Διόδια παντού!

διόδια-παντού-134737

Ηδη εκφράζονται έντονες αντιδράσεις από τους εκπροσώπους του τοπικού συλλόγου ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ, που σκέφτονται να προσφύγουν ακόμη και στον εισαγγελέα για να καταγγείλουν την πρακτική της ιδιωτικής εταιρείας που εκμεταλλεύεται την ΠΑΘΕ

Στα 2,5 ευρώ υπολογίζεται το κόστος διέλευσης από τον υπό κατασκευή πλευρικό σταθμό διοδίων στον κόμβου Βελεστίνου για τα επιβατικά αυτοκίνητα και στα 6 ευρώ για τα φορτηγά. Ήδη ισχύουν στο σημείο νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ενώ όταν δοθεί ο νέος σταθμός των διοδίων σε χρήση, οι οδηγοί που θα κινούνται στον δρόμο Βόλου – Βελεστίνου και θα θέλουν να βγουν στην ΠΑΘΕ, θα πρέπει να πληρώνουν διόδια!

Η εταιρεία που διαχειρίζεται τους σταθμούς των διοδίων, προσπαθεί να αυξήσει τα έσοδά της που έχουν κατρακυλήσει λογω της επιβολής πανάκριβων τελών διέλευσης από τους σταθμούς των διοδίων και της συνεπακόλουθης κάθετης πτώσης της κίνησης των οχημάτων στην ΠΑΘΕ. Έτσι λοιπόν αποφάσισε να αυξηθούν οι πλευρικοί σταθμοί των διοδίων, ώστε να μην έχουν περιθώριο επιλογής οι οδηγοί.

Ή τουλάχιστον αυτό εκτιμούν στην εταιρεία, καθώς μετά την κατασκευή του πλευρικού σταθμού στον κόμβο Βελεστίνου οι οδηγοί, και ιδίως αυτοί των βαρέων οχημάτων, θα επιλέγουν να κινούνται μέσα από την πόλη του Βόλου ή την πόλη του Βελεστίνου, προκειμένου να αποφύγουν μια επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση. Στη συνέχεια θα βγαίνουν στην ΠΑΘΕ, μέσω του κόμβου Μικροθηβών, μέχρι να γίνει και εκεί νέος πλευρικός σταθμός διοδίων, και πάει λέγοντας. Ήδη εκφράζονται έντονες αντιδράσεις από τους εκπροσώπους του τοπικού συλλόγου ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ, που σκέφτονται να προσφύγουν ακόμη και στον εισαγγελέα για να καταγγείλουν την πρακτική της ιδιωτικής εταιρείας που εκμεταλλεύεται την ΠΑΘΕ.

Αυτή τη στιγμή το κόστος των διοδίων αντιστοιχεί στο 20% του συνολικού μεταφορικού κόστους. Αν προστεθούν και νέοι σταθμοί τότε αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τη βιωσιμότητα των μεταφορέων, καθώς επίσης και για τους καταναλωτές, που ως συνήθως επιβαρύνονται σε κάθε αύξηση στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων.

Σε ό,τι αφορά στον δήμο Ρήγα Φεραίου, η δημοτική αρχή εκφράζει επίσης έντονες αντιδράσεις για τον υπό κατασκευή πλευρικό σταθμό διοδίων στον κόμβο Βελεστίνου, καθώς οι κάτοικοι της περιοχής θα πληρώνουν στο εξής για να βγουν στην εθνική και να μεταβούν σε περιοχές εντός των διοικητικών ορίων του δήμου. Η εταιρΕία απάντησε σε αυτές τις αντιδράσεις, υποστηρίζοντας ότι ο νέος σταθμός των διοδίων θα συμβάλΛει στην κυκλοφοριακή αποφόρτιση της παλιάς εθνικής οδού Βόλου – Λάρισας, καθώς εκτιμάται ότι εφόσον θα υπάρχουν διόδια μετά το Μοσχοχωρι δεν θα βγαίνουν τα φορτηγά από την ΠΑΘΕ, αλλά θα συνεχίζουν προς Αθήνα.

Αυτό το σκεπτικό καταρρίπτεται βέβαια από τα όσα περιγράφονται πιο πάνω, ωστόσο μπροστά στην επιδίωξη της εταιρΕίας να αυξήσει τα κέρδη της και να ισοσκελίσει τις απώλειες εσόδων από τη μειωμένη κίνηση στο εθνικό δίκτυο, η λογική και οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών τίθενται στο περιθώριο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου