ΕΛΛΑΔΑ

Αμεση ενημέρωση για εργασιακά και ασφαλιστικά

αμεση-ενημέρωση-για-εργασιακά-και-ασφ-446294

Tο πρώτο κέντρο εξυπηρέτησης κοινού ΙΡΙΔΑ, το οποίο θα παρέχει ενημέρωση για θέματα εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης, εγκαινίασε η υπουργός Εργασίας Λούκα Κατσέλη. Το Κέντρο βρίσκεται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του υπουργείου επί της οδού Πειραιώς 40.

Πρόκειται για πιλοτικό κέντρο το οποίο θα επεκταθεί το επόμενο διάστημα σε έξι Δήμους της χώρας (Αμφιλοχίας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Τοπείρου Ξάνθης, Ηλιούπολης και του Κιλελέρ).

Στόχος του υπουργείου είναι εντός του 2012 να καλυφθεί το σύνολο της χώρας με κοινωνικά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.

Επίσης από την άνοιξη του 2012 θα εγκαινιαστεί η πλήρως ηλεκτρονική ενημέρωση των πολιτών μέσω ενός portal όπου οποιοδήποτε θα μπορεί να υποβάλλει ερωτήματα και να λαμβάνει με τον ίδιο τρόπο αξιόπιστες απαντήσεις σε εύλογα σύντομο χρονικό διάστημα.

Ταυτοχρόνως, θα ξεκινήσει η τηλεφωνική παροχή πληροφοριών μέσω οργανωμένου τηλεφωνικού κέντρου με την αξιοποίηση της ιδίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Οι πληροφορίες που παρέχονται από την ΙΡΙΔΑ αφορούν τα εξής θέματα:

Εργασιακά ζητήματα:

• Αμοιβή Εργασίας

• Χρονικά Όρια Εργασίας

• Προστασία της Μητρότητας στην Εργασία

• Ατομική Σύμβαση Εργασίας

• Ενημέρωση και καθοδήγηση των πολιτών που αντιμετωπίζουν εργατικές διαφορές με εργοδότες.

• Παραπομπή των πολιτών στα αρμόδια καταστήματα ΙΚΑ για την υποβολή καταγγελιών στις περιπτώσεις ανασφάλιστης εργασίας.

Ζητήματα κοινωνικής ασφάλισης:

• Ενημέρωση του ασφαλισμένου για τις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού νόμου.

• Ενημέρωση και καθοδήγηση των ασφαλισμένων σχετικά με το νέο μέτρο των χρόνων ασφάλισης.

• Οι βασικές έννοιες και τα εργαλεία για τη διαδοχική ασφάλιση.

• Πληροφορίες για την κατοχύρωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.

Παραπομπή των πολιτών προς τους αρμόδιους φορείς ανάλογα με το θέμα που τους ενδιαφέρει.

Πληροφορίες που αφορούν μετανάστες σχετικά με το καθεστώς εργασίας.

Πληροφορίες για ζητήματα του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας, του Οργανισμού Εργατικής Εστίας, της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή που υπάγονται στο Υπουργείο.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου