Mικρό καλάθι

mικρό-καλάθι-504471

Η απόσταση από τις ανακοινώσεις, μέχρι την πραγματοποίηση των έργων είναι τεράστια

Ο καταιγισμός των ανακοινώσεων που έγιναν χθες το μεσημέρι από τον υπουργό Υποδομών, αναφορικά σε μια σειρά έργων τα οποία εφόσον υλοποιηθούν θα αλλάξουν προς το καλύτερο την εικόνα της Μαγνησίας, μπορεί να προκάλεσε ευφορία στα τοπικά κομματικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, ωστόσο οι απλοί πολίτες άκουσαν τις δηλώσεις του κ. Σπίρτζη με επιφυλάξεις και προβληματισμό. Και αυτό γιατί υπάρχει στις τάξεις της κοινωνίας μια δεδομένη δυσπιστία για τις ανακοινώσεις που γίνονται κατά καιρούς από το πολιτικό προσωπικό της χώρας, ενώ η τοπική κοινή γνώμη που ακούει επί σειρά ετών ανάλογες υποσχέσεις, δεν μπορεί παρά να κρατά ιδιαίτερα μικρό καλάθι έως ότου αρχίσει η υλοποίηση των έργων, τα οποία εξαγγέλλονται.

Στην προκειμένη περίπτωση, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε την υλοποίηση μιας σειράς έργων και την εκπόνηση μιας σειράς μελετών για την αναβάθμιση των υποδομών, σε ότι αφορά στα μέσα σταθερής τροχιάς και τις οδικές συγκοινωνίες, ωστόσο, η απόσταση από τις ανακοινώσεις, μέχρι την πραγματοποίηση των έργων είναι τεράστια και πέραν του ζητήματος της πολιτικής αξιοπιστίας από την πλευρά των κυβερνητικών στελεχών που αναλαμβάνουν δεσμεύσεις και κάνουν ανακοινώσεις, υπάρχει ένα ιδιαίτερα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στη χώρα που όπως εύστοχα παρατήρησε συνάδελφος κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου του υπουργού Υποδομών, μπορεί να θέσει εν αμφιβόλω την υλοποίηση των έργων που ανακοινώθηκαν.

Η απάντηση του Χρήστου Σπίρτζη δεν ήταν συγκεκριμένη, αλλά περιελάμβανε αναφορές σε ένα γενικότερο πολιτικό πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο η ανάπτυξη της χώρας και η έξοδος από τα μνημόνια εξαρτάται άμεσα από την απρόσκοπτη υλοποίηση των μεγάλων έργων στην Ελλάδα. Τι θα γίνει όμως σε περίπτωση που η χώρα μας δεν καταφέρει να ολοκληρώσει επιτυχώς τη συμφωνία με τους εκπροσώπους των δανειστών και μπει σε περιπέτειες;

Δηλαδή ακόμη και αν οι ανακοινώσεις του υπουργού για τα έργα στο Βόλο έχουν βάση και υπάρχει από την πλευρά του υπουργείου που διευθύνει η βούληση και ο απαιτούμενος σχεδιασμός έτσι ώστε να ολοκληρωθεί για παράδειγμα ο περιφερειακός δρόμος του Βόλου ή να πάψει να υφίσταται το κατασκευαστικό τερατούργημα του δρόμου Χάνια – Κισσός, μετά το χιονοδρομικό κέντρο Πηλίου, πώς μπορεί η παρούσα κυβέρνηση να φανεί συνεπής ως προς τις δεσμεύσεις της, εάν δημιουργηθούν εμπλοκές στη διαπραγμάτευση και ανατραπεί η συμφωνία για την εκταμίευση των υπολοίπων δόσεων από το τρίτο μνημόνιο; Το ερώτημα είναι ρητορικό και η απάντηση του θα χαλάσει το πανηγυρικό κλίμα που καλλιέργησαν τα κομματικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στη χθεσινή συνέντευξη τύπου, όπου ο υπουργός Υποδομών δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να ανακοινώσει ότι δρομολογείται επιτέλους η υλοποίηση μιας σειράς έργων που διεκδικεί η περιοχή μας εδώ και δεκαετίες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου