ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Στο Βόλο το Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

στο-βόλο-το-φεστιβάλ-ντοκιμαντέρ-θεσσ-595251

Με ένα αφιέρωμα στο φετινό (17ο) Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης συνεχίζονται οι προβολές της Κινηματογραφικής Κοινότητας από τον ΔΟΕΠΑΠ – ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου. Οι ταινίες θα προβάλλονται από τη Δευτέρα 30 Μαρτίου έως την Πέμπτη 2 Απριλίου στις 8:30 το βράδυ, στο Μεταξουργείο στην Ν. Ιωνία.

Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης προσφέρει έναν εναλλακτικό τρόπο έκφρασης και ενημέρωσης για θέματα που αφορούν όλους μας. Παρά τις δυσκολίες που περνά η χώρα μας, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ συνεχίζει να εξελίσσεται. Ηδη, με βάση στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θεωρείται το 3ο σημαντικότερο στην Ευρώπη. Με τη συμμετοχή του κοινού που πέρσι ξεπέρασε τους 45.000 θεατές, και των ξένων σκηνοθετών που αποφάσισαν φέτος να έρθουν στη Θεσσαλονίκη το φεστιβάλ συνεχίζεται, και ταξιδεύει στο Βόλο και σε άλλες μεγάλες πόλεις.

Τη Δευτέρα 30 Μαρτίου θα προβληθούν οι δημιουργίες: «We Are Fucked, Sunshine», της Δέσποινας Γραμματικοπούλου. Πέρα από όλα τα στερεότυπα σχετικά με την ευρωκρίση, το ντοκιμαντέρ δείχνει ένα οικείο πορτρέτο μίας χαμένης γενιάς στην Ελλάδα εν μέσω κρίσης – ειλικρινές, χωρίς συμβιβασμούς, μερικές φορές αστείο, αλλά πάντα προσγειωμένο.

Το «Non Omnis Moriar» της Θεοδοσίας Γραμματικού, επικεντρώνεται στην Ελλάδα της κρίσης και της ύφεσης. Στο εργοστάσιο της Ελληνικής Χαλυβουργίας οι μηχανές του εργοστασίου παγώνουν και η πύλη του εργοστασίου θα γίνει ο χώρος των συναντήσεων, των συζητήσεων, των εκδηλώσεων, των λογομαχιών. Οι σκηνές από την απεργία πλέκονται με την αφήγηση των χαλυβουργών, που μας αφηγούνται πώς βίωσαν την απεργία, και το voice over.

Την Τρίτη 31 Μαρτίου θα προβληθούν τα ντοκιμαντέρ «On.Off» από την Ομάδα Ντοκ. Animart 2014 – Νεφέλη Σπυλιωτάκου (μοντέρ). «Στο χωριό, στο Μονοδένδρι», έξι κάτοικοι του χωριού, καθώς και ο ποιητής Μιχάλης Γκανάς, παρατηρώντας το φυσικό φως που αναβοσβήνει τις καλοκαιρινές νύχτες, μιλούν για τις αναμνήσεις τους, τον έρωτα, το θάνατο και την ελπίδα.

Στο «Lowland» του Μένιου Καραγιάννη, ο συνθέτης Απόστολος Δημητρακόπουλος αναζητά τη ρίζα αυτού του απροσδιόριστου «κάτι» στο παρελθόν του. Το ψάχνει στο Θεσσαλικό κάμπο, το ψάχνει στη μουσική του. Η κάμερα τον ακολουθεί.

Στο «Ζωντανοί μες στο τσιμέντο» του Γιώργου Γκουνέζου, γίνεται αναφορά στο Γκράφιτι: μια μορφή τέχνης σε δημόσιο χώρο που έχει να κάνει με τον εγωισμό, την οργή, την εξερεύνηση και την οικειοποίηση του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε. Στόχος της είναι η υπενθύμιση της ανθρώπινης ύπαρξης, άλλα και η επικοινωνία.

Την Τετάρτη 1 Απριλίου θα προβληθούν τα ντοκιμαντέρ: «Dan Georgakas – Επαναστάτης της Διασποράς» του Κώστα Βάκκας. Ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός ποιητής, συγγραφέας, κριτικός κινηματογράφου και ακτιβιστής της Αριστεράς Νταν Γεωργακάς, αυτοβιογραφείται μπροστά στην κάμερα.

To «Little Island» του Αγγελου Ψωμόπουλου περιγράφει την ιστορία ενός ανθρώπου που επέλεξε να ζει για 40 περίπου χρόνια σ’ ένα μικρό νησί.

Η «Παράδοξη πατρίδα» του Νίκου Ασλανίδη, αναφέρεται στο Στάθη, που καταφεύγει στη Γερμανία και καταφέρνει να γίνει οδοντίατρος. Λόγω της αντιδικτατορικής του δράσης, αναγκάζεται να ζητήσει πολιτικό άσυλο στη… Γερμανία. Δημιουργεί οικογένεια με πέντε παιδιά -όπως και ο πατέρας του- και τους δίνει τα ονόματα των αδικοχαμένων αδελφών του…

Την Πέμπτη 2 Απριλίου σειρά έχουν τα παρακάτω ντοκιμαντέρ: «Φασισμός Α.Ε. – Fascism Inc» του Αρη Χατζηστεφάνου. Το ντοκιμαντέρ διηγείται μικρές, άγνωστες ιστορίες από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του φασισμού και τις διασυνδέσεις του με τα οικονομικά συμφέροντα κάθε εποχής.

Το «Μίλαντ – Ο πλανήτης μου» του Μενέλαου Καραμαγκιώλη, αναφέρεται στην ιστορία του Τζελανί, ο οποίος παντρεύτηκε γυναίκα από διαφορετική φυλή. Για να μην τους σκοτώσουν, έφυγαν κρυφά από την πατρίδα τους. Με τα πόδια έφτασαν, μήνες μετά, σ’ ένα ποτάμι. Αλλοι, για να το περάσουν, πεθαίνουν κι άλλοι μπαίνουν κολυμπώντας στην Ευρώπη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου