ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Δασικοί χάρτες: Χάνονται οι προθεσμίες για τη Μαγνησία!

δασικοί-χάρτες-χάνονται-οι-προθεσμίε-103579

Ενοχη σιωπή για τα ΦΕΚ της Κύρωσης του δασικού χάρτη!

Του Γιώργου Λωρίτη, Δικηγόρου

Ενώ οι αντιρρήσεις που βόλευαν τη διοίκηση (και στην ουσία παραπλανούσαν τον πολίτη) πολυδιαφημίστηκαν (και αρμοδίως από το υπουργείο και τα δασαρχεία) με ανακοινώσεις στον Τύπο και με δηλώσεις κλπ. και υπήρχε συνεχής ενημέρωση μέσω των Μ.Μ.Ε. για την προθεσμία για άσκηση αντιρρήσεων, αντιθέτως τώρα που δημοσιεύεται η κύρωση των δασικών χαρτών και ξεκίνησε η κρίσιμη προθεσμία των 60 ημερών (χωρίς δυνατότητα παρατάσεων) για την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας με αίτηση ακυρώσεως (όπου ο πολίτης έχει πραγματική ελπίδα να δικαιωθεί), τα δασαρχεία δεν ανακοινώνουν τίποτε στα Μ.Μ.Ε. και η προθεσμία τρέχει και εξαντλείται, ενώ ο κόσμος δεν έχει καμία ενημέρωση. Να διευκρινίσω εδώ ότι οι πολίτες έχουν δικαίωμα να ασκήσουν αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του κυρωμένου (δημοσιευμένου στο ΦΕΚ) δασικού χάρτη, έστω κι αν δεν έχουν ασκήσει αντιρρήσεις, κι αν δεν έχουν κάνει τίποτε απολύτως (βλ το από 15-9-2017 άρθρο μου στο site:loritis.com).

Δυστυχώς π.χ. για τον δασικό χάρτη της Αχαΐας (Πάτρα κλπ.) και για τον δασικό χάρτη των περιοχών Καπανδριτίου και Ωρωπού στην Αττική επειδή η δημοσίευση στο ΦΕΚ έγινε στις 29-12-2017 η προθεσμία των 60 ημερών έχει ουσιαστικά εκπνεύσει εν αγνοία των εκεί πολιτών, και μόνο κάποιοι ενημερώθηκαν πολύ πρόσφατα με το από 17-2-2018 σχετικό δημοσιευθέν άρθρο μου (βλ. στο διαδίκτυο). Βέβαια απαιτείται και γνώση του πολίτη (για τη δημοσίευση στο ΦΕΚ) για την εκκίνηση της προθεσμίας, αλλά αυτή η γνώση συχνά τεκμαίρεται εμμέσως (και δεν είναι ώρα για τέτοια ρίσκα…).

Μετά το πρώτο ανάλογο περιστατικό (με την φραγή για τις συντεταγμένες στους αναρτημένους χάρτες, βλ. κατωτέρω), ήμουν καχύποπτος και το περίμενα, και γι’ αυτό δεν αφέθηκα στο αυτονόητο για ένα κράτος δικαίου, ότι δηλ. θα βγουν σχετικές ανακοινώσεις και δημοσιεύματα, όπως γινόταν κατ’ αναλογία και με τις αντιρρήσεις! Δυστυχώς επαληθεύτηκαν οι ανησυχίες μου! Πολλά ΦΕΚ έχουν βγει και κανείς δεν πήρε είδηση (εκτός από την ίδια την διοίκηση εννοείται)! Χρειάστηκε να κάνω εξειδικευμένη έρευνα και βρήκα ότι από τις 29-12-2018 έχουν ξεκινήσει οι δημοσιεύσεις στο ΦΕΚ. Έχω στα χέρια μου 31 ΦΕΚ που κυρώνουν περισσότερους δασικούς χάρτες (…και Λάρισα και Μεσσηνία και Γαλάτσι Αττικής και Μύκονος και Σύμη και, και… ).

ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ

  • Για τη Μαγνησία το ΦΕΚ της μερικής κύρωσης του δασικού χάρτη δημοσιεύθηκε στις 14 Φεβρουαρίου
  • Για τη Λάρισα το ΦΕΚ δημοσιεύθηκε στις 2 Φεβρουαρίου και έχει περάσει σχεδόν ο 1 μήνας δηλ. έχει ήδη χαθεί σχεδόν η μισή προθεσμία.

Δυστυχώς αυτό είναι το δεύτερο κρούσμα που δείχνει ότι το υπουργείο και τα δασαρχεία θέλουν να αποφύγουν τον έλεγχο από το Συμβούλιο της Επικρατείας για τα πεπραγμένα τους με τους δασικούς χάρτες. Ξέρουν ότι η διαδικασία αλλά και η ουσία των δασικών χαρτών, έτσι όπως τα κάνουν, πάσχουν και από παρανομίες αλλά και από αντισυνταγματικότητες, και ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν αστειεύεται με τέτοια θέματα.

Θα είχε μεγάλη αξία να μάθει ο πολίτης γιατί έκλεισε η ροή της ουσιαστικής ενημέρωσης μετά τη λήξη της προθεσμίας για αντιρρήσεις (Σεπτέμβριος 2017). Γιατί έγινε πανηγύρι για την υπογραφή των κυρώσεων στις 21-12-2017 (πολυδιαφημισμένη συνέντευξη του υπουργού με ανακοινώσεις, ενημερώσεις, απομαγνητοφωνήσεις κλπ.), που όμως η υπογραφή μόνη της δεν ξεκινάει την προθεσμία για το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ η δημοσίευση στο ΦΕΚ που ξεκινάει την προθεσμία θάφτηκε κυριολεκτικά στη σιωπή; Γιατί μόνο η Δ/νση Δασών Πιερίας (προς τιμήν της) έβγαλε σχετική ανακοίνωση για τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της κύρωσης του χάρτη της περιοχής της;

Στα πλαίσια της ίδιας νοοτροπίας (μάλλον τακτικής…) είχαμε ήδη ακόμη ένα παρόμοιο απαράδεκτο φαινόμενο. Επίσης μετά τη λήξη της προθεσμίας των αντιρρήσεων έβαλαν φραγή στο site του αναρτημένου χάρτη, δηλ. αφαίρεσαν από το σύστημα του αναρτημένου χάρτη την τεχνική δυνατότητα (απενεργοποίησαν το σχετικό κουμπί) να παίρνει ο πολίτης τις συντεταγμένες της εκτάσεώς του με τον ειδικότερο χαρακτηρισμό (π.χ. Δ./Α κλπ.) που του είναι απαραίτητα για να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Το θέμα αυτό είχε πάρει διαστάσεις μετά την αποκάλυψή του από την ιστοσελίδα μας όταν 14 Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης (μεταξύ των οποίων 3 Τομεάρχες (σ.σ. και ο αρμόδιος Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας), 4 Αν. Τομεάρχες, 1 Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, 1 Βουλευτής Επικρατείας και 5 Βουλευτές) υπέγραψαν ερώτηση στην Βουλή στις 20-12-2017(βλ. στο Site μας: loritis.com)

Δεν είναι αναγκαίο να συμπεριφέρονται το υπουργείο και τα δασαρχεία σαν εχθροί του πολίτη. Δεν είναι τα δασαρχεία ο τελικός κριτής για τις περιουσίες των πολιτών αλλά τα δικαστήρια, και δη το Συμβούλιο της Επικρατείας. Έχει δικαίωμα ο πολίτης να επιλέξει εάν θέλει να προσφύγει στη δικαιοσύνη. Δεν είναι ούτε δίκαιο ούτε νόμιμο να του βάζουν εμπόδια. Η αρχή της χρηστής διοικήσεως είναι συνταγματική επιταγή για τη διοίκηση και όχι δικαίωμά της.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου