ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Στο πνεύμα του εθελοντισμού: Η αγγλική γλώσσα στον Βόλο είναι ορφανή δημοσίου βήματος

στο-πνεύμα-του-εθελοντισμού-η-αγγλική-734392

Του Δημήτρη Αντωνίου, καθηγητή Αγγλικής Β.Α., κατόχου Masters Παιδαγωγικής και Γλωσσολογίας

aglo.academia@gmail.com

Αυτά που στη συνέχεια θα αναγνώσετε δεν αφορούν αποκλειστικά μόνο στον Βόλο, αλλά και σε πολλές άλλες πόλεις της επικράτειας. Αναφερόμαστε όμως στον Βόλο ΔΙΟΤΙ, και όχι γιατί, στον Βόλο ζούμε για πολλά χρόνια, γνωρίζουμε τα προβλήματα και προσπαθούμε, είτε να βρούμε λύσεις, είτε να προτείνουμε λύσεις.

Και τώρα στην ουσία του θέματος και στα γεγονότα που συμβαίνει να είναι και αρκετά, και αδιάψευστα και σοβαρά.

Α. Στον Βόλο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, υπάρχουν χιλιάδες παιδιά, έφηβοι, αλλά και ενήλικες που διδάσκονται Αγγλικά.

Β. Στον Βόλο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν εκατοντάδες «καθηγητές» – δάσκαλοι που διδάσκουν Αγγλικά.

Γ. Στον Βόλο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, υπάρχουν αρκετές δεκάδες κέντρα ξένων γλωσσών όπου διδάσκεται κυρίως η αγγλική γλώσσα.

Δ. Και βέβαια υπάρχουν ενδεχομένως και κάποιες εκατοντάδες καθηγητών που διδάσκουν ιδιαίτερα μαθήματα.

Ε. Τέλος, στον Βόλο και φυσικά σε ολόκληρη τη Μαγνησία υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που σπούδασαν σε αγγλόφωνες χώρες και γνωρίζουν πολύ καλά Αγγλικά.

ΕΡΩΤΗΜΑ: Για όλες τις προαναφερόμενες κατηγορίες που σχετίζονται με τα Αγγλικά, δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα δημόσιο ΒΗΜΑ που η αγγλική γλώσσα θα ακουγόταν δημοσίως;

Θέλετε να το πούμε εν είδει ενισχυτικής διδασκαλίας, συντήρησης και καλλιέργειας της γλώσσας, εν είδει debate, εν είδει ελεύθερης συζήτησης; Όπως και να το πούμε η ουσία και η αλήθεια είναι μία: το ακροατήριο θα ήταν ωφελημένο.

Το δημόσιο βήμα θα μπορούσε να πάρει διάφορες μορφές και τις απαριθμούμε: 1) δίγλωσσα ή αγγλικά άρθρα στον τοπικό τύπο, 2) ανοιχτές συζητήσεις σε δημόσιους χώρους του Δήμου ή της Περιφέρειας, 3) μία ραδιοφωνική ή τηλεοπτική εκπομπή σε τοπικούς ραδιοφωνικούς ή τηλεοπτικούς σταθμούς, 4) μία εβδομαδιαία συζήτηση στα Αγγλικά σε ιδιωτικό χώρο π.χ. ξενοδοχείο ή σε χώρο του Δήμου.

Αυτό που παρατηρείται ανά την επικράτεια είναι κάτι που προκαλεί και θλίψη και απογοήτευση. Επενδύεται χρόνος και χρήμα εκ μέρους των γονέων και μαθητών για να αποκτηθούν οι περίφημοι τίτλοι γλωσσομάθειας και να κοσμίσουν τους τοίχους των σαλονιών. Αλλά τι γίνεται με τη χρήση της γλώσσας μετά την κτήση των τίτλων; Οι τίτλοι γλωσσομάθειας δεν είναι ομόλογα δημοσίου ή μετοχές που κάποια μέρα μπορεί να πάρουν μεγάλη αξία. Κάθε μέρα που περνάει και η δεύτερη γλώσσα δεν χρησιμοποιείται, απλά συρρικνώνεται και μετά από μερικά χρόνια σκεπτόμαστε στη μητρική μας γλώσσα και εκφραζόμαστε στην άλλη γλώσσα.

Και για να μην σχηματιστεί η εντύπωση πως επιδιώκω δημοσιότητα δια του παρόντος, προσφέρω και το χρόνο μου και τις γνώσεις μου και τις κάποιες εμπειρίες, ακόμα και βιβλία, αρκεί να σχηματιστεί μία ομάδα ή να βρεθεί ένας φορέας και να προσφέρουμε κάποιες υπηρεσίες σε χιλιάδες ανθρώπους που το έχουν απόλυτη ανάγκη. Ακόμα και ιδιώτες, όχι βέβαια με την αρχαία ελληνική σημασία ή την αγγλοσαξονική σημασία, αλλά με την σημερινή σύγχρονη ελληνική σημασία, θα μπορούσαν να συμβάλλουν παντιοτρόπως προς όφελος των εχόντων αυτές τις πολύτιμες υπηρεσίες.

Δεν αρκεί μόνο να διδάσκουμε κάποια πράγματα πρέπει ταυτόχρονα να φροντίζουμε πως αυτά που διδάξαμε να διατηρούνται, να καλλιεργούνται, να διαιωνίζονται και κυρίως να μην ξεχνούνται.

Στην πόλη μας υπάρχουν αρκετοί, έως και πάρα πολλοί λαμπροί επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων και δεξιοτήτων που θα μπορούσαν κάλλιστα να συμβάλλουν σε αυτό το εγχείρημα που λέγεται Βελτίωση της Αγγλικής Γλώσσας στα πλαίσια του εθελοντισμού. Με απειροελάχιστο κόστος κάποιου φορέα, χιλιάδες φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας θα μπορούσαν να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην Αγγλική και να αποκτήσουν αυτό το πανίσχυρο διαβατήριο που θα άνοιγε διάπλατα τις πόρτες σε κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα και επιχειρήσεις, όπως συνέβη και με άλλους συμπολίτες μας, που σήμερα κατέχουν αξιοθαύμαστες θέσεις παγκοσμίου φήμης και αναγνώρισης σε εκπαιδευτικά, ερευνητικά, οικονομικά και άλλου είδους ιδρύματα.

Ήδη υπάρχει διαθέσιμος πλήρης διδακτικός εξοπλισμός για τέσσερις αίθουσες διδασκαλίας και ένα γραφείο, αξίας αρκετών χιλιάδων ευρώ.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας ηλεκτρονικά στο [email protected].

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου