ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις σε στρατηγικές επενδύσεις στον τουρισμό

αδικαιολόγητες-καθυστερήσεις-σε-στρ-327246

Του Ευθύμη Ζιγγιρίδη, Συμβούλου Επενδύσεων

Εστιάζοντας στον τουρισμό και τα ταξίδια, όπου η Ελλάδα παρουσιάζει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και ένα τεράστιο δυναμικό ανάπτυξης και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι διεθνείς συγκυρίες και οι δυσάρεστες καταστάσεις στις οποίες έχουν περιέλθει βασικοίμας ανταγωνιστές, συμβάλλουν στην αύξηση των εισερχομένων τουριστών τα τελευταία έτη, θα έπρεπε η κυβέρνηση να ρίξει μεγάλο βάρος των επενδυτικών δραστηριοτήτων της στον τουρισμό ελκύοντας εγχώριους και ξένους

Η Ελλάδα κατατάσσεται 61η μεταξύ 190 χωρών στην κατάταξη Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας, πίσω από το Μεξικό και τη Ρουάντα. Όσον αφορά την εφαρμογή των επενδυτικών συμβάσεων, η Ελλάδα κατατάσσεται 133η.

Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρηματικές και επενδυτικές ευκαιρίες οδηγούνται από 5 τάσεις και τις ανάγκες που πρέπει να αντιμετωπιστούν:

Ανάγκη για συνολική αναβάθμιση των προσφερόμενων προϊόντων -για να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος σε σχέση με τις γειτονικές χώρες- αλλά και για σαφέστερη διάκριση μεταξύ των διαφόρων τουριστών. Η αναβάθμιση αυτή θα συνεπάγεται την απόκτηση και την αναδιάρθρωση των παλαιών μονάδων, καλύτερη διαχείριση και υπηρεσιών σε υφιστάμενες μονάδες, αλλά και νέες στοχευμένες εξελίξεις σε ορισμένες γεωγραφικές περιοχές και θεματικές κατηγορίες

Ανάγκη για υψηλότερη πολυπλοκότητα και καλύτερες υποδομές σε λιγότερο παραδοσιακά, αλλά ταχέως αναπτυσσόμενα προϊόντα, π.χ. κρουαζιέρες, ιστιοπλοΐα yachting, θέρετρα μικτής χρήσης, γήπεδα γκολφ, σπίτια για διακοπές και μαρίνες

Ανάγκη για βελτίωση των υπηρεσιών πέρα ​​από καταλύματα για να δημιουργηθεί μια ολιστική εμπειρία για τον ταξιδιώτη και να δημιουργηθούν δεσμοί με άλλες τοπικές σχετικές δραστηριότητές, π.χ., στον τομέα των τροφίμων και του πολιτισμού.

Ανάγκη για πιο εξελιγμένες υπηρεσίες υποστήριξης και εξυπηρέτησης πελατών,

Ανάγκη να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία για να καταστεί δυνατή η δημιουργία online αγορών ώστε να φέρει σε επαφή τους ταξιδιώτες, τους παρόχους και τους ντόπιους, και να προσφερθεί tailor-made προϊόν.

Συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΛΣΤΑΤ, το ελληνικό ΑΕΠ σε τρέχουσες τιμές ανήλθε σε € 175.697 εκατομμύρια το 2015, μειωμένο κατά 1,3% από το 2014 (€ 177.941 ευρώ). Συνοψίζοντας τα στοιχεία για τον τουρισμό (διαθέσιμα από την ΕΛΣΤΑΤ)και συγκρίνοντας τα με το ΑΕΠ της χώρας, είναι γεγονός: η άμεση συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ ανήλθε στο 10,0% ή περίπου € 17,6 δισ. και λαμβάνοντας υπόψη τα πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα, η συνολική συνεισφορά ανέρχεται σε ποσοστό μεταξύ 38,7 δισεκατομμύρια € και 46.6 δισ, ή μεταξύ 22,0% και 26,5% του ΑΕΠ, καθιστώντας τον τουρισμό βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας. Σε σχέση με το ΑΕΠ, το οποίο μειώθηκε κατά € 2,2 δισ. η ο τζίρος της τουριστικής δραστηριότητας αυξήθηκε κατά € 691.000.000 (άμεσα) ή περίπου € 1,5 billion- € 1,8 δισ έμμεσα και άμεσα. Το 90,0% των εσόδων από τον τουρισμό δημιουργούνται από το εξωτερικό, πράγμα που σημαίνει ότι ο τουρισμός είναι σχεδόν αποκλειστικά η εξαγωγική δραστηριότητα.

Αφού λοιπόν ο τουρισμός είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας μας γιατί δεν δίνεται η δέουσα βαρύτητα από την Κυβέρνηση; Γιατί καθυστερούν όλες οι στρατηγικές επενδύσεις όπως εκείνη του Ελληνικού, η οποία θα προσελκύσει χιλιάδες τουρίστες και θα δώσει δουλειά άμεσα και έμμεσα σε 75000 ανθρώπους;Γιατί καθυστερούν οι αξιολογήσεις τουριστικών επενδυτικών προτάσεων στον Αναπτυξιακό Νόμο και το ΕΣΠΑ;

Ας ξεκολλήσουν οι επενδύσεις από τα γρανάζια της γραφειοκρατίας, προκειμένου η Ελλάδα να εξασφαλίσει την θέση που της αξίζει στον επενδυτικό χάρτη. Για να πραγματοποιηθεί αυτό χρειάζεται πολιτική σταθερότητα, βελτιώσεις στην εκπαίδευση, βελτίωση των υποδομών, μεγαλύτερη χρήση των νέων τεχνολογιών, την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων ρευστότητας και πάνω από όλα, ένα σταθερό και ελκυστικό φορολογικό πλαίσιο.

Έστω και αργά η κυβέρνηση έχει κάνει στροφή 180 μοιρών ως αναφορά τις ιδιωτικές επενδύσεις αφού αναγκάστηκε να υποχωρήσει στην ιδεολογική απόρριψη της ιδιωτικοποίησης και αποδέχτηκε την ανάπτυξη. Μένει τώρα να ξεκολλήσει από άλλες ιδεοληψίες για να μπορέσουν να επιταχυνθούν οι διαδικασίες των τουριστικών επενδύσεων στη χώρα μας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου