ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Η πιο σπουδαία ιδεολογία είναι αυτή που σώζει τον λαό και τη χώρα

η-πιο-σπουδαία-ιδεολογία-είναι-αυτή-πο-424384

Toυ Μιλτιάδη Ζιάκα

Τα μνημόνια και οι πολιτικές λιτότητας προκαλούν την καταστροφή της χώρας. Θέτουν υπό αμφισβήτηση την εθνική μας ανεξαρτησία και τη λαϊκή κυριαρχία. Έχουν στραγγαλίσει πλήρως την οικονομία. Το εθνικό εισόδημα συρρικνώνεται και η ανεργία έχει εκτοξευθεί στα ύψη. Οι τράπεζες έχουν σταματήσει να χρηματοδοτούν τις επιχειρήσεις που είναι σε λειτουργία.

Η παραγωγική βάση της χώρας έχει χαθεί. Σε λίγους μήνες το 75% των πολιτών θα οδηγηθεί στη φτώχεια. Οι μισθοί, οι συντάξεις, η υγεία και γενικότερα η ποιότητα ζωής, θα είναι σε επίπεδα Βουλγαρίας και Ρουμανίας.

Την ίδια ώρα κρατικές επιχειρήσεις της Γερμανίας και των άλλων χωρών της Βόρειας Ευρώπης εξαγοράζουν τον πλούτο της χώρας για ένα κομμάτι ψωμί. Η πολιτική των μνημονίων εμποδίζει να προχωρήσουν οι επενδύσεις. Δεν δίνει καμία προοπτική για έξοδο από την κρίση.

Μας οδηγούν σε πλήρη εξάρτηση και έχουν μετατρέψει τον ελληνικό λαό σε πειραματόζωο.

Μετά από επτά χρόνια ύφεσης η χώρα μας πρέπει να βρει τον δρόμο για την ανάπτυξη. Ανάπτυξη υπέρ του λαού, με δημοκρατία, με συλλογικές και κλαδικές συμβάσεις, που ορίζουν το χρόνο εργασίας και την αμοιβή των εργαζομένων.

Ο δρόμος για το ξεπέρασμα της κρίσης είναι ένας: ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, ΕΡΓΑΣΙΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ, ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΕΞΑΓΩΓΕΣ, ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ.

Για αυτό και το μεγάλο διακύβευμα είναι η ανάπτυξη αφού θα συμβάλλει στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.

Με εφαλτήριο την ανάπτυξη μπορούμε να επανακτήσουμε ως χώρα, ως νομός και ως περιφέρεια, την οικονομική και κοινωνική μας αυτοτέλεια.

Ο Βόλος, η Μαγνησία και η Θεσσαλία, έχουν όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία εάν αξιοποιήσουμε, μπορούμε να δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία προς όφελος της εθνικής και της τοπικής οικονομίας.

Το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, τα αεροδρόμια στην Ν. Αγχίαλο, τη Λάρισα και τα νησιά των Βορείων Σποράδων, τα λιμάνια του Βόλου και του Αλμυρού, συνιστούν ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τη σύνδεση του Βόλου, της Μαγνησίας, της Θεσσαλίας και ολόκληρης της χώρας με την Ευρώπη, τη Μεσόγειο, την Ασία και τη Β. Αφρική.

Στηρίζοντας βασικούς τομείς όπως τη βιομηχανία και τη μεταποίηση, τον αγροκτηνοτροφικό τομέα, τον τουρισμός και τον πολιτισμό, μπορούμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις ισόρροπης και βιώσιμης ανάπτυξης.

Α. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ – ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ

Την ώρα που η ύφεση εξαιτίας της οικονομικής κρίσης προκαλεί έμφραγμα σε κάθε νέα επενδυτική προσπάθεια και παράλληλα απορρυθμίζει την λειτουργία των επιχειρήσεων προκαλώντας καθίζηση της εργασίας και υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών, επιβάλλεται η εθνική συνεννόηση ώστε να υπάρξει ένα εθνικό σχέδιο δράσης.

Σε τοπικό επίπεδο, ο Βόλος, η Μαγνησία και η Θεσσαλία, χρειάζεται να χαράξουν ενιαία στρατηγική στήριξης της επιχειρηματικότητας ώστε να δημιουργηθούν οι ευνοϊκοί όροι για να πραγματοποιηθούν νέες επενδύσεις. Οι υποδομές στις τρείς βιομηχανικές περιοχές στον Βόλο και τον Αλμυρό, στο Βιοτεχνικό Πάρκο, στις βιομηχανικές Περιοχές της υπόλοιπης Θεσσαλίας, σε συνδυασμό με τη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου- έργο που πρέπει να προχωρήσει άμεσα- μπορούν να συμβάλλουν στην στήριξη της επιχειρηματικότητας και στην προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.

Παράλληλα πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες για το άνοιγμα σε νέες αγορές με την διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών στο εξωτερικό για την προβολή, ανάδειξη και προώθηση των θεσσαλικών προϊόντων. Έτσι θα τονωθεί η οικονομία ολόκληρης της Θεσσαλίας καθώς επίσης και η απασχόληση.

Β. ΑΓΡΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Ο πρωτογενής τομέας αποτελούσε πάντα έναν από τους κυριότερους πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας, για αυτό και μπορεί να αποτελέσει το βασικό μοχλό επανεκκίνησης στο δρόμο για την ανάπτυξη στο Βόλο, τη Μαγνησία, τη Θεσσαλία και ολόκληρη τη χώρα. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η χώρα εξαρτάται, ακόμα και για την εξασφάλιση των βασικών ειδών διατροφής από τις εισαγωγές που ειδικά στον τομέα της κτηνοτροφίας φτάνουν σε ποσοστό 65% και στον αγροτικό τομέα το 35%.

Για αυτό και επιβάλλεται ένας εθνικός σχεδιασμός τόσο στον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα όσο επίσης στην ιχθυοκαλλιέργεια και την αλιεία. Πρέπει να δρομολογηθούν σοβαρές και δυναμικές πρωτοβουλίες, για την προώθηση εναλλακτικών μορφών γεωργίας, μέσω του ΕΣΠΑ και όλων των άλλων ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Να στηριχτούν οι ομάδες παραγωγών, οι συνεταιρισμοί και οι ιδιώτες για να προχωρήσουν σε νέες δυναμικές καλλιέργειες αλλά και στην καθετοποίηση των προϊόντων. Μόνο έτσι τα προϊόντα μας θα αποκτήσουν ταυτότητα, ποιότητα και ανταγωνιστικότητα για να μπορούν να ενταχθούν σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα διάθεσης και διακίνησης των προϊόντων στην Ελλάδα αλλά και στις αγορές του εξωτερικού. Με έναν τέτοιο προγραμματισμό δημιουργούνται προοπτικές στήριξης της αγροτικής οικονομίας, διατηρείται ο κοινωνικός ιστός και οι νέοι άνθρωποι που έχουν τις ιδέες και την υποδομή στην Θεσσαλία, θα παραμείνουν στην ύπαιθρο που σήμερα μαραζώνει για να βοηθήσουν στην παραγωγή. Ταυτόχρονα θα ενισχυθεί το εισόδημα όσων απασχολούνται στον πρωτογενή τομέα και θα αυξηθεί ο παραγωγικός πλούτος της χώρας.

Γ. ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία. Ο Βόλος, η Μαγνησία αλλά και ολόκληρη η Θεσσαλία έχουν τις προϋποθέσεις ώστε ολόκληρη η περιοχή να γίνει προορισμός 12 μήνες τον χρόνο, αξιοποιώντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού(χειμερινό, θαλάσσιο, θρησκευτικό, πολιτιστικό, περιπατικό κ.α.). Πρέπει όμως να αλλάξουμε λογική και νοοτροπία. Να ενθαρρύνουμε και να στηρίξουμε τουριστικές επενδύσεις, βάζοντας φυσικά όρους και προϋποθέσεις που θα διασφαλίζουν την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά παράλληλα θα αναβαθμίζουν τις τουριστικές υποδομές ώστε να ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν της περιοχής. Είναι πλέον απαραίτητη η δημιουργία μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή μας ώστε να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε μεγαλύτερο μερίδιο στην ελληνική και τη διεθνή τουριστική αγορά.

Μία τέτοια στρατηγική στον τουρισμό θα παρέχει αμέριστη στήριξη σε όλους τους εμπλεκόμενους με τον κλάδο επιχειρηματίες και επαγγελματίες ενώ παράλληλα θα προκύψουν χιλιάδες νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.

Είναι αναγκαίο επίσης, να προχωρήσουμε στη διασύνδεση του τουρισμού με την αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή. Μέσα από τον τουρισμό μπορούμε να πετύχουμε την αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα στην περιοχή μας, υποστηρίζοντας, προωθώντας και προβάλλοντας την ποιότητα και τη διατροφική αξία των θεσσαλικών προϊόντων στις αγορές εντός και εκτός της χώρας.

Η διαδικασία αυτή θα προστατεύσει αλλά και θα βοηθήσει στην αύξηση της προστιθέμενης αξίας των ποιοτικών προϊόντων που πληρούν τις προδιαγραφές και τα οποία θα πρέπει να καταναλώνονται σε όλες τις ξενοδοχειακές μονάδες ολόκληρης της Θεσσαλίας. Έτσι θα κατοχυρωθεί η ποιότητα των προϊόντων της θεσσαλικής παραγωγής.

Δ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Αργώ είναι η σημαία της πόλης, σύμβολο πολιτισμού και ειρήνης και ταυτόχρονα κομμάτι πλέον της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, που προβάλλει το Βόλο, τη Μαγνησία, τη Θεσσαλία και ολόκληρη την Ελλάδα στα πέρατα της γης. Η Αργώ άνοιξε νέους δρόμους συνεργασίας στις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου. Μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της πόλης και της περιοχής και τα επόμενα χρόνια.

Το Μουσείο της Αργούς είναι απαραίτητο. Πρέπει να κατασκευαστεί άμεσα για να περάσει η ΑΡΓΩ στον παγκόσμιο πολιτιστικό και τουριστικό χάρτη.

Πιστεύω ακράδαντα, πως η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας είναι πλέον μονόδρομος. Μόνο αποτινάσσοντας τον ζυγό των μνημονίων μπορούμε να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία ώστε η Ελλάδα να προχωρήσει με σταθερότητα στην ανάπτυξη.

Για να αντιμετωπίσουμε την καταστροφή που έχει επέλθει σε όλους τους τομείς, θα πρέπει άμεσα να συγκροτηθεί Κυβέρνησης εθνικής σωτηρίας από την υπάρχουσα σύνθεση των κομμάτων του δημοκρατικού τόξου στη Βουλή, έτσι ώστε να διαμορφώσει ένα εθνικό πρόγραμμα επενδύσεων, εργασίας και ανάπτυξης και ταυτόχρονα να δημιουργήσει ένα ευέλικτο, δυναμικό και αποτελεσματικό κράτος. Η κατάσταση βρίσκεται πλέον σε αδιέξοδο. Χρειάζεται οι διαδικασίες να ακολουθήσουν τη λογική του fast track, για να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά τα προβλήματα, η γραφειοκρατία και οι σκοπιμότητες ώστε να κερδίζεται πολύτιμος χρόνος, για να προχωρήσει η υλοποίηση ενός εθνικού επενδυτικού προγράμματος.

Τίποτα δεν πρέπει να εμποδίσει μία τέτοια προσπάθεια.

Η πιο σπουδαία ιδεολογία είναι αυτή που σώζει τον λαό και τη χώρα. Επομένως καμία ιδεοληψία, κανένα μικρό ή μεγάλο συμφέρον και καμία προσωπική φιλοδοξία δεν είναι πάνω από το συμφέρον της πατρίδας.

Εάν δεν μπορεί να γίνει αυτό, τότε άμεσα πρέπει να προκηρυχθούν εκλογές ώστε η νέα κυβέρνηση σωτηρίας που θα προκύψει να είναι εκείνη που θα μελετήσει και θα σχεδιάσει ένα πρόγραμμα επενδύσεων, το οποίο θα εγγυάται την επιστροφή στην ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε όλους τους τομείς. Μία νέα Κυβέρνηση που θα αποτελείται από πρωτοκλασάτα στελέχη των κομμάτων τα οποία θα αναλάβουν την πολιτική ευθύνη απέναντι στο λαό, να υλοποιήσουν χωρίς παρεκκλίσεις το πρόγραμμα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου