ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

«Μάνα Κουράγιο» στο Πολιτιστικό Κέντρο Ν. Ιωνίας

μάνα-κουράγιο-στο-πολιτιστικό-κέντ-100649

Τη θεατρική παράσταση «Μάνα Κουράγιο» του Μπέρτολντ Μπρεχτ, παρουσιάζουν η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα του Δημοκρατικού Συλλόγου Γυναικών και συνεργαζόμενοι, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Γυναίκας. Η παράσταση ανεβαίνει την Κυριακή 4 Μαρτίου, στο Θέατρο του Πολιτιστικού Κέντρου της Νέας Ιωνίας στις 18.00

Η Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της είναι ένα έργο που έγραψε ο Μπρεχτ το 1937-39 εξόριστος στη Σουηδία και ανέβηκε στο θέατρο για πρώτη φορά το 1941 στη Ζυρίχη.

Αναφέρεται στον 30ετή πόλεμο που άρχισε το 1618, έλαβε χώρα κυρίως σε γερμανικό έδαφος, και ενώ ξεκίνησε ως θρησκευτικο-πολιτική διαμάχη εξελίχτηκε σε έναν απ’ τους μακροβιότερους και άκρως αιματηρούς πολέμους, αφήνοντας πίσω του μια Γερμανία κατεστραμμένη και εξαθλιωμένη με μόνο το ένα τρίτο των κατοίκων της να έχει επιβιώσει.

Η Άννα Φίρλινγκ, γνωστή και ως «Μάνα Κουράγιο», αποτελεί το μπρεχτικό πρόσωπο που είναι φορτωμένο ίσως με τις πιο πολλές αντιφάσεις.

Η Κουράγιο είναι μια μικροεμπόρισσα που θέλει να κάνει δουλειές στον πόλεμο και χάνει τα πάντα. Η μικροαστική της αντίληψη τη θέλει να παίζει διπλό παιχνίδι. Θέλει να είναι συγχρόνως και μάνα και εμπόρισσα, να τα κρατήσει όλα, και την επιχείρηση και τα παιδιά της. Ένας ισχυρός ίσως να τα κατάφερνε, όχι όμως και η μάνα Κουράγιο που βλέπει τον πόλεμο σαν μια κερδοφόρα επιχείρηση των μεγάλων που μπορεί κι αυτή να συμμετέχει και να κερδίζει, ακόμη κι όταν αυτό της στερεί τα παιδιά της.

«Σήμερα, στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης του συστήματος που κάθε κατάκτηση του εργατικού και γυναικείου κινήματος ξεριζώνεται, που η εκμετάλλευση και η φτώχεια μεγαλώνουν και τα τύμπανα ενός πιθανού πολέμου στην περιοχή μας χτυπάνε δυνατά, οι γυναίκες ήταν και παραμένουν οι πρώτοι στόχοι, τα πρώτα «θύματα». Η ανεργία, οι άθλιοι όροι και συνθήκες εργασίας, η ιδιωτικοποίηση και οι φραγμοί σε Παιδεία, Υγεία και Πρόνοια, η δυσκολία να βρει παιδικό σταθμό για το παιδί της, καθιστούν το ρόλο των νέων γυναικών και των μητέρων ειδικότερα, όλο και δυσκολότερο, διπλά εκμεταλλευτικό. Γι’ αυτό σήμερα παρά ποτέ, είναι ανάγκη να διδασκόμαστε και μέσα από την τέχνη που διαφωτίζει και δείχνει την αλήθεια σαν όπλο σ’ αυτούς που την έχουν ανάγκη. Και το παράδειγμα της Κουράγιο, της κατεξοχήν αντιηρωίδας του Μπρεχτ, έχει να μας δείξει πιο δρόμο πρέπει σήμερα να ακολουθήσουν οι μανάδες της δουλειάς, τόσο σε καιρό πολέμου όσο και σε καιρούς ιμπεριαλιστικής ειρήνης. Όχι του συμβιβασμού αλλά της αντίστασης και του αγώνα. Σύμφωνα με το συγγραφέα, το έργο οφείλει να δείχνει «πως τα μεγάλα εμπορικά αλισβερίσια στους πολέμους δεν γίνονται από τους μικρούς, πως ο πόλεμος μετατρέπει τις ανθρώπινες αρετές σε θανατηφόρες – ακόμη και για τους κατόχους τους – και πως για την καταπολέμηση του πολέμου καμία θυσία δεν είναι υπερβολικά μεγάλη», αναφέρουν οι συντελεστές της παράστασης.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Οργάνωση – παραγωγή: Δημοκρατικός Σύλλογος Γυναικών Ν. Μαγνησίας.

Προσαρμογή κειμένων και σκηνοθετική επιμέλεια: Χαρίτου Ευαγγελία

Μουσική επιμέλεια, οπτική παρουσίαση: Κωτή Ρίτσα

Σκηνικά, κουστούμια: Χαρίτου Ευαγγελία, Κωτή Ρίτσα και μέλη της θεατρικής ομάδας και του συλλόγου.

Τους ρόλους παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται:

Ευαγγελία Χαρίτου Μάνα Κουράγιο

Αλκμήνη Χαρμάνη Κατρίν, η μουγκή κόρη της

Αποστόλης Καρβελης Άιλιφ, ο μεγαλύτερος γιος

Κώστας Κασάπη Σβάιτσερκας, ο μικρότερος γιος

Νίκος Λαμπρόπουλος στρατολόγος, στρατιώτες

Δημήτρης Κουτσοδημήτρης λοχίας , μάγειρας

Γιάννης Χουργάκης στρατηγός, στρατιώτης

Άρης Κούγκουλος στρατιωτικός ιερέας

Μίκα Παπαβαϊτση λοχαγός πυροβολαρχίας, μονόφθαλμος

Εύη Γάκου Υβέτ Ποτιέ

Λίλα Πέτρου γραφιάς, χωρική

Δέσποινα Ευαγγελινού στρατιώτης, αγγελιοφόρος, γραμματέας

Φένια Θεοδώρου κόρη χωρικής

Πιλικίδου Όλγα μάνα, χωρική

Ράνια Μπαλή νεαρή κοπέλα, χωρική

Αποστολία Καλυβιώτη χωρική.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου