Οι ανεκπλήρωτες υποσχέσεις για τον περιφερειακό

οι-ανεκπλήρωτες-υποσχέσεις-για-τον-πε-732284

Τα σχετικά κονδύλια δεν είναι ανεξάντλητα, ούτε θα περιμένουν τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα πότε θα αποφασίσει η Ελληνική Κυβέρνηση ότι ωρίμασαν οι συνθήκες για την ολοκλήρωση ενός έργου υποδομής, το οποίο είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο για τον Βόλο

Ο γ.γ. του Υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες, που δεσμεύτηκε σε πρόσφατη σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ολοκλήρωση των μελετών του περιφερειακού που καρκινοβατούν πάνω από δύο δεκαετίες, είναι το κυβερνητικό στέλεχος που ανέλαβε τις ίδιες ακριβώς δεσμεύσεις, επισκεπτόμενος τον Βόλο μαζί με τον πολιτικό του προϊστάμενο, υπουργό Υποδομών Χρηστό Σπίρτζη, πριν από δύο περίπου χρόνια. Είναι επίσης το ίδιο κυβερνητικό στέλεχος που πριν από τρεις μήνες υποσχέθηκε ξανά ότι ολοκληρώνονται οι μελέτες για τα τμήματα του περιφερειακού τόσο προς την Μπουρμπουλήθρα, όσο και προς την Αγριά, έτσι ώστε να δημοπρατηθούν στη συνέχεια οι απαιτούμενες εργολαβίες.

Ολο αυτό το γαϊτανάκι των υποσχέσεων χωρίς αντίκρισμα αναγκάζει την τοπική κοινωνία να αντιμετωπίζει με μεγάλη επιφυλακτικότητα δεσμεύσεις κυβερνητικών στελεχών, ότι ο πολύπαθος περιφερειακός δρόμος του Βόλου θα αποκτήσει, σαράντα ολόκληρα χρόνια μετά τον σχεδιασμό του, αρχή και τέλος. Ισως το γεγονός ότι έχουμε εισέλθει σε μια άτυπη προεκλογική περίοδο να αποτελέσει σύμμαχο της πάγιας διεκδίκησης των Βολιωτών να δουν ολοκληρωμένη την οδική παράκαμψη του πολεοδομικού συγκροτήματος, όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια σε άλλες περιοχές της χώρας, όπου αντίστοιχες υποδομές λειτουργούν κανονικά και δίνουν ουσιαστικές λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, καθώς επίσης και σε αυτό της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από την κίνηση των αυτοκινήτων στον αστικό ιστό. Στη γειτονική Λάρισα, για παράδειγμα, λειτουργούν δύο περιφερειακοί δρόμοι που κατασκευάστηκαν δίχως τα παρατράγουδα που βιώνουν οι Βολιώτες από τις αρχές της δεκαετίας του ’90.

Αυτό το διάστημα «τρέχουν» ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα στα οποία μπορούν να ενταχθούν τα κομμάτια του περιφερειακού του Βόλου που υφίστανται μόνο στα χαρτιά. Το 2021 εκπνέει το σχετικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχουν ανεξάντλητα χρονικά περιθώρια προκειμένου να ολοκληρωθούν οι μελέτες των τμημάτων προς την Μπουρμπουλήθρα και την Αγριά και στη συνέχεια να δημοπρατηθούν οι απαιτούμενες εργολαβίες. Ταυτόχρονα, εξελίσσονται κι άλλες αντίστοιχες μελέτες ανά την επικράτεια, όπου επίσης αναζητείται χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους. Τα σχετικά κονδύλια δεν είναι ανεξάντλητα, ούτε θα περιμένουν τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα πότε θα αποφασίσει η Ελληνική Κυβέρνηση ότι ωρίμασαν οι συνθήκες για την ολοκλήρωση ενός έργου υποδομής, το οποίο είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο για τον Βόλο.

Υποσχέσεις σαν αυτές που ανέλαβε ο γ.γ. του Υπουργείου Υποδομών έχουν ακούσει πολλές οι Βολιώτες τα τελευταία χρόνια. Σε όλες τις περιπτώσεις επρόκειτο για λόγια του αέρα που εκστομίζονταν προκειμένου οι εκάστοτε Κυβερνήσεις να κερδίσουν κάποια πρόσκαιρα επικοινωνιακά οφέλη ή για να κατευνάσουν τη δικαιολογημένη αγανάκτηση της τοπικής κοινωνίας. Ο δρόμος (εν προκειμένω ο περιφερειακός) είναι ορθάνοιχτος για την υλοποίηση όσων υποσχέθηκε ο κ. Δέδες. Ετσι και το συγκεκριμένο έργο θα πάψει να αποτελεί το πιο σύντομο ανέκδοτο και τα πολιτικά στελέχη, που έχουν υποσχεθεί κατ’ επανάληψη την ολοκλήρωσή του, θα ανακτήσουν σημαντικό μέρος της απολεσθείσας αξιοπιστίας τους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου