Πως φαντάζομαι τον Βόλο και την Θεσσαλία

Τελευταία ενημέρωση: 2017-09-11, 11:47:44
Πως φαντάζομαι τον Βόλο και την Θεσσαλία

Του Νικήτα Παπαντωνίου* 

 

Είναι το πρώτο μου άρθρο σε εφημερίδα του Βόλου και για αυτό θα ήθελα να συστηθώ. Είμαι ο Νικήτας Παπαντωνίου - Καρτάλης, γεννημένος το 1978, και είμαι κάτοχος πτυχίου Φυσικής και τριών μεταπτυχιακών σε τομείς των εφαρμοσμένων μαθηματικών, Διοίκησης-Χρηματοοικονομικών και Marketing Management. Έχω εργαστεί στο τραπεζικό τομέα, στον τομέα ενέργειας καθώς και στην λιανική πάντα στον ιδιωτικό τομέα. Στην παρούσα φάση είμαι σύμβουλος στο ΕΒΕΑ.  

Είμαι πολιτικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας μέσω της διαδικασίας επιλογής του Μητρώου Πολιτικών Στελεχών που προχωράει το κόμμα. Συμμετέχω στους τομείς Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ενέργειας και ασκώ τα πολιτικά μου δικαιώματα από το 2009 στην Τσαγκαράδα Πηλίου όπου είναι και ο τόπος καταγωγής της μητέρας μου. Υπηρέτησα ως λοχίας Πεζοναυτών στο στρατόπεδο του Βόλου στο 505 τάγμα Πεζοναυτών.

 Η Μαγνησία είναι μία περιοχή η οποία έχει διάφορα συγκριτικά πλεονεκτήματα καθώς βρίσκεται στη μέση της γεωγραφικής περιοχής της χώρας μας έχοντας πρόσβαση τόσο με την πρωτεύουσα όσο και με την Θεσσαλονίκη. Ο νομός έχει γεωργικές, εμπορικές και τουριστικές δραστηριότητες συνοδευόμενα από τις κατάλληλες υποδομές. Η ύπαρξη του λιμανιού του Βόλου, το αεροδρόμιο της Αγχιάλου και ο νέος αυτοκινητόδρομος που ενώνει τον Βόλο με την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη δίνει τις κατάλληλες προσβάσεις στον νομό και ειδικότερα στον Βόλο.

Τι έχει γίνει λοιπόν και δεν υπάρχει οικονομική εξέλιξη στον νομό Θεσσαλίας ανάλογη με τις προδιαγραφές του νομού. Μερικά στοιχεία θα μας δώσουν μία καθαρή εικόνα. Στον τομέα της ανεργίας για τον Μάιο του 2017 η περιοχή της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο της Ελληνικής Επικράτειας με 21,8% σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ με υψηλότερα ποσοστά τόσο από τα νησιά όσο και από την Πελοπόννησο. Επιπρόσθετα στον τομέα των καταθέσεων ο νομός Μαγνησίας για τον Ιούνιο του 2017 είναι στην 10η θέση πίσω από την Λάρισα, την Αχαΐα και το Ηράκλειο.

O νομός Μαγνησίας έχει μεγάλες δυνατότητες που μπορούν να βελτιώσουν θεαματικά τα οικονομικά δεδομένα του νομού καθώς και του Βόλου. Οι βασικές βελτιώσεις μπορούν να προέλθουν με ένα συνδυασμό βελτίωσης των χρήσεων των υποδομών καθώς και επένδυσης σε νέες. Οι αλλαγές σχετίζονται με ένα νέο μίγμα πολιτικής το οποίο σέβεται και βοηθάει την ιδιωτική πρωτοβουλία. Οι βασικές αλλαγές που αναφέρομαι είναι οι εξής:

  1. Βελτίωση της χρήσης του αεροδρομίου.
  2. Ανάπτυξη της χρήσης του λιμανιού.
  3. Επένδυση στο οδικό δίκτυο των τουριστικών περιοχών.

Το αεροδρόμιο της Αγχιάλου είναι ένα μοντέρνο αεροδρόμιο το οποίο μπορεί να αποτελέσει μοχλό αύξησης του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας. Η βελτίωση της λειτουργίας του αεροδρομίου κυρίως σχετίζεται με την σύνδεσή του με διαφορετικούς προορισμούς καθώς και με την αύξηση των αεροπορικών εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται. Αυτή την στιγμή το αεροδρόμιο συνεργάζεται με τέσσερις εταιρείες (Austrian, Condor, HOP και Transavia). Η αύξηση των συνεργαζόμενων εταιρειών θα έχει πολλαπλά οφέλη για τον τουρισμό. Πρώτα από όλα θα υπάρχει αύξηση των προορισμών ενώ ταυτόχρονα θα δημιουργηθούν περισσότερες πτήσεις προς αυτούς αυξάνοντας τις επιλογές προς τους αλλοδαπούς επισκέπτες της περιοχής μας.

Το λιμάνι του Βόλου βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο της Ελληνικής επικράτειας και κατέχει την 3η θέση στην Ελλάδα ως προς την διακίνηση των εμπορευμάτων. Βρίσκεται στο κέντρο του Ελλαδικού χώρου και μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο τόσο στην τουριστική βιομηχανία όσο και στις εμπορικές δραστηριότητες. Η ανάπτυξή του στο θέμα της κρουαζιέρας θα δώσει πνοή στην τοπική οικονομία του Βόλου καθώς και με κάποιες προϋποθέσεις και στην τουριστική κίνηση του Πηλίου. Επιπρόσθετα η μετακίνηση εμπορευμάτων μπορεί να αυξηθεί ραγδαία τόσο στον τομέα τόσο των εμπορευμάτων όσο και των βιομηχανικών προϊόντων. Η Θεσσαλία, η Ήπειρος και η Στερεά Ελλάδα θα μπορέσουν να στηρίξουν την κίνηση των εμπορευμάτων ενώ οι δύο βιομηχανικές ζώνες θα βοηθήσουν την μετακίνηση των βιομηχανικών προϊόντων. Επιπρόσθετα τα γεωργικά προϊόντα θα αποτελέσουν το «καύσιμο» της εξαγωγικής δραστηριότητας του λιμανιού.

Η επένδυση στο οδικό δίκτυο θα προσθέσει την απαραίτητη ώθηση τόσο στον τοπικό τουρισμό όσο και στους επισκέπτες του αεροδρομίου. Η βελτίωση του οδικού δικτύου μπορεί να γίνει τόσο σε επίπεδο διασύνδεσης της εθνικής οδού με τον Βόλο και τις άλλες πόλεις όπως το Βελεστίνο, όσο και στην περιοχή του Πηλίου. Ειδικά για το Πήλιο, το οδικό δίκτυο αποτελεί σημαντική τροχοπέδη για την εξέλιξή του σε τουριστικό προορισμό πρώτης ζήτησης.

Οι τρεις προαναφερθείσες αλλαγές, θα επιφέρουν τα απαιτούμενα αποτελέσματα μόνο με την υιοθέτηση μίας φιλελεύθερης πολιτικής, φορέας της οποίας είναι η Νέα Δημοκρατία. Η πολιτική αυτή θα δώσει την απαραίτητη εξωστρέφεια, τεχνική γνώση και το οικονομικό περιβάλλον ώστε οι αλλαγές αυτές να έχουν θετικό αντίκτυπο. Μεταξύ άλλων, η μείωση του εταιρικού φορολογικού συντελεστή από το 29% σε 20% και η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% σε δύο χρόνια, είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά της πολιτικής του κυρίου Κυριάκου Μητσοτάκη.

Για τους συμπατριώτες μου θέλω να είμαι ο Νικήτας και αυτό είναι το όραμά μου για τον νομό καταγωγής της μητέρας μου.


* Ο Νικήτας Παπαντωνίου είναι πρώην CFO της Nobacco και αναλυτής της Eurobank και νυν σύμβουλος στο ΕΒΕΑ, πολιτικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, που έχει περάσει από τη διαδικασία του Μητρώου Πολιτικών Στελεχών μετέχοντας στις επιτροπές Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ενέργειας.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
4
=