Παράπλευρες συνέπειες από τα πλευρικά διόδια

παράπλευρες-συνέπειες-από-τα-πλευρικ-128482

Κι αυτό γιατί έχουν απέναντί τους, από τη μια μεριά τα σχέδια μιας μεγάλης ιδιωτικής εταιρείας και από την άλλη τη δεδομένη απάθεια της τοπικής κοινωνίας να ξεσηκωθεί οργανωμένα

Τα μέλη του εξωραϊστικού συλλόγου Νέων Παγασων έχουν αποφασίσει να αντιδράσουν δυναμικά στην προοπτική να διέρχονται μέσα από τα Αϊβαλιώτικα και τις Αλυκές οι νταλίκες που θα θέλουν να αποφύγουν τα πλευρικά διόδια στον κόμβο Βελεστίνου, αν και ξέρουν ότι υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες να κερδίσουν αυτό τον αγώνα. Κι αυτό γιατί έχουν απέναντί τους, από τη μια μεριά τα σχέδια μιας μεγάλης ιδιωτικής εταιρείας, η οποία σχεδιάζει και υλοποίει νέους σταθμούς διοδίων έχοντας στη διάθεση της τις απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις, και από την άλλη τη δεδομένη απάθεια της τοπικής κοινωνίας να ξεσηκωθεί οργανωμένα και να διεκδικήσει να μη γίνουν πράξη σχεδιασμοί που θα υποβαθμίσουν περαιτέρω την ποιότητα ζωής των Βολιωτών.

Στη δύσκολη προσπάθεια που αποφάσισαν να ξεκινήσουν έτσι ώστε να μη μετατραπεί σε δρόμο – καρμανιόλα το στενό τμήμα της Αθηνών, το οποίο διασχίζει τη συνοικία Αϊβαλιώτικα, καθώς επίσης και το υπόλοιπο τμήμα της εισόδου του Βόλου από τη γέφυρα στο Αλιγαρόρεμα μέχρι την ευθεία πριν τον Σωρό, αναζητούν ήδη συμμαχίες με φορείς και συλλόγους που έχουν το απαραίτητο κίνητρο να συνδράμουν στην αποτροπή δημιουργίας του πλευρικού σταθμού διοδίων. Όπως για παράδειγμα οι ιδιοκτήτες φορτηγών που είτε θα επιβαρυνθούν με ένα επιπρόσθετο κόστος για τη διέλευση τους από το νέο σταθμό διοδίων, είτε θα περνούν μέσα από Βόλο και θα έρχονται αντιμέτωποι με τις αντιδράσεις των κατοίκων περιοχών όπως οι Αλυκές. Ο Δήμος Ρήγα Φεραίου, που αντέδρασε πρώτος στα σχέδια της ιδιωτικής εταιρείας, είναι ένας επίσης κάλος σύμμαχος για τον εξωραϊστικό σύλλογο των Νέων Παγασών.

Αρκεί όμως αυτό το μέτωπο ώστε να αποτραπεί το εφιαλτικό σενάριο της τεράστιας κυκλοφοριακής επιβάρυνσης μιας περιοχής που ήδη αντιμετωπίζει οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα; Προφανώς και όχι. Ο Δήμος Βόλου πρέπει να τεθεί επικεφαλής αυτής της προσπάθειας. Η τοπική περιφερειακή ενότητα επίσης, ενώ η παρουσία της πρώην υφυπουργού Υποδομών Μαρίνας Χρυσοβελώνη στην προεδρία της Εθνικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας δημιουργεί νέα δεδομένα, τα οποία τα μέλη του εξωραϊστικού συλλόγου Νέων Παγασών οφείλουν να αξιοποιήσουν.

Προς το παρόν πάντως όλοι οι παραπάνω φορείς και πρόσωπα παρακολουθούν τις εξελίξεις από απόσταση. Ίσως γιατί γνωρίζουν ότι ο σχεδιασμός για τη δημιουργία του πλευρικού σταθμού στον κόμβο Βελεστίνου είναι θέμα χρόνου. Ίσως γιατί οι αντιδράσεις τους στο πρόσφατο παρελθόν κατά των διοδίων, με αφορμή την τραγωδία με τα τρία παιδιά έξω από το Στεφανοβίκειο, δεν έφεραν κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Παρ’ όλα αυτά οφείλουν τώρα να προσπαθήσουν περισσότερο, καθώς είναι η πρώτη φορά που οι συνέπειες από την ιδιωτικοποίηση του εθνικού οδικού δικτύου θα επιβαρύνουν άμεσα την πόλη μας, που αντιμετωπίζει έτσι κι αλλιώς μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου