Ασκήσεις επί χάρτου

ασκήσεις-επί-χάρτου-468943

Όλοι γνωρίζουμε τις περιπτώσεις των πλαστών απολυτηρίων, με τα οποία διάφοροι επιτήδειοι εξασφάλισαν ακόμη και διορισμούς σε ζηλευτές θέσεις στο Δημόσιο

Επιφυλακτική και προβληματισμένη βρίσκουν την εκπαιδευτική κοινότητα της Μαγνησίας οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού για τις μεταρρυθμίσεις στη δημόσια εκπαίδευση. Ο συγκεκριμένος τομέας που έχει απαξιωθεί σε μεγάλο βαθμό από τις περικοπές των μνημονίων, εξακολουθεί και αντιμετωπίζεται από την πολιτεία σαν πρόβλημα και όχι σαν λύση για την έξοδο της χώρας από τη βαθιά οικονομική ύφεση. Χωρίς συγκεκριμένο σχεδιασμό, οι εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας κόβουν και ράβουν με την έναρξη της κάθε σχολικής χρονιάς, υλοποιώντας σχεδιασμούς οι οποίοι ανατρέπονται από τον επόμενο υπουργό. Δώδεκα χιλιάδες δάσκαλοι συνταξιοδοτήθηκαν από το 2011 έως σήμερα, χωρίς να προσληφθεί στη θέση τους ούτε ένας μόνιμος εκπαιδευτικός. Τώρα έρχεται ο επικεφαλής της κυβέρνησης να ανακοινώσει πως όλα τα δημοτικά σχολεία θα γίνουν ολοήμερα από την επόμενη σχολική χρονιά, ενώ ταυτόχρονα θα καταργηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις, και οι απόφοιτοι των λυκείων θα εισέρχονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βάσει του βαθμού του απολυτηρίου τους.

Σε ό,τι αφορά στην πρώτη μεταρρύθμιση, που αφορά χιλιάδες οικογένειες, αυτό που δεν ξεκαθάρισε ο πρωθυπουργός εξαγγέλλοντας την επέκταση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, είναι τι θα γίνει με τους περιορισμούς που εξακολουθούν να υφίστανται, με αποτέλεσμα να έχουν δικαίωμα εγγραφής σε ολοήμερο δημοτικό σχολείο μόνο τα παιδιά των οικογενειών που και οι δύο γονείς εργάζονται. Δεν ξεκαθαρίζεται επίσης πώς θα καλυφθούν οι ανάγκες για τις επιπλέον θέσεις των εκπαιδευτικών που θα προκύψουν από την υλοποίηση του μέτρου, με δεδομένο ότι οι κοινοτικοί πόροι, με τους οποίους χρηματοδοτούνται οι προσλήψεις αναπληρωτών για τις ανάγκες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχουν σχεδόν εξαντληθεί. Επιπρόσθετα, ο θεσμός του ολοήμερου έχει υποβαθμιστεί από τον προηγούμενο Σεπτέμβρη, όταν ο τότε υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης υλοποίησε το δικό του πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, με αποτέλεσμα τα ολοήμερα να μετατραπούν επί της ουσίας σε χώρους φύλαξης των παιδιών μέχρι τις 3 ή τις 4 το απόγευμα.

Σε ό,τι αφορά στην εξαγγελία του πρωθυπουργού για την κατάργηση των πανελλαδικών, αυτό που προβληματίζει τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας είναι το αν θα διασφαλιστεί το αδιάβλητο της εισόδου στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ των αποφοίτων των λυκείων, με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου τους. Οι πανελλαδικές μπορεί να είναι ένα σύστημα που μετατρέπει τους τελειόφοιτους σε «παπαγάλους», ωστόσο διασφαλίζει την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης όσων γράφουν καλύτερα. Αντίθετα, όλοι γνωρίζουμε τις περιπτώσεις των πλαστών απολυτηρίων, με τα οποία διάφοροι επιτήδειοι εξασφάλισαν ακόμη και διορισμούς σε ζηλευτές θέσεις στο Δημόσιο. Όλα αυτά λοιπόν κάνουν τους εκπαιδευτικούς να αντιμετωπίζουν με ιδιαίτερη δυσπιστία τις εξαγγελίες Τσίπρα, που άλλωστε δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που ανακοινώνει μεταρρυθμίσεις με σκοπό να κερδίσει επικοινωνιακά και όχι να τις υλοποιήσει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου