Γιώργος Λαμπράκης: Εκβιασμοί αέρος – εδάφους

γιώργος-λαμπράκης-εκβιασμοί-αέρος-ε-791161

Την ίδια τακτική που σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ακολουθεί κατά κόρον σε άλλες τουριστικές περιοχές της χώρας, θέλει να εφαρμόσει και στη Μαγνησία η αεροπορική εταιρία RYANAIR, που ανακοίνωσε τη διακοπή των πτήσεων της από και προς το πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, από τα μέσα του επόμενου Σεπτέμβρη. Όσοι γνωρίζουν καλά τους όρους του παιχνιδιού στον συγκεκριμένο τομέα, κάνουν ξεκάθαρα λόγο για εκβιασμό. Ωστόσο, αυτό συμβαίνει σε βάρος μιας περιοχής που και καλοπληρωτής είναι και συνεπής ως προς τις υποχρεώσεις της απέναντι στην εν λόγω αεροπορική εταιρία.

Ποιος μπορεί να ξεχάσει τις τυμπανοκρουσίες και τους πανηγυρισμούς στη Μαγνησία, πριν από λίγα χρόνια, όταν κλείστηκε η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών και άρχισαν οι πτήσεις, συνδέοντας την κεντρική Ελλάδα με πολλούς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Από τότε μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη συνεργασία εξακολουθεί να αποτελεί το πιο ισχυρό χαρτί της Μαγνησίας, η οποία έχει ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο χωρίς όμως την απαιτούμενη χρηματοδότηση για την πλήρη ανάπτυξη και αξιοποίησή του.

Η συνεργασία με τη RYANAIR, που συνεχίζει να υφίσταται χάρις στη χρηματοδότηση την οποία εξασφαλίζει κάθε χρόνο η περιφέρεια Θεσσαλίας, παρουσιάζεται ως ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της περιοχής, σε ότι αφορά στη τουριστική ανάπτυξη. Κατά συνέπεια ήταν θέμα χρόνου να ακολουθήσει τη συγκεκριμένη στάση η εν λόγω αεροπορική εταιρία. Με ύφος τουλάχιστον απαράδεκτο, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία προαναγγέλλει τη διακοπή πτήσεων των αεροσκαφών της, ενώ δεν έχει λήξει ακόμη η ισχύουσα σύμβαση και εφόσον η περιφέρεια συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για το χρονικό διάστημα ισχύς της νέας συμφωνίας.

Το να ζητά, στην ουσία, η εταιρία από το περιφερειακό συμβούλιο να εγκρίνει ένα ποσό που φτάνει τα 2 εκατομμύρια

ευρώ, τη στιγμή που απαιτούνται έλεγχοι από τα θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας, αποτελεί ένα τεράστιο διολίσθημα από τη πλευρά της και αναγκαστικά βάζει σε πολλές σκέψεις τους εκπροσώπους της περιοχής για τις σκοπιμότητες της συγκεκριμένης τακτικής. Δύο ενδεχόμενα υπάρχουν. Ή η εταιρία έχει αντιληφθεί πόσο σημαντική είναι παρουσία της στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και πιέζει για τη διασφάλιση των συμφερόντων της ή έχει αποφασίσει να μας εγκαταλείψει, έχοντας εξασφαλίσει κάποια άλλη συμφωνία, πιο δελεαστική για την ίδια. Η περιοχή και στις δυο περιπτώσεις, θα βγει χαμένη καθώς ή θα πρέπει να αποδεχθεί έναν εκβιασμό, ή θα υποστεί τις συνέπειες από τη διακοπή των πτήσεων της εταιρίας.

Η αλήθεια είναι πάντως πως η RYAΝAIR βρίσκει και τα κάνει, καθώς απουσιάζει παντελώς από τη Μαγνησία μια ξεκάθαρη, αξιόπιστη και πάνω από όλα βιώσιμη πρόταση για την αξιοποίηση του πολιτικού αεροδρομίου. Ο κάθε εκπρόσωπος φορέα της περιοχής διατυπώνει και μια διαφορετική πρόταση, από την οποία ωστόσο απουσιάζει το οικονομικό σκέλος που είναι και το πιο σημαντικό. Αυτή η πραγματικότητα σε συνδυασμό με την παντελή απουσία μιας κεντρικής στρατηγικής για την ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, έχει οδηγήσει στο σημερινό καθεστώς. Από τη μια, ένα ολόκληρο αεροδρόμιο και κατά συνέπεια μια ολόκληρη περιφέρεια εξαρτώνται στην ουσία από μια και μόνη εταιρία και από την άλλη, η συγκεκριμένη εταιρία εφαρμόζει μια απαράδεκτη τακτική θεωρώντας ότι συνδιαλέγεται με ιθαγενείς.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου