Η αποτίμηση του σχολικού συμβουλίου

η-αποτίμηση-του-σχολικού-συμβουλίου-152051

Η συνεδρίαση του διευρυμένου σχολικού συμβουλίου ολοκληρώθηκε, και οι διοργανωτές θα κάνουν πλέον την αποτίμησή τους έχοντας συγκεντρώσει τα υπομνήματα των μαθητών με τις προτάσεις τους, για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η μαθητική κοινότητα. Εκτός από την αξιολόγηση και την προώθηση των αιτημάτων στα κέντρα λήψης των αποφάσεων, οι διοργανωτές του σχολικού συμβούλιου πρέπει να σταθμίσουν τη μεγάλη επιφυλακτικότητα με την οποία αντιμετώπισαν οι εκπρόσωποι των 35 λυκείων της Μαγνησίας το πολιτικό προσωπικό που βρέθηκε χθες το πρωί απέναντί τους. Οι μαθητές, όπως και το μεγαλύτερο τμήμα της κοινωνίας, αντιμετωπίζουν με δυσπιστία τους εκλεγμένους, είτε αυτοί είναι βουλευτές είτε αυτοδιοικητικοί.

Μάλιστα, το διαδικαστικό στη χθεσινή εκδήλωση, όπου τοποθετήθηκαν στην αρχή οι εκπρόσωποι των πολιτειακών θεσμών, μάλλον κούρασε τα παιδιά που είχαν την αίσθηση ότι θα τους άκουγαν οι βουλευτές και όχι το αντίθετο. Είναι πάντως απολύτως δικαιολογημένο να υπάρχουν κάποια οργανωτικά προβλήματα σε εκδηλώσεις με μεγάλη συμμετοχή, όπου μάλιστα δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία. Στο επόμενο σχολικό συμβούλιο, είμαστε σίγουροι ότι δεν επαναληφθούν οι όποιες αρρυθμίες παρατηρήθηκαν χθες.

Σε ό,τι αφορά πάντως στην ουσία της διαδικασίας, κρατάμε αρχικά την εντυπωσιακή ανταπόκριση όσων εκκλήθηκαν να ακούσουν τους μαθητές. Επίσης σημειώνουμε ότι δεν υπήρξαν παρατράγουδα αναφορικά στις τοποθετήσεις του πολιτικού προσωπικού. Έτσι δεν απαξιώθηκε η διαδικασία και δεν χάθηκε η βασική της στόχευση, που ήταν να παρουσιάσουν οι εκπρόσωποι της μαθητικής κοινότητας τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τους για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, στο δυσμενές οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον της μνημονιακής Ελλάδας.

Σε αυτό το επίπεδο, οι μαθητές όχι μόνο ανταποκρίθηκαν αλλά πραγματικά εντυπωσίασαν σε αρκετά σημεία της χθεσινής διαδικασίας, με τον συγκροτημένο και τεκμηριωμένο τρόπο με τον οποίο ανέπτυξαν τις προτάσεις τους και την επιχειρηματολογία τους, για την ανάγκη υιοθέτησης ενός νέου μοντέλου στη δημόσια εκπαίδευση. Υπήρξαν περιπτώσεις μαθητών που δεν περιορίστηκαν να αναδείξουν τα προβλήματα των σχολείων τους και να ζητήσουν λύσεις, αλλά προχώρησαν στην κατάθεση πρωτοποριακών προτάσεων, που αγγίζουν θεμελιώδη ζητήματα της εκπαίδευσης και επιβάλλουν την ανάγκη δομικών αλλαγών.

Δικαίως λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας είχε στραμμένο το βλέμμα του στη χθεσινή διαδικασία. Το σχολικό συμβούλιο ήταν ένας θεσμός που έλλειπε από τη δημόσια εκπαίδευση. Η ανάγκη να ακουστούν οι μαθητές στο πλαίσιο μιας επίσημης διαδικασίας μόνο θετικά μπορεί να συνεισφέρει στην προσπάθεια αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου. Αρκεί η κωδικοποίηση των προτάσεων των μαθητών και η αποστολή τους στο υπουργείο, στους δήμους και την περιφέρεια να γίνει τάχιστα, και στη συνέχεια οι αρμόδιοι πολιτικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες να διαψεύσουν με τα αντανακλαστικά τους την επιφυλακτικότητα με την οποία τους αντιμετωπίζουν οι μαθητές.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου