ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Για τη «νέα διάρθρωση στην Εκπαίδευση»

για-τη-νέα-διάρθρωση-στην-εκπαίδευση-86380

Από τον Απόστολο Ακριβούση, Υπάλληλο ΠΕ ΔΙΟΙΚ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ, Δ/νσης Π.Ε. Μαγνησίας, εκπρόσωπο των εργαζομένων στην Ομοσπονδία (ΠΟΣΥΠ) λάβαμε και δημοσιεύουμε την εξής επιστολή:

Με αφορμή το παραπάνω άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα σας την Παρασκευή 9/3/2018 με τίτλο: «Νέα διάρθρωση στην Εκπαίδευση» που υπογράφει η κα Ελένη Χάνου, θα ήθελα να αναφερθώ στην ουσία της όλης Διοικητικής Οργάνωσης της Εκπαίδευσης, τόσο για να απαντηθούν ορισμένες απόψεις – όσο και για την ουσιαστική ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού της εφημερίδας σας:

  1. Με τη δημοσίευση στο ΦΕΚ του ΠΔ 18/2018, «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων», δόθηκε λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα, της έλλειψης οργανωτικής δομής στις περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Καμία καταγραφή προσωπικού, οργανικών θέσεων, αναγκών, καθηκοντολογίου, ευθυνών δεν υπήρχε. Ο κάθε υπάλληλος είχε ένα αντικείμενο χωρίς σαφή περιγραφή των απαιτήσεων. Το μόνιμο προσωπικό με οργανική θέση είναι ελλιπές και οι ανάγκες καλύπτονται κάθε χρόνο με αποσπάσεις εκπαιδευτικών (βλέπε πελατειακές σχέσεις) με αποτέλεσμα την πλημμελή εκπαίδευση και εξειδίκευση στην άσκηση των καθηκόντων. Παρ’ όλες τις αδυναμίες, αυτά λύνονται σε μεγάλο βαθμό με το ΠΔ 18/2018.
  2. Με την εφαρμογή του νέου Οργανισμού έπρεπε να τοποθετηθούν όλα τα στελέχη. Οι πρώτοι που τοποθετήθηκαν σε περιφερειακό επίπεδο ήταν οι Δ/ντές Εκπαίδευσης. Μεταβατικά έπρεπε να τοποθετηθούν σε προσωρινές θέσεις αναπλήρωσης και οι νέοι τμηματάρχες, αφού επανατοποθετήθηκαν οι ήδη υπάρχοντες. Ο νόμος (ν. 1566/85 αρ. 19) ορίζει σαφώς πως οι διοικητικές θέσεις καλύπτονται από διοικητικούς υπαλλήλους και ο κώδικας δημοσίων υπαλλήλων, για όσους τον επικαλούνται, πως σε περίπτωση σύστασης νέων θέσεων η προσωρινή κάλυψη ή αναπλήρωση γίνεται από υπαλλήλους Α΄ βαθμού και σε περίπτωση ομοιόβαθμων από τον αρχαιότερο, μέχρι την οριστική τοποθέτηση κατόπιν προκήρυξης της θέσης.
  3. Για να τοποθετηθεί κάποιος οριστικά σε θέση ευθύνης πρέπει σύμφωνα με τον ν. 4369/2016 να έχει αξιολογηθεί και ενταχθεί στο Εθνικό Μητρώο Στελεχών, αξιολόγηση από την οποία εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί, αφού για αυτούς ισχύουν οι ειδικές διατάξεις του ν. 1566/85.

Είναι αλήθεια πως υπήρξε μικρό χρονικό περιθώριο. Όμως οι ήδη υπηρετούντες υπάλληλοι είχαν και έχουν αντικείμενο ευθύνης , που μετά την αναλυτική περιγραφή των αρμοδιοτήτων των Τμημάτων (άρθρο 51) θα μπορούσαν να καταμεριστούν – τοποθετηθούν σε αυτά, προσωρινά και χωρίς να απαγορεύεται η μετακίνησή τους στο μέλλον, εφόσον τα καθήκοντα αλλάξουν ή κρίνει η κάθε Δ/νση για την ορθότερη λειτουργία της.

Κανένας υπάλληλος δεν έχει φέρει την «καρέκλα» από το σπίτι του. Αντίθετα το να γνωρίσει ο καθένας πολλά αντικείμενα στην υπηρεσία του τον καθιστά πιο πλήρη, ειδικά αν προσβλέπει σε καριέρα στελέχους. Το ότι κάποιοι θα είναι προϊστάμενοι του «εαυτού» τους είναι αστεία δικαιολογία για την αποφυγή της τοποθέτησής τους, αφού υπεύθυνο να στελεχώσει τα τμήματα είναι το ΥΠΠΕΘ, το οποίο καλείτε να υλοποιήσει άμεσα τις πλέον των 700 αιτήσεις μετατάξεων που εκκρεμούν.

Σε ό,τι αφορά τις δήθεν διαμαρτυρίες ότι επιλέγονται προϊστάμενοι με λιγότερα τυπικά προσόντα, αυτές δεν έχουν καμιά βάση. Και τούτο γιατί όλοι οι συνάδελφοι που επιλέχθησαν είναι ΠΕ (ακόμα και ο ΑΣΕΠ για τις θέσεις ΠΕ – Διοικ. ορίζει ως τυπικό προσόν την κατοχή οποιουδήποτε πτυχίου ΑΕΙ). Αν ωστόσο υπάρχουν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, Πληροφορικής, Οικονομικών, Νομικής κλπ, που θεωρούν ότι αδικούνται ή ότι έχουν τα εφόδια να αναλάβουν θέσης ευθύνης παραγωγής Διοικητικού έργου (και πιστεύω πως υπάρχουν), ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν. Αίτηση μετάταξης σε διοικητική θέση, ωράριο 7πμ – 3μμ, όπως έκαναν εθελούσια ή υποχρεωτικά πολλοί συνάδελφοί τους κατά το παρελθόν.

Όλα τα άλλα είναι «έπεα πτερόεντα». Ο Σύλλογός μας και η Ομοσπονδία των εργαζομένων του Υπουργείου Παιδείας απαιτεί στελέχωση των υπηρεσιών, άμεση υλοποίηση των εκκρεμών μετατάξεων, διορισμούς ειδικοτήτων που δεν καλύπτονται από τα προηγούμενα, κατάργηση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στις Δ/νσεις για διοικητικό έργο (εκτός σοβαρών λόγων υγείας κλπ) ώστε να μπει φραγμός στις πελατειακές σχέσεις Δ/ντών, Βουλευτών, υπουργών κλπ.

Τέλος, αποτελεί απαξίωση για τους υπηρετούντες υπαλλήλους να τίθεται σε αμφισβήτηση η ικανότητά τους να διοικήσουν ένα Τμήμα, όταν είναι αυτοί που για χρόνια στηρίζουν το έργο της εκπαίδευσης χωρίς υποστήριξη, σε άθλια κτήρια. Είναι αυτοί που πασχίζουν να μην εκθέσουν τον εκάστοτε Δ/ντη εκπαίδευσης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου