Χωρίς νικητές και ηττημένους

χωρίς-νικητές-και-ηττημένους-393374

Πρέπει πρώτα οι Βολιώτες καταναλωτές να αντιληφθούν ότι στηρίζοντας τα πολυκαταστήματα, ναρκοθετούν επί της ουσίας την τοπική οικονομική δραστηριότητα, μέρος της οποίας είναι και οι ίδιοι

Οι εκλογές στον Εμπορικό Σύλλογο του Βόλου ολοκληρώθηκαν, και το αποτέλεσμά τους δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, ούτε στους νικητές ούτε στους ηττημένους. Το πιο σημαντικό είναι, ωστόσο, οι εκλεγμένοι σύμβουλοι της παράταξης που αύξησε τις δυνάμεις της, αυτής που τις διατήρησε ή της τρίτης που έχασε μια έδρα, να συγκροτήσουν ένα νέο διοικητικό συμβούλιο, στο οποίο δεν θα υπάρχουν «νικητές και ηττημένοι». Κατ’ αρχάς θα πρέπει να αναζητηθούν από τη νέα διοίκηση τα αίτια των υψηλών ποσοστών αποχής, που για δεύτερη συνεχόμενη εκλογική αναμέτρηση διατηρήθηκαν πάνω από το 40%. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ένα μεγάλο κομμάτι εμπόρων της πόλης, που όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι τους αντιμετωπίζουν οξυμένα οικονομικά προβλήματα, επιλέγουν συνειδητά την αποστασιοποίηση από την κορυφαία διαδικασία του συνδικαλιστικού τους οργάνου.

Αφού τα μέλη της νέας διοίκησης αναζητήσουν και κατανοήσουν τα αίτια αυτής της εικόνας, θα πρέπει στη συνέχεια να βρεθούν δίπλα σε αυτούς τους επαγγελματίες και να τους προσεγγίσουν με τέτοιο τρόπο ώστε να καταφέρουν την «επανασυγκόλλησή» τους με το κύριο σώμα των μελών του τοπικού εμπορικού συλλόγου. Έτσι, αφενός θα ισχυροποιηθεί η φωνή των εμπόρων, και αφετέρου θα μπορέσει το νέο ΔΣ να υλοποιήσει απρόσκοπτα τον σχεδιασμό του, για την αντιμετώπιση μιας σειρά προβλημάτων που «καίνε» και την τοπική εμπορική αγορά.

Αρχής γενομένης από το θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, ο τοπικός Εμπορικός Σύλλογος πρέπει να στείλει ένα δυνατό μήνυμα από αύριο κιόλας που προβλέπεται να λειτουργήσει η αγορά. Όσο περισσότερα καταστήματα μείνουν κλειστά, τόσο πιο ξεκάθαρο θα γίνει σε όσους νομοθετούν εις βάρος της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, ότι αν δεν τονωθεί πρώτα το εισόδημα των καταναλωτών, δεν υπάρχει λόγος να ξημεροβραδιάζονται στα καταστήματα τους οι έμποροι επτά ημέρες την εβδομάδα.

Εφόσον αυτό γίνει κατανοητό, στη συνέχεια θα πρέπει να τεθούν επί τάπητος τα θέματα που σχετίζονται με τη στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων και την τόνωση την ντόπιας αγοράς. Διαφορετικά, όσες προσπάθειες και αν γίνουν για την ενίσχυση της ιδιωτικής οικονομίας, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ανάξιο αναφοράς. Πρέπει πρώτα οι Βολιώτες καταναλωτές να αντιληφθούν ότι στηρίζοντας τα πολυκαταστήματα, ναρκοθετούν επί της ουσίας την τοπική οικονομική δραστηριότητα, μέρος της οποίας είναι και οι ίδιοι.

Για να φτάσουμε όπως εκεί, πρέπει να λειτουργήσει η νέα διοίκηση του εμπορικού συλλόγου ως ένα συμπαγές συνδικαλιστικό όργανο. Χωρίς να επηρεάζεται από κόμματα και χρώματα. Χωρίς να υπερισχύουν οι προσωπικές αντιπαραθέσεις και επιδιώξεις. Χωρίς να επιχειρείται να κυριαρχήσουν απόψεις και προτάσεις, οι οποίες δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα και τα εκρηκτικά προβλήματα της αγοράς.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου