμα που ήταν στραβό έτσι κι αλλιώς κοντεύει να σπάσει υπό το βάρος της δυσφορίας και της αγανάκτησης των υπαλλήλων στο δημόσιο. Οι πολίτες όπως πλήττονται στην καθημερινότητα τους από τον τρόπο που λειτουργούσαν και εξακολουθούν να λειτουργούν οι δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες, όπου μια μερίδα αμετανόητων γραφειοκρατών κρατά δέσμια μια ολόκληρη χώρα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου