ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Η ώρα της συνέργειας στον Τουρισμό της Θεσσαλίας έφτασε

η-ώρα-της-συνέργειας-στον-τουρισμό-της-598164

Ψάχνουμε για κινητήρια δύναμη της Τουριστικής Ανάπτυξης στη Θεσσαλία; Εμπρός για μια δυναμική συνέργεια γιατί «ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων»

Ανοιχτή Επιστολή Προς τους Θεσσαλούς Βουλευτές, Θεσσαλικούς Φορείς, Θεσσαλικά Επιμελητήρια, Θεσσαλικές Τοπικές Αυτοδιοικήσεις και Θεσσαλική ιδιωτική πρωτοβουλία Θεσσαλικά Πιστωτικά Ιδρύματα, και όλοι όσοι έχουν άμεσα και έμμεσα σχέση, μιας στόχευσης για τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλίας και με την χρήση ενός δικού μας αεροδρομίου, αυτό της Κεντρικής Ελλάδος.

Αγαπητοί μου Θεσσαλοί, όχι λόγια και θεωρίες αλλά διάθεση και εφαρμογή συνέργειας.

Πρέπει άμεσά να προχωρήσουμε σε δράσεις και συνέργειες, για να βοηθήσουμε με την στήριξή μας τον Περιφερειάρχη που αναλαμβάνει πρωτοβουλία για δεύτερη φορά τα τελευταία χρόνια για τη δημιουργία ενός Θεσσαλικού και όχι μόνο φορέα.

Πρέπει άμεσά να προχωρήσουμε στην διεκδίκηση από την Πολιτεία την αυτοδιαχείριση από την Περιφέρεια Θεσσαλίας του Αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου.

Να αρχίσουμε πρώτα από τη Θεσσαλία και να δούμε καταγράφοντας, ποιοι είναι κοντά στη στήριξη των πρωτοβουλιών του Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστού με ταυτόχρονη αξιοποίηση των υπαρχόντων κονδυλίων που διαθέτει η περιφέρεια και όλοι οι φορείς και όχι μόνο πολλαπλασιάζοντας τα οφέλη για την οικονομία, για την διασφάλιση και συγχρόνως αύξηση των θέσεων που η τουριστική δραστηριότητα εξασφαλίζει.

Μην περιμένουμε από την Πολιτεία να ενεργοποιηθεί, για το Αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της οποίας αρμοδιότητα είναι το αεροδρόμιο δεν πρόκειται να ενεργοποιηθεί… όπως μέχρι σήμερα το έχει αποδείξει.

Απαίτηση όλων των Θεσσαλών θα πρέπει να είναι ότι μέσα από την πολιτική βούληση που έχει ήδη εκφράσει ο Κώστας Αγοραστός, να δημιουργήσουμε έμπρακτη στήριξη προκειμένου να έχει θετικό αποτέλεσμα και να απαιτήσουμε την διαχείρισή του, από την Περιφέρεια Θεσσαλίας αφού μετά τον διεθνή διαγωνισμό για την εκμετάλλευσή του έχει βρεθεί στα αζήτητα ως το μόνο Περιφερειακό Αεροδρόμιο.

Να στηρίξουμε την υλοποίηση της πρότασης του περιφερειάρχη και να συμμετέχουμε όλοι μας στην Δημιουργία Φορέα που θα διαχειρισθεί τη Θεσσαλική τουριστική ταυτότητα με τα μεγάλα Brand Name όπου, ο επαναπροσδιορισμό της σήμερα, θα δώσει και τις υπό ανάπτυξη περιοχές την δυνατότητα να τα αξιοποιήσουν αυτά δημιουργώντας ανάπτυξη.
Η MARKETING GREECE ένα σύγχρονο εργαλείο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας (Σ.Ε.Τ.Ε), έχει δηλώσει πρόθυμη να στηρίξει αυτή την προσπάθεια.

Εκτός των πρωτοβουλιών που έχουν δρομολογηθεί, ο Περιφερειάρχης πρόσφατα δήλωσε:

«Εμείς στηρίζουμε τον τουρισμό, πιστεύουμε ότι μπορεί να αποτελέσει ισχυρή πηγή εσόδων στην τοπική οικονομία, δημιουργώντας παράλληλα θέσεις εργασίας, γι’ αυτό και πρέπει να δούμε υπό ένα νέο πρίσμα τα καινούρια δεδομένα και απαιτήσεις του τουριστικού προϊόντος».

Φανατικός οπαδός της συνέργειας και του «όλοι μαζί μπορούμε» από το 2008, έχω έντονα προσωπικά πρωτοστατήσει στην τουριστική προβολή της περιοχής μας τόσο με τις θεσμικές και συνδικαλιστικές ιδιότητες που κατείχα και κατέχω, όσο και μέσα από την ιδιότητα μου ως τουριστικός πράκτορας και ξενοδόχος, με βασικό άξονα την παραίνεση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης, με υλοποίηση του ότι «ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων».

Βλέποντας στον ορίζοντα τις δυσκολίες στη διαμόρφωση μιας διαφορετικής προσέγγισης του δυνητικού επισκέπτη, στη Θεσσαλία για κάθε τουριστικό προορισμό που η Θεσσαλία διαθέτει, ενώ μια ουσιαστική θεματική προσέγγιση στην πράξη, σε επίπεδο φορέων της Περιφέρειας, θα άλλαζε τα δεδομένα της Θεσσαλίας. Σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσα να φανταστώ το μέγεθος της κρίσης που ακολούθησε, τη δραματική μείωση των δαπανών για την προβολή και που τελικά μας οδήγησε σε ορθολογική διαχείριση των πόρων η οποία οδηγεί σε μονόδρομο για συνέργεια όλων μαζί των εμπλεκομένων.

Πέρασε αρκετός χρόνος να φθάσουμε στο δια ταύτα προκειμένου, να ξεκινήσουμε από τους δικούς μας ανθρώπους, από τους δικούς μας φορείς που συμμετείχαμε, που μας εκπροσωπούν στα όργανα, αλλά το βασικότερο να συνδιαχειριστούμε πόρους ως προς την κατεύθυνση της βέβαια, που θα αφαιρούσε πόρους που κάποτε τους θεωρούσαμε δεδομένους.

Κύτταρο αυτών των πρωτοβουλιών η Μαγνησία η ατμομηχανή του τουρισμού στην Θεσσαλία, πρωτοβουλιών όμως που θα έπρεπε να είχαν αγκαλιαστεί από όλη την Θεσσαλία καθ’ όσον το Θεσσαλικό προϊόν είναι το ζητούμενο και η Θεσσαλία γιατί είναι η μικρογραφία της Ελλάδας.

Παρόλο που η Περιφέρεια Θεσσαλίας, από το 2011, η πυραμίδα στην προβολή της περιοχής μας έχει δρομολογήσει δράσεις που τονώνει την εξωστρέφεια του Θεσσαλικού προϊόντος η ιδιωτική πρωτοβουλία και οι φορείς που την εκπροσωπούν κρατούν μια παθητική στάση με το να είναι «παρατηρητής» στις δράσεις και όχι συνδιαμορφωτής των εξελίξεων και των δυνατοτήτων που προκύπτουν από αυτή.

Μια παθητική στάση που έχει φτάσει σε σημείο «επικίνδυνο» αν όλοι μαζί, Περιφέρεια – Τοπική αυτοδιοίκηση – Επιμελητήρια – συνδικαλιστικοί φορείς άμεσα και έμμεσα εμπλεκομένων με την τουριστική δραστηριότητα δεν συντονιστούμε στο όλοι μαζί.

Δεν αγκαλιάστηκαν απ όλους τους Θεσσαλούς επαγγελματίες και χάσαμε σημαντικό χρόνο που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε στην δυναμική του τουρισμού που θα έπρεπε να καθορίσει δυναμικές δράσεις για την περαιτέρω αύξηση της επισκεψιμότητας.

Μάταια προσπαθούσαμε από το 2008 να πείσουμε ότι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχίαλου είναι το αεροδρόμιο της κεντρικής Ελλάδας και όχι το Αεροδρόμιο του Βόλου.

Μάταια προσπαθούσαμε να πείσουμε ότι η Σκιάθος, ο Όλυμπος ή τα Μετέωρα, είναι brand name που έχουν επιβληθεί ήδη στις τουριστικές αγορές του Εξωτερικού πριν δεκαετίες.

Το 2011 ο σημερινός περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός υιοθέτησε τις προτάσεις της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην εξωστρέφεια του τουριστικού προφίλ και όλοι μαζί προσπαθήσαμε να υλοποιήσουμε σε Θεσσαλικό επίπεδο ένα πρόγραμμα εξωστρέφειας της τουριστικής Θεσσαλίας, με στόχο, με δράσεις που ήθελαν απαραίτητο συστατικό την συνέργεια με την ιδιωτική πρωτοβουλία. Το πετύχαμε μερικώς και κάναμε μια δυναμική εκκίνηση.

Ακολουθήσαμε από κοινού Δράσεις με στοχευμένο σχέδιο της Περιφέρειας Θεσσαλίας και των Δήμων που συμμετείχαν, των φορέων που ακολούθησαν και των ιδιωτών που στήριζαν και στηρίζουν, ξεφεύγοντας από τα καθιερωμένα των συμμετοχών σε εκθέσεις τουρισμού.

Με στοχευμένες δράσεις διατηρήσαμε αγορές, ανοίξαμε αγορές που ήταν άγνωστες για την Θεσσαλία όπως αυτή της Ρωσίας οπού παρ όλο που συνόδευσαν τον Κώστα Αγοραστό 20 Θεσσαλοί επιχειρηματίες και εκπρόσωποι των φορέων το follow up της δράσης το έκανε μόνο η Μαγνησία με μετρήσιμα αποτέλεσμα τα πρώτα group ρωσόφωνων έφθασαν εδώ, το 2012 ενώ οι πτήσεις άνοιξαν για Σκιάθο για πρώτη φορά για την σύνδεση των αεροδρομίων Μόσχας και Σκιάθου.

Μια συνέργεια υπόδειγμα, που θα είχε περισσότερα μετρήσιμα αποτελέσματα στην δημιουργία επισκεψιμότητας των τουριστικών προορισμών της Θεσσαλίας, αξιοποιώντας την διαφορετικότητα του τουριστικού προϊόντος που απλόχερα η Θεσσαλία προσφέρει αν όλοι μαζί αξιοποιήσαμε την «επένδυση» της Περιφέρειας. Στοχεύσαμε και επαναπροσδιορίσαμε την Αγορά της Αυστρίας με δράσεις που τόνωσαν και διατήρησαν τις πτήσεις του Αεροδρομίου. Στηρίξαμε και στηρίζουμε την αγορά του Ισραήλ που συγκυριακά τα τελευταία χρόνια είναι θετικά υπέρ της Ελλάδας.

Ξεκινήσαμε την επανατοποθέτησή μας στον Οδικό Τουρισμό των Βαλκανίων αλλά υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν με περισσότερο επαγγελματισμό.

Δημιουργήσαμε αθλητικά events που τόνωσαν τον εσωτερικό και όχι μόνο τουρισμό σε περίοδο τα νούμερα διανυκτερεύσεων είχαν πάρει την «κατρακύλα»

Πρέπει και είναι απαραίτητο για περισσότερα μετρήσιμα αποτελέσματα η Θεσσαλία να παρουσιαστεί μια με δυναμική που θα της προσδώσει η ιδιωτική πρωτοβουλία. Την προσπάθεια αυτή δεν την αγκαλιάσαμε όλοι μας από πλευράς ιδιωτικής πρωτοβουλίας αφήνοντας νοοτροπίες άλλων εποχών να διαμορφώνουν πολιτικές προώθησης με τοπικιστικές αντιλήψεις.

Προτάσεις όπως στήριξη του Αεροδρομίου της χερσαίας Θεσσαλίας, η δημιουργία φορέα τουριστικής διαχείρισης όλης της Θεσσαλίας, άνοιγμα νέων αγορών, προσέγγιση αεροπορικών εταιρειών σε συνεργασία με tour operator η προσέλκυση LOW COST αεροπορικών εταιρειών παρέμειναν «κραυγές», η αστήριχτα αιτήματα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και δημοσιογραφικές αναλύσεις και παρεμβάσεις.

Η Μοναδική περιφερειακή οικονομική στήριξη για την στήριξη του αεροδρομίου, με τα ετήσια προγράμματα προβολής δεν είναι επαρκή αν έντονα και με συνέχεια δεν γίνει η εμπλοκή των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας η οποία είναι η άμεσα επωφελούμενη. Και όταν λέμε ιδιωτική πρωτοβουλία δεν περιγράφουμε τους ξενοδόχους που είναι οι μόνιμοι «αιμοδότες» με τις χαμηλές τιμολογιακές πολιτικές προκειμένου αφ’ ενός να στηρίξουν την επισκεψιμότητα αφ’ εταίρου να δημιουργήσουν μια ελάχιστη ρευστότητα για να καλύψουν μέρος των υπέρογκων δαπανών στο περιβάλλον που επιχειρούν.

Λαμβανομένου υπ όψιν της οικονομικής αδυναμίας του σταθερού διαχρονικά Ελληνα πελάτη για τη Θεσσαλία και παρατηρώντας όλοι από την κατακόρυφή πτώση των εσόδων στην καλλίτερη περίπτωση στην στασιμότητα έχουμε στραφεί στον εισερχόμενο τουρισμό τουλάχιστο εμείς οι ξενοδόχοι. Οι υπόλοιποι δορυφόροι επαγγελματίες γύρω από τον τουρισμό δεν κάνουν τίποτε γιατί δεν μπορούν να κάνουν από μία έλλειψη συντονισμού η από μία παθητική αντιμετώπιση μιας Πανθεσσαλικής συνέργειας. Τώρα διαπιστώνουμε λοιπόν αξίες δράσεων που έγιναν και που δεν τις αγκαλιάσαμε όλοι μας στη Θεσσαλία. Τώρα που τα «σκυλιά δεν τα δένουν με λουκάνικα».

Στην πρόσφατη, συνάντηση που είχε η Ενωση Ξενοδόχων Μαγνησίας και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος με τον Κώστα Αγοραστό, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας για άλλη μια φορά απέδειξε ότι είναι κοντά στην τουριστική οικογένεια και στηρίζει τις προτάσεις τους οι οποίες έχουν έντονα τα σημάδια της συμμετοχής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και αποφάσισε για μια ακόμη προσπάθεια να αφυπνισθούν οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι.

Η μεγάλη απορία μου και συγχρόνως απογοήτευση, είναι γιατί δεν ενεργοποιούμαστε όλοι μαζί προχωρώντας σε δράσεις και συνέργειες, για να βοηθήσουμε τον περιφερειάρχη που αναλαμβάνει για δεύτερη φορά πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός Θεσσαλικού και όχι μόνο φορέα.

Να αρχίσουμε πρώτα λοιπόν από τη Θεσσαλία και να δούμε ποιοι είναι κοντά στη στήριξη της πρωτοβουλίας για διάθεση των υπαρχόντων πόρων που διαθέτει η περιφέρεια και των άλλων φορέων που θα μπορούσαν να εξασφαλισθούν προκειμένου να υπάρξει άμεση αξιοποίηση με άμεσα μετρήσιμα αποτελέσματα για το τουριστικό πρόγραμμα προβολής.

Τέλος για να έχουμε την σημερινή χαρτογράφηση της συνέργειας 2014-2015, μιας συνέργειας που οδηγεί σε μετρήσιμα και επιτυχημένα αποτελέσματα θα ήταν παράλειψη και άδικο να μην καταγράψω ότι την προσπάθεια της Περιφέρειας στηρίζουν αδιαλείπτως με δομές και πρόσωπα που διαθέτουν και που πολλαπλασιάζουν τις δράσεις και τα αποτελέσματα αυτών, προς όφελος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που συνθέτει το τουριστικό προϊόν με την ανάγκη για ένα μεγάλο ευχαριστώ εκ μέρους των Ξενοδόχων.

Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας και Βορείων Σποράδων με την Αντιπεριφερειάρχη κα Κολυνδρίνη Δωροθέα.
Δήμος Βόλου με τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού & Αξιοποίησης Δημοτικής Περιουσίας Δ. Βόλου κ. Αθανάσιο Θεοδώρου.
Δήμος Ζαγοράς Μουρεσίου με τον Πρόεδρο της Τουριστικής Προβολής κ. Απόστολο Σουλδάτο. Δήμος Σκιάθου με τον οργανισμό της τουριστικής προβολής.

Η Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας με τον Πρόεδρό της κ Γιώργο Ζαφείρη και το Διοικητικό Συμβούλιο.

Επιμελητήριο Μαγνησίας και η Αναπτυξιακή του Εταιρεία του με τα αντίστοιχα συμβούλιά τους.

Η Εταιρεία Ανάπτυξης Πηλίου με δράσεις και πρωτοβουλίες που ενισχύουν την εξωστρέφεια της περιοχής παρέμβασης της, κάτω από τις οδηγίες της Διευθύντριας κας Κατερίνας Κοντογεωργίου.

Οπωσδήποτε υπάρχουν μεμονωμένες και άλλες πρωτοβουλίες φορέων, αλλά ας με συγχωρέσουν για τη μη αναφορά τους, αλλά ο συντονισμός για μια συνέργεια στον Τουρισμό είναι σημαντικός παράγοντας επιτυχίας, αφού αυτά που μας ενώνουν στον τουρισμό είναι τόσα πολλά από αυτά μας χωρίζουν.

Μπορούμε να κάνουμε θαύματα αν επιχειρήσουμε όλοι μαζί, γιατί ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων.

Του Αντιπροέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, Κώστα Λεβέντη

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου