ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Ο Βόλος και το Πήλιο που ονειρεύομαι

ο-βόλος-και-το-πήλιο-που-ονειρεύομαι-357124

Ένας τουρίστας στην Ελλάδα είναι σαν ένα παιδί που πήγε βόλτα στη παιδική χαρά. Νιώθει ευτυχισμένος που βρέθηκε σε παραδεισένιο προορισμό και δε γνωρίζει από πού πρέπει να ξεκινήσει το παιχνίδι του. Η χώρα μας, τόπος με πλούσια φυσική ομορφιά και πολιτισμό αποτελεί πόλο έλξης για εκατομμύρια τουριστών από όλο τον κόσμο καθώς χαρίζει στο ταξίδι τους τη περιπέτεια και τη ποικιλία που απαιτείται.

Θα θεωρείτο λοιπόν αυταπόδεικτο πως ο τουριστικός τομέας θα έπρεπε να αποτελεί τη κύρια πηγή εσόδων της. Αναφερόμενη στο Βόλο γιατί γι αυτόν είμαι σε θέση να γνωρίζω καλύτερα, αυτό δεν ισχύει. Η πλειοψηφία των τουριστικών επιχειρήσεων φυτοζωεί, ο τουριστικός κλάδος παραπαίει και η ανεργία αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Φταίει η οικονομική δυσχέρεια; Φταίει η ελλιπής οικονομική πολιτική; Μήπως φταίμε όλοι μαζί και απλώς δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμη;

Προβάλει πλέον ως αδήριτη ανάγκη του τόπου η χάραξη οικονομικής πολιτικής με σαφείς κοινωνικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις. Στόχος όλων μας πρέπει να γίνει η καθιέρωση του Βόλου και του Πηλίου σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας.

Προς την επίτευξη του παραπάνω στόχου κρίνεται αναγκαία αρχικά η προστασία και διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος του τόπου μας. Οφείλουμε να εργαστούμε πάνω στη βελτίωση της παρεχόμενης υπηρεσίας. Ξεκινώντας από τον περιβάλλοντα χώρο, την ανάπτυξη ασφαλών οδικών δικτύων, την ανάπτυξη σιδηροδρομικών, αεροπορικών και ακτοπλοϊκών συνδέσεων καθώς και την εξασφάλιση ελεύθερης πρόσβασης στις παραλίες. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινούμενοι να ασχοληθούμε με την προβολή των πολιτιστικών μας χαρακτηριστικών, την αξιοποίηση των πολιτιστικών μνημείων όπως οι αρχαιολογικοί χώροι μας στο Σέσκλο και στο Διμήνι και την ανάδειξη των μύθων των Κενταύρων και της Αργούς. Με τις παραπάνω ενέργειες αναδεικνύουμε το Βόλο ως πόλο έλξης εκπαιδευτικού και πολιτιστικού τουρισμού.

Οφείλουμε να προωθήσουμε τον τόπο αξιοποιώντας καταρχήν τη δύναμη της εποχής, το διαδίκτυο, με στοχευμένη διαφήμιση και έμφαση στο ειδικό κοινό και να διεκδικήσουμε επιτέλους ομαδικά την υλοποίηση της απόφασης για την εταιρία Μάρκετινγκ στην περιοχή της Θεσσαλίας. Μέσα από μία τέτοια ενέργεια καθώς και αξιοποιώντας δράσεις διεθνούς εμβέλειας μπορούμε να διεκδικήσουμε την καθιέρωση του Βόλου ως city-breakπροορισμού καθώς και του Πηλίου ως προορισμού τεσσάρων εποχών. Δεν είναι άθλος του Ηρακλή, αρκεί να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Μπορούμε να καθιερώσουμε ειδικές μορφές τουρισμού που ανθούν στο εξωτερικό αλλά ακόμη δεν έχουν προωθηθεί όπως θα έπρεπε στη χώρα μας όπως ο γαστρονομικός και ο θρησκευτικός τουρισμός. Ενώ η ποικιλομορφία του περιβάλλοντος προσφέρεται και για τα ταξίδια των περιπατητών, όσων αγαπούν τις κρουαζιέρες και φυσικά για αγροτουρισμό και αθλητικό τουρισμό με τις ήδη υπάρχουσες υποδομές και τη βελτίωση τους.

Ο τουρισμός που θέλουμε όμως πρέπει να χτιστεί σε στέρεες βάσεις και τα θεμέλια του τουρισμού δεν είναι παρά οι εργαζόμενοι, το ανθρώπινο δυναμικό που τον συναποτελεί. Ας φροντίσουμε λοιπόν για το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων κατάρτισης ανέργων και ήδη εργαζομένων στον τουρισμό. Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και οι νέοι του τόπου πρέπει να είναι πρωτοστάτες και όχι ουραγοί των εξελίξεων αυτών. Οι σύγχρονες και ανταγωνιστικές δομές τουριστικής κατάρτισης είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίες θαρρώ για έναν τόπο όπως η Μαγνησία.

Απώτερος στόχος όλων μας ας γίνει η γενικότερη βελτίωση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος που προσφέρουμε. Σύμμαχος μας στο δύσκολο στόχο μας δεν είναι παρά η ίδια η περιοχή και τα πλεονεκτήματα της, η ποικιλομορφία και η μοναδικότητα του. Και αντίπαλος μας δεν είναι παρά ο ίδιος μας ο εαυτός. Αυτόν τον τόπο όμως πρέπει να τον παραδώσουμε στη νέα γενιά και να την εκπαιδεύσουμε σωστά, οφείλουμε να διασφαλίσουμε τη δική μας αλλά και τη δική τους ποιότητα ζωής.

Και ερχόμαστε στο κομμάτι της ομάδας. Η Μαγνησία και ο τουρισμός, μας χρειάζονται όλους. Το κλειδί στην επιτυχία μας έχει όνομα, συνεργασία. Απαιτείται συνεργασία τόσο μεταξύ των επαγγελματικών μας κλάδων όσο και μεταξύ των δήμων της περιοχής. Ολοι οι εμπλεκόμενοι (Δήμοι, Περιφέρεια, Επιμελητήρια, Φορείς και ιδιώτες πρέπει να συμφωνήσουν, να δεσμευτούν και να στρατευθούν στην προσπάθεια ανάκαμψης της τοπικής οικονομίας μέσω του τουρισμού.
Μέσα από συμμαχίες, συστηματική δουλειά και υπερβάσεις τόσο η Μαγνησία όσο και όλη η Ελλάδα θα βρουν το δρόμο της ανάπτυξης.

Ελένη Καραΐσκου

Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος Βόλου

«Επιλογή Ευθύνης – Πάμε Μπροστά»

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου