Αισθητήρας παρέχει την ικανότητα… έκτης αίσθησης

αισθητήρας-παρέχει-την-ικανότητα-έκ-683285

Τα χέρια μας θα μπορούν να «αισθάνονται» τα μαγνητικά πεδία

Θα θέλατε να έχετε υπερδυνάμεις; Μια ομάδα ερευνητών από τη Γερμανία ανακάλυψε ένα νέο είδος αισθητήρα, ο οποίος θα μπορούσε να παρέχει στους ανθρώπους την ικανότητα να… ανιχνεύουν και να «αισθάνονται» τα μαγνητικά πεδία.

Ο αισθητήρας αυτός λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως τα βακτήρια, τα έντομα ακόμη και σπονδυλωτά, όπως τα πουλιά και οι καρχαρίες, που έχουν τη δυνατότητα να ανιχνεύουν τα μαγνητικά πεδία για τον προσανατολισμό και την καθοδήγησή τους.

Οι άνθρωποι όμως δεν έχουν αυτή την ικανότητα από… φυσικού τους.

Ο Dr. Denys Makarov και η ομάδα του ανέπτυξαν ένα ηλεκτρονικό δέρμα με ένα μαγνητικό-αισθητήριο σύστημα, το οποίο «εξοπλίζει» το δέκτη με μια «έκτη αίσθηση», ικανή να αντιληφθεί την παρουσία ενός στατικού ή δυναμικού μαγνητικού πεδίου.

«Αυτοί οι υπέρλεπτοι μαγνητικοί αισθητήρες με εξαιρετική μηχανική αντοχή είναι ιδανικοί για να φορεθούν, αλλά εξαιρετικά διακριτικοί και αδιόρατοι για τον προσανατολισμό και ως βοηθήματα χειραγώγησης» εξήγησε ο καθηγητής Oliver G. Schmidt, ο οποίος είναι διευθυντής του ινστιτούτου νανοεπιστημών (Institute for Integrative Nanosciences) στη Δρέσδη της Γερμανίας.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε συστήματα πλοήγησης και στη ρομποτική.

Ο αισθητήρας είναι πιο λεπτός από δύο micrometers και ζυγίζει μόλις 3 γραμμάρια το τετραγωνικό μέτρο. Αντέχει σε ακραίες συνθήκες κάμψης με ακτίνες μικρότερες των 3 micrometer, αλλά και το… τσαλάκωμα, όπως σε ένα φύλλο χαρτί, χωρίς να «θυσιάζει» τις αποδόσεις του αισθητήρα.

Τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο Nature communications.

newsbeast.gr