ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Τα παιδία παίζει την παιδεία

τα-παιδία-παίζει-την-παιδεία-70830

Του Κωνσταντίνου Μαραβέγια,

Χειρουργού – Πολιτικού Στελέχους της Νέας Δημοκρατίας

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές είμαστε μπροστά σε ένα γεγονός που ήδη έλαβε χώρα, αυτό της κατάργησης της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, όπως ανακοινώθηκε από τον υπουργό Γαβρόγλου (λες και υπήρχε ως τώρα αξιολόγηση) και σε ένα δεύτερο αυτό της εξόδου της κόρης μου από το σπίτι το πρωί έχοντας τα βιβλία της σε σακούλα, αφού την περασμένη Παρασκευή οι σχολικές τσάντες έμειναν κλειδωμένες στα σχολεία. Παρεμπιπτόντως, ήταν μεγάλο μαρτύριο το να πρέπει το παιδί να μελετήσει το Σαββατοκύριακο χωρίς να διαθέτει τα βιβλία του.

Αυτό είναι το νέο εκπαιδευτικό σύστημα που οραματίστηκε ο κ. Γαβρόγλου, μπαχαλάκιας με προσωπείο διανοούμενου. Γιατί δεν μπορεί να υποθέσει κανείς κάτι διαφορετικό, όταν όλες οι εξαγγελίες του στοχεύουν στην ισοπέδωση, την κατάργηση της αριστείας και την εξομοίωση προς τα κάτω όλων των μαθητών. Να μην μείνει από το δημοτικό σχολείο λίθος επί λίθου. Αντί να επενδύσουμε στα παιδιά μας, στην εκπαίδευσή τους, στην κουλτούρα τους, στην παιδεία τους, δημιουργώντας την επόμενη γενιά δέκα φορές καλύτερη από μας και εκατό φορές καλύτερη από τους γονείς μας, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια γενιά εξαρτημένη από το διαδίκτυο, συνεχίζοντας τη μεγάλη αιμορραγία της χώρας μας σε αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό, αφού πόσοι λογικοί και άξιοι θα θελήσουν να παραμείνουν σε μια χώρα που δεν θα τους πει μπράβο ποτέ για την προσπάθειά τους.

Από το 11ο Συνέδριο η Νέα Δημοκρατία έθεσε τις βάσεις για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που ως απώτερο στόχο θα έχει τη δημιουργία ανθρώπων με όραμα, προσανατολισμό και εφόδια για την επαγγελματική πορεία κατά την ενήλική ζωή. Η πρώτη επιτυχία θα είναι να μη θέλει οι επόμενη γενιά να εγκαταλείψει τη χώρα αλλά να συνειδητοποιήσει ότι εδώ μπορεί να δημιουργήσει το μέλλον της. Η μεταρρύθμιση ξεκινάει από τους παιδικούς σταθμούς ακόμα, όπου κάθε παιδί θα πρέπει να έχει μια θέση. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (όπως και όλων των δημοσίων υπαλλήλων) πρέπει να γίνει επιτέλους πραγματικότητα όπως σε όλες τις προηγμένες κοινωνίες. Ας κριθούν, διοικητικά, από το καθημερινό έργο τους και τελικά από το αποτέλεσμά τους. Οι καλοί και άξιοι ουδέποτε είχαν κάτι να φοβηθούν. Κι ας τελειώσει κάποτε το πρόσχημα ή το πραγματικό γεγονός των κομματικών διώξεων. Υπάρχουν εξάλλου επιστημονικοί και ουδέτεροι, αδιαμφισβήτητοι τρόποι αξιολόγησης.

Σχολεία πειραματικά παντού, πανεπιστήμια χωρίς ανόητο άσυλο – πού χρησιμεύει το 2018; Ποιος διώκεται για τις ιδέες του σήμερα; Δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων που θα αποτρέψει την περαιτέρω οικονομική αιμορραγία της χώρας με έλεγχο της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης τόσο για τα ιδιωτικά όσο και για τα δημόσια τριτοβάθμια ιδρύματα. Όποιος αριστερός θέλει την κατάργηση των κοινωνικών ανισοτήτων οφείλει να βοηθήσει στο να μη φεύγουν τα παιδιά των πλουσιότερων στο εξωτερικό για να σπουδάσουν ούτως ή άλλως αυτό που θέλουν. Αν αυτό μπορεί να γίνει κάποια στιγμή και στην Ελλάδα θα είναι προς όφελος, αν μη τι άλλο, και της μεσαίας τάξης. Φτάνει η αριστερή ιδεοληψία. Ας γίνουμε επιτέλους σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, τουλάχιστον στο πιο νευραλγικό κομμάτι κάθε κοινωνίας, της παιδείας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου