ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Γιατί το 2ο ΓΕΛ Βόλου δεν έδωσε στη δημοσιότητα ονόματα πρωτευσάντων υποψηφίων στις πανελλαδικές

γιατί-το-2ο-γελ-βόλου-δεν-έδωσε-στη-δημο-803079

Του Δρ Σεραφείμ Σπανού, δ/ντη 2ου ΓΕΛ Βόλου

Είδαμε στον τοπικό Τύπο το Σάββατο 30/6/2018 να φιγουράρουν φωτογραφίες και ονόματα υποψηφίων με τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν στις πανελλαδικές. Σε ένα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αναφερόταν σωστά ότι δεν δόθηκαν ονόματα από το 2ο ΓΕΛ Βόλου με ευθύνη του δ/ντη του και αντ’ αυτού παρασχέθηκαν γενικά στατιστικά στοιχεία που αφορούσαν στην επίδοση των μαθητών του. Σε άλλο μέσο δόθηκαν κάποια ονόματα μαθητών του σχολείου χωρίς φυσικά να αναφέρεται η πηγή προέλευσης.

Πολύ σύντομα δεχθήκαμε ερωτήματα από γνωστούς και φίλους ως προς το γιατί το σχολείο κράτησε αυτή τη στάση και γιατί υπήρχαν διαφορές από μέσο σε μέσο. Στα αυτιά μας έφτασαν ακόμη εικασίες όπως ότι δεν πήγε καλά το σχολείο, ότι υπάρχει αδιαφορία για τη διαφήμισή του κλπ.

Η ανακοίνωση αυτή σκοπό έχει να ξεκαθαρίσει το θέμα και να δοθούν επίσημα απαντήσεις για όσους εξακολουθούν να θέτουν τα ερωτήματα. Πράγματι δεν δόθηκαν ονόματα μαθητών για τον απλούστατο λόγο ότι το σχολείο δεν διέθετε την γραπτή εξουσιοδότηση κανενός μαθητή (ή κηδεμόνα του) για να προβεί σε κάτι τέτοιο. Η ανακοίνωση ονομάτων και επιδόσεων αντιβαίνει σε ευρωπαϊκή οδηγία περί προσωπικών δεδομένων, σε πολύ πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για τη διαχείριση ατομικών δεδομένων μαθητών αλλά επίσης και σε κανόνες υπηρεσιακής δεοντολογίας. Πιο συγκεκριμένα όλοι γνωρίζουν ότι το Υπουργείο για τους ανωτέρω λόγους στέλνει δύο καταλόγους αποτελεσμάτων. Τον πρώτο μόνο με κωδικούς ώστε να αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου και το δεύτερο με ονόματα μαθητών για εσωτερική χρήση στο σχολείο. Αν τα ονόματα ήταν ανακοινώσιμα θα το έκαμε το ίδιο το Υπουργείο που εκδίδει τα αποτελέσματα.

Όπου έχουν αναφερθεί ονόματα μαθητών του σχολείου μας αυτά προέρχονται από δημοσιογραφική έρευνα και το σχολείο δεν έχει καμιά ευθύνη για την ακρίβεια των αναφερομένων τόσο αναφορικά με τη βαθμολογία όσο και σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών. Το σχολείο σεβόμενο το δικαίωμα στην ενημέρωση όσο και το λειτούργημα του Τύπου, παρέσχε περιληπτική στατιστική για τις επιδόσεις των μαθητών του, όχι όμως ονόματα.

Στις εικασίες περί κακής επίδοσης του σχολείου εν γένει, οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι αυτό είναι εντελώς αυθαίρετο. Το αντίθετο συμβαίνει. Κατανοούμε ότι το επιχείρημα αυτό χρησιμοποιήθηκε ως πρόκληση για να ενδώσει η Δ/νση του σχολείου στην παροχή ονομάτων. Πέραν όμως αυτού, οι παιδαγωγικές επιδόσεις του σχολείου είναι αδύνατο να αποτιμηθούν μόνο από τα αποτελέσματα των πανελλαδικών.

Σχετικά με την αδιαφορία για διαφήμιση έχουμε να παρατηρήσουμε ότι το αντίθετο συμβαίνει στην περίπτωσή μας καθώς η καλύτερη διαφήμιση για το σχολείο είναι η προσήλωση στη νομιμότητα και η συμμόρφωση με τις οδηγίες και εγκυκλίους.

Ολοκληρώνοντας την ανακοίνωση αυτή επιθυμούμε να τονίσουμε ότι τιμούμε και σεβόμαστε την προσπάθεια των πρωτευσάντων. Τιμούμε όμως και όσους αγωνίσθηκαν χωρίς το επιθυμητό αποτέλεσμα. Όλοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η επιτυχία στις εξετάσεις είναι μία από τις προϋποθέσεις και όχι ο ίδιος ο σκοπός.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου