Η πραγματική εικόνα της Δημόσιας Εκπαίδευσης

η-πραγματική-εικόνα-της-δημόσιας-εκπα-748487

Όπως συμβαίνει σε κάθε τομέα της κυβερνητικής πολιτικής έτσι και στον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας, επιχειρήθηκε από τα πολιτικά και υπηρεσιακά στελέχη να παρουσιαστεί μια εξιδανικευμένη εικόνα, που ωστόσο απέχει παρασάγγας από την πραγματική κατάσταση

Η πραγματική εικόνα στη Δημόσια Εκπαίδευση μια εβδομάδα μετά τον Αγιασμό για τη φετινή σχολική χρονιά είναι τελείως διαφορετική από αυτή που παρουσίασαν το Υπουργείο και οι κατά τόπους διευθυντές Εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση και οι υπηρεσιακοί παράγοντες που έχουν τη σχετική ευθύνη καμάρωναν την προηγούμενη Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου επειδή, κατά τους ίδιους, τα σχολεία άνοιξαν φέτος με λιγότερα προβλήματα, κυρίως σε ό,τι αφορά στα κενά των εκπαιδευτικών. Ωστόσο τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν χθες οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στο ΠΑΜΕ, προσγειώνουν ανώμαλα στην πραγματικότητα όσους πίστεψαν αυτές τις ανακοινώσεις.

Όπως συμβαίνει σε κάθε τομέα της κυβερνητικής πολιτικής έτσι και στον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας, επιχειρήθηκε από τα πολιτικά και υπηρεσιακά στελέχη να παρουσιαστεί μια εξιδανικευμένη εικόνα, που ωστόσο απέχει παρασάγγας από την πραγματική κατάσταση στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Τα κενά των δασκάλων και των καθηγητών, κυρίως στα σχολεία της περιφέρειας και των νησιών, αποτελούν και φέτος το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για τους μαθητές και τους γονείς τους.

Με τη γνωστή συνταγή των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που βρίσκονται για πολλά χρόνια σε ένα καθεστώς άτυπης επαγγελματικής ομηρίας, επιχειρείται και φέτος να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά που έχουν προκληθεί στην Εκπαίδευση μετά τις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις από το 2010 μέχρι σήμερα. Οι υποσχέσεις των μνημονιακών κυβερνήσεων για δεκάδες χιλιάδες μόνιμες προσλήψεις ουδέποτε υλοποιήθηκαν. Από τη στιγμή μάλιστα που οι αναπληρωτές πληρώνονται από ευρωπαϊκά κονδύλια και δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν υπάρχει κανένας λόγος για τους κυβερνώντες ώστε να σταματήσουν την απαράδεκτη κατάσταση με τους αναπληρωτές.

Χιλιάδες από αυτούς και φέτος πήραν ήδη τις βαλίτσες τους, χαιρέτησαν τις οικογένειές τους και ξεκίνησαν να διδάξουν στο σχολείο όπου τους όρισε το Υπουργείο. Οι περισσότεροι από αυτούς παραμένουν εγκλωβισμένοι σε αυτό το καθεστώς εργασιακής αβεβαιότητας και σταμάτησαν να ελπίζουν ότι θα λάβουν τον μόνιμο διορισμό τους. Κάποιοι άλλοι άλλαξαν επάγγελμα παρά τις σπουδές και τους κόπους τους για να πάρουν το πολυπόθητο πτυχίο.

Από τη στιγμή που ο ευαίσθητος τομέας της Δημόσιας Εκπαίδευσης συνεχίζει να αντιμετωπίζεται με οικονομοτεχνικούς όρους και έχει υποστεί τις δραματικές περικοπές που έχουν γίνει σε όλο το υπόλοιπο δημόσιο, δεν πιστεύουμε ότι υπάρχουν ελπίδες να αλλάξει το σημερινό καθεστώς. Το δημόσιο σχολείο θα παραμείνει υποβαθμισμένο χωρίς υποδομές, χρηματοδότηση και το πιο σημαντικό, χωρίς το απαιτούμενο διδακτικό προσωπικό. Η Ελλάδα ήταν και παραμένει στον κατάλογο των ευρωπαϊκών χωρών με το χαμηλότερο ποσοστό δαπανών επί του προϋπολογισμού για τη χρηματοδότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Αυτός είναι ωστόσο ο πιο γρήγορος δρόμος για την ολοκληρωτική απαξίωση του συστήματος που υποτίθεται ότι μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομική ανάταξη της πατρίδας μας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου