Ζει και βασιλεύει το λαθρεμπόριο

ζει-και-βασιλεύει-το-λαθρεμπόριο-452401

Οι παραβάτες συνεχίζουν να δρουν -επί της ουσίας- ανενόχλητοι, κερδίζοντας τεράστια χρηματικά ποσά, εξαιτίας της ολιγωρίας των ελεγκτικών μηχανισμών

Πρωταγωνιστική θέση εξακολουθεί και κατέχει η Μαγνησία σε υποθέσεις παραβατικότητας, σχετικά με τη διακίνηση και τη νοθεία των καυσίμων. Η γεωγραφική θέση του νομού φαίνεται πως εξυπηρετεί τα σχέδια των λαθεμπόρων και όσων αγνοούν τη νομοθεσία, αναζητώντας το παράνομο κέρδος μέσα από τη νοθεία της βενζίνης και του πετρελαίου. Την ίδια στιγμή, οι ελάχιστοι -θέλουμε να πιστεύουμε- πρατηριούχοι της περιοχής που έχουν σχέσεις με τα συγκεκριμένα κυκλώματα εξακολουθούν και κάνουν κακό σε ολόκληρο τον κλάδο των βενζινοπωλών, διασύροντας τη φήμη του, ενώ ταυτόχρονα προκαλούν σημαντικό πλήγμα στη σχέση εμπιστοσύνης που χρόνια προσπαθούν οι βενζινοπώλες να οικοδομήσουν με τους καταναλωτές.

Δεν είναι μόνο η συγκεκριμένη περίπτωση με το τεράστιο φορτίο των χημικών, τα οποία χρησιμοποιούνται για να νοθεύονται τα καύσιμα και να κερδίζουν οι παραβάτες. Πριν από λίγους μήνες είχε αποκαλυφθεί ότι ένα ποσοστό πρατηριούχων, άνω του 10% στη Μαγνησία, κλέβει τους πελάτες στην αντλία, πουλώντας μικρότερη ποσότητα καυσίμων, σε σχέση με αυτή που πληρώνει ο καταναλωτής. Πριν από δύο περίπου χρόνια είχαν προκαλέσει μεγάλη αίσθηση στην τοπική κοινή γνώμη οι δημοσιογραφικές πληροφορίες για εμπλοκή πρατηριούχων του Βόλου σε κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμων. Ελάχιστα έγιναν γνωστά για εκείνη την υπόθεση, ωστόσο η θέση του τοπικού συλλόγου βενζινοπωλών είναι σταθερή. Οι κακοί επαγγελματίες πρέπει να απομονωθούν και να οδηγηθούν ενώπιων της δικαιοσύνης, έτσι ώστε να μην πλήττεται το κύρος ενός ολόκληρου κλάδου, που τη δεδομένη χρονική στιγμή δίνει μάχη επιβίωσης και δεν μπορεί να ασχολείται μόνο με τους αετονύχηδες και τους ασυνείδητους.

Για να οδηγηθούν όμως ενώπιων της δικαιοσύνης οι κακοί πρατηριούχοι, πρέπει οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που έχουν στο στόχαστρο τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και νοθείας καυσίμων να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Στην προκειμένη περίπτωση έγιναν σοβαρά λάθη που ενδέχεται να οδηγήσουν σε ναυάγιο. Συγκεκριμένα, ενώ το κλιμάκιο της οικονομικής αστυνομίας παρακολούθησε το βυτίο με τα χημικά πρόσθετα μέχρι το πρατήριο που φέρεται ως εμπλεκόμενο στην υπόθεση, δεν προχώρησε σε συλλήψεις κατά τη διάρκεια της εκφόρτωσης των χημικών, αλλά μόλις το φορτηγό σταμάτησε στο επίμαχο βενζινάδικο.

Έτσι όμως παρέχονται επιχειρήματα στους παραβάτες ώστε να αποφύγουν τις νομικές συνέπειες των επιλογών και των πράξεων τους. Ταυτόχρονα, ανάλογοι χειρισμοί ίσως και να εξηγούν γιατί ενώ τόσα χρόνια γίνονται ανακοινώσεις και εξαγγελίες για τη μάχη κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων, που κοστίζει ετησίως έως και 600 εκατομμύρια στην ελληνική οικονομία, οι παραβάτες συνεχίζουν να δρουν -επί της ουσίας- ανενόχλητοι, κερδίζοντας τεράστια χρηματικά ποσά, εξαιτίας της ολιγωρίας των ελεγκτικών μηχανισμών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου