ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Περικοπές χωρίς όριο

περικοπές-χωρίς-όριο-379137

Οι οκτώ στους δέκα καταναλωτές μειώνουν την κατανάλωση σε όλο το εύρος των αγορών τους καταδεικνύοντας την ανέχεια στην οποία οδηγείται η χώρα. Επίσης περίπου οι 4 στους 10 επιλέγουν με κριτήριο την τιμή, ενώ πλέον η επιλογή με βάση την ποιότητα τείνει να αυξηθεί. Βασικά ή και δευτερεύοντα είδη, υπηρεσίες, ΔΕΚΟ, ταξίδια, έπεσαν «θύματα» της κρίσης, ενώ η τάση αυτή δεν δείχνει να σταματά.

Η κατάσταση που επικρατεί στην κατανάλωση αποκαλύπτεται σε έρευνα που πραγματοποίησε το κέντρο Προστασίας καταναλωτών και η εταιρεία ερευνών και επικοινωνίας «THE POINT». Στην έρευνα συμμετείχαν 752 άτομα από το Νομό Θεσσαλονίκης και πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα 30 Μαρτίου έως 1 Απριλίου 2015.

Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι: 85,1% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση τον τελευταίο χρόνο. Από αυτούς, που δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την κατανάλωση, 70,5% μείωσε τις αγορές ένδυσης – υπόδυσης, το 64,6% τη διασκέδαση, το 43,1% την αγορά τροφίμων, το 41,5 % τις διακοπές, το 26,2% τη θέρμανση, το 22,6% το ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, το 20,9% τις μετακινήσεις, το 20,6% τα καλλυντικά, το 15,8% τα είδη καθαριότητας σπιτιού, το 14,2 % τον οικιακό εξοπλισμό, το 42,8% την υγεία, το 12,4% τα είδη προσωπικής υγιεινής και το 10,1% την εκπαίδευση.

Η σύγκριση με το 2014 είναι η παρακάτω: Το 2014 91,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν μειώσει γενικά την κατανάλωση. Το 2015 το ποσοστό μειώθηκε στο 85%. Το 2014, 79% των καταναλωτών δήλωσαν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ένδυση – υπόδηση. Το 2015, το ποσοστό μειώθηκε στο 70,5%. Το 2014, 61,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση. Το 2015 το ποσοστό μειώθηκε στο 54,6%. Το 2014, 61,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για τρόφιμα. Το 2015 το ποσοστό μειώθηκε στο 43,1%. Το 2014 37,4% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για μετακινήσεις. Το 2015 το ποσοστό μειώθηκε στο 20,9%.

Το 2014 49,4% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για θέρμανση. Το 2015 το ποσοστό μειώθηκε στο 26,2%. Το 2014, 47,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διακοπές. Το 2015, το ποσοστό μειώθηκε στο 41,5%. Το 2014, 38,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες. Το 2015,το ποσοστό μειώθηκε στο 22,6%. Το 2014, 26,7% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη καθαριότητας σπιτιού. Το 2015, το ποσοστό μειώθηκε στο 15,8%. Το 2014.25,7% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα για είδη προσωπικής υγιεινής. Το 2015, το ποσοστό μειώθηκε στο 12,4%. Το 2014 28,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για καλλυντικά. Το 2015 το ποσοστό μειώθηκε στο 20,6%. Το 2014, 27,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για οικιακό εξοπλισμό. Το 2015 το ποσοστό μειώθηκε στο 14,8%.Το 2014, 22,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για την υγεία. Το 2015, το ποσοστό μειώθηκε στο 12,8%. Το 2014, 19,7% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για την εκπαίδευση. Το 2015, το ποσοστό μειώθηκε στο 10,1%

Οι καταναλωτές, σε ποσοστό 37,7%, χρησιμοποιούν την τιμή ως πρώτο κριτήριο για τις αγορές τροφίμων ενώ το 2014, 19,7% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για εκπαίδευση. Το 2015 το ποσοστό μειώθηκε στο 10,1%.

Οι καταναλωτές σε ποσοστό 37,7% χρησιμοποιούν την τιμή ως πρώτο κριτήριο για τις αγορές τροφίμων, ενώ το 2014 το ποσοστό ήταν 39,1%. Το κριτήριο της ποιότητας το 2015 εκτινάχθηκε από 8,1% σε 32,6% περνώντας από την τρίτη θέση στη δεύτερη θέση.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου