ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Σημεία ομιλίας της υφυπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ Μ. Χρυσοβελώνη

σημεία-ομιλίας-της-υφυπουργού-υπομεδ-20355

Σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για την σιδηροδρομική γραμμή της Ειδομένης

Η υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοβελώνη απάντησε στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής της Ν.Δ. Κ. Χατζηδάκης σχετικά με την σιδηροδρομική γραμμή της Ειδομένης.

Η κ. Χρυσοβελώνη μεταξύ άλλων τόνισε στην ομιλία της:

«Η κατάσταση στην Ειδομένη και γενικότερα το προσφυγικό ζήτημα αποτελεί για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και τους συναρμόδιους υπουργούς μείζον εθνικό ζήτημα, το οποίο αντιμετωπίζεται με νηφαλιότητα, σύνεση, αντοχή και αποτελεσματικότητα, κάτι το οποίο αυτήν την στιγμή αναγνωρίζεται διεθνώς. Όπως έχουν δηλώσει οι αρμόδιοι υπουργοί, η ομαλοποίηση της κατάστασης στην Ειδομένη, αποτελεί άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης και θα έχει επιτευχθεί μέχρι το Πάσχα.

Σε ότι αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία εποπτεύεται από το ΥΠΟΜΕΔΙ, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έχει δώσει, για το διάστημα από 19/03-19/04 του 2016 υπάρχει ζημία της τάξεως του 1 εκ. ευρώ περίπου, ενώ για το διάστημα από 19/11-11/12 του 2015 η εκτιμώμενη ζημία ανέρχεται σε 2 εκ. ευρώ περίπου. Όπως διαπιστώνετε, υπάρχει μια διαφορά, ακριβώς γιατί η νέα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνεργασία με το ΥΠΟΜΕΔΙ αλλά και τα άλλα αρμόδια υπουργεία, αντέδρασε γρήγορα και προσαρμόστηκε, στα πλαίσια του δυνατού, στην κατάσταση που διέπει σήμερα την Ειδομένη.

Σε ότι αφορά την δυνατότητα αναστροφής αυτής της ζημίας, υπάρχει σχεδιασμός και έχουν δρομολογηθεί ενέργειες, ώστε να επιτευχθεί, μέσα από την αύξηση του μεταφορικού έργου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς επίσης και μέσω των διεκδικήσεων μας από την ΕΕ, ώστε να καταβληθούν περαιτέρω σχετικά κονδύλια. Γίνεται έντονη προσπάθεια από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για περιορισμό του προβλήματος, η οποία στην παρούσα φάση επιτυγχάνεται με την επιλογή εναλλακτικής σιδηροδρομικής οδού μέσω Βουλγαρίας.

Αυτήν την στιγμή, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το κόστος για τους πελάτες ανέρχεται σε 1000-1300 ευρώ ανά συρμό και με καθυστέρηση 1-2 ημέρες. Συνεπώς είναι άξιο απορίας, από πού συνήγαγε ο κ. Χατζηδάκης, ότι το σχετικό κόστος ανέρχεται σε 5000-10000 ευρώ ανά συρμό. Ακόμη σε ότι αφορά τις αποζημιώσεις προς τους πελάτες θα πρέπει να σας διαβεβαιώσω ότι μέχρις στιγμής δεν έχουν υποβληθεί σχετικά αιτήματα, ούτε υπάρχει ένδειξη ότι θα υποβληθούν. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση προέβη σε ενέργειες με αποτέλεσμα να απελευθερωθεί η σιδηροδρομική γραμμή της Ειδομένης έστω για περιορισμένα διαστήματα, αποτελεί απόδειξη ότι είναι άμεση προτεραιότητα η ομαλοποίηση της κατάστασης στην περιοχή.

Η κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία επιχειρούν ότι είναι δυνατόν για να λύσουν το πρόβλημα και μάλιστα κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση δεν θα υιοθετηθούν πρακτικές σκληρής και ωμής καταστολής, αλλά όλες οι προσπάθειες θα γίνονται με απόλυτο σεβασμό στον παράγοντα άνθρωπο».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου