ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Απάντηση του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας σε ανησυχίες γονέων

απάντηση-του-διευθυντή-δευτεροβάθμι-730919

Σχετικά με την ένταξη προσφύγων σε έξι σχολεία του νομού

O Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Δρ. Σωκράτης Σαβελίδης, για τα πρόσφατα επώνυμα και ανώνυμα δημοσιεύματα και ενέργειες πολιτών σχετικά με την ένταξη προσφυγόπουλων σε τυπικά σχολεία της Μαγνησίας αναφέρει τα ακόλουθα:

Η απόφαση για την ένταξη των προσφυγόπουλων στα συγκεκριμένα έξη Σχολεία στα οποία ήδη έχουν ενταχθεί, λήφθηκε από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, δηλαδή τον υπογράφοντα. Η απόφαση βασίστηκε στα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία και τις διατάξεις. Κατά βάση, πρόκειται για την ίδια νομοθεσία και τις διατάξεις οι οποίες ισχύουν για τα ελληνόπουλα και κάθε άλλο μαθητή ο οποίος επιθυμεί τη φοίτησή του σε ελληνικό σχολείο.

Η ισχύουσα νομοθεσία, ορίζει ρητά ότι η εκπαίδευση, των ανηλίκων τέκνων προσφύγων, των τέκνων πολιτών στερούμενων διαβατηρίου, των τέκνων δικαιούχων διεθνούς προστασίας, των τέκνων δικαιούχου επικουρικής προστασίας, των χωρισμένων από την οικογένειά τους ανηλίκων, των ασυνόδευτων ανηλίκων, των ανηλίκων υπό κίνδυνο διωγμού, παρέχεται από τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι ενταγμένες στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία της κείμενης νομοθεσίας.

Ορίζεται ότι ο οικείος Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζει, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το σχολείο φοίτησης σε συνεργασία με τους κηδεμόνες των μαθητών και με βασικό κριτήριο τον τόπο κατοικίας του μαθητή. Δηλαδή, τα προσφυγόπουλα κατανεμήθηκαν χωροταξικά, στο σχολείο στο οποίο κατανεμήθηκαν χωροταξικά και τα ελληνόπουλα τις ίδιας περιοχής, εφόσον επαρκούσαν οι δομές του σχολείου υποδοχής.

Επίσης ορίζεται ρητά ότι οι ανήλικοι πολίτες τρίτων χωρών ή ανιθαγενείς, κατά την παραμονή τους στη χώρα, έχουν πρόσβαση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, υπό προϋποθέσεις ανάλογες με αυτές που ισχύουν για τους έλληνες πολίτες.

Ακόμη ορίζεται ότι το δικαίωμα παρακολούθησης δευτεροβάθμιων σπουδών δεν ανακαλείται λόγω ενηλικίωσης.

Πέρα των ανωτέρω, ως Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο υπογράφων, εκτιμά ότι δεν είναι αναγκαίο να απαντήσει σε δημοσιευμένες «ανησυχίες» πολιτών, ακόμη και γονέων και κηδεμόνων, οι οποίες έχουν στόχο την απομάκρυνση των προσφυγόπουλων από το τυπικό ελληνικό σχολείο η την απομόνωσή τους ακόμη κι αν περιγράφουν αυτό τον εξοβελισμό ως ωφέλημά τους. Οι πολίτες αυτοί έχουν κάθε δικαίωμα να δημοσιεύουν τις απόψεις τους, έχουν κάθε δικαίωμα να επικαλούνται για αυτό «ακλόνητα» επιχειρήματα, όπως το ότι τα προσφυγόπουλα έχουν εντρυφήσει στο χειρισμό χειροβομβίδων, ότι κανείς δεν τα ρώτησε αν θέλουν να φοιτήσουν σε ελληνικό σχολείο στο οποίο ανακρούεται ο εθνικός ύμνος ή πραγματοποιείται η χριστιανική προσευχή. Τα επιχειρήματα αυτά μπορεί να τα αξιολογήσει ο κάθε αναγνώστης τους και να εξάγει συμπέρασμα για το πόσο ισχυρά, καλόβουλα και ανθρωπιστικά είναι.

Όμως ο υπογράφων, ενημερώνει ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να συκοφαντεί, να χαρακτηρίζει αρνητικά και βεβαίως δεν έχει το δικαίωμα να εμποδίζει τη φοίτηση και την πρόοδό μαθητή του ελληνικού σχολείου είτε αυτός είναι τέκνο Ελλήνων είτε είναι τέκνο αλλοδαπών είτε είναι τέκνο προσφύγων.

Αποτελεί αδίκημα να προσβάλλεται η προσωπικότητά κάθε μαθητή είτε είναι Έλληνας είτε πρόσφυγας. Αποτελεί αδίκημα να προσβάλλονται οι πρόσφυγες μαθητές και να χαρακτηρίζονται, έστω και εμμέσως, ως εγκληματίες ή δημόσιοι κίνδυνοι.

Αποτελεί αδίκημα το να ισχυρίζεται ή να διαδίδει κάποιος για κάποιον άλλον γεγονότα τα οποία μπορούν να βλάψουν την τιμή ή την υπόληψή του. Στα δημοσιεύματα χαρακτηρίζονται στελέχη της εκπαίδευσης, ως νοσηρά μυαλά, ως υστερόβουλες προσωπικότητες, ακόμη και ως δυνητικά χρηματιζόμενα άτομα. Ο υπογράφων, ως προϊστάμενος αυτών των στελεχών, ενημερώνει ότι αυτά τα στελέχη της εκπαίδευσης, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, ως πρώτοι μεταξύ ίσων είναι κορυφαίοι επιστήμονες, η ικανότητά τους έχει κριθεί επαλειμμένα με βάση αυστηρότατα κριτήρια, η πολιτεία τους έχει εμπιστευτεί ένα εξαιρετικής σημαντικότητας έργο, το έργο της εκπαίδευσης της νέας γενιάς, εφαρμόζουν απαρέγκλιτα τις νομοθετικές διατάξεις και τις διοικητικές αποφάσεις, επιτελούν με τον καλύτερο τρόπο το καθήκον τους ενεργώντας με γνώμονα την αποτελεσματικότερη παροχή εκπαίδευσης και παιδείας στους νέους μας και κυρίως αποτελούν παράδειγμα γι αυτούς.

Αποτελεί αδίκημα η απειλή κατ’ οποιουδήποτε. Πόσο μάλλον αν αυτός απειλείται επειδή επιτέλεσε το καθήκον του. Είναι σε γνώση της υπηρεσίας μας, προφορικές αλλά δημοσιοποιημένες απειλές εναντίον διευθυντών σχολικών μονάδων επειδή δέχτηκαν προσφυγόπουλα στο σχολείο τους. Ενημερώνουμε ότι οι διευθυντές είναι υποχρεωμένοι εκ του νόμου να δεχτούν την εγγραφή κάθε μαθητή σύμφωνα με προϋποθέσεις οι οποίες, επίσης, είναι νομικά προσδιορισμένες. Για τις εν λόγω απειλές, σύντομα θα ενημερωθούν οι αρμόδιες εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές.

Τέλος , ο υπογράφων, ως Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενημερώνει ότι δέχεται τους όρους «τέκνα προσφύγων» ή «προσφυγόπουλα» μόνον ως τυπικούς και διευκολυντικούς για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας στα σχολεία της Μαγνησίας.

Όμως ο όρος ο οποίος σηματοδοτεί καθοριστικά το πνεύμα λειτουργίας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ουσιαστικά διέπει τις ενέργειές της και προσδιορίζει τις αποφάσεις της αλλά και ο όρος ο οποίος με τον οποίο οι διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί συνυφαίνουν την επιτέλεση των καθηκόντων και του λειτουργήματός τους, είναι αποκλειστικά ο όρος «μαθητής του ελληνικού σχολείου».

Δρ Σωκράτης Σαβελίδης

Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου