ΕΛΛΑΔΑ

Τα σενάρια για την τραγωδία με τον εκτροχιασμό του τρένου

τα-σενάρια-για-την-τραγωδία-με-τον-εκτρ-464933

«Υπάρχουν όλες οι εκδοχές στο τραπέζι» για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος του Σαββάτου με τρεις νεκρούς έξω από τη Θεσσαλονίκη επισήμανε τη Δευτέρα στον ΣΚΑΪ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης.

Ο κ. Πετράκης αποσαφήνισε ότι η εμπειρία από ανάλογα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στο εξωτερικό δείχνει ότι το Σάββατο το βράδυ μπορεί να υπήρξε μια αρνητική συγκυρία πολλών παραγόντων, παράγοντες που αν επενεργούσαν μόνοι τους ήταν απίθανο να προκαλούσαν το δυστύχημα.

«Ψάχνουμε να βρούμε τις αιτίες (…) θα αναλύσουμε την κατάσταση» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Ανακοίνωσε ότι ο Οργανισμός εξετάζει την τοποθέτηση καμερών σε σταθερά σημεία των σιδηροδρομικών γραμμών, αλλά και στις μηχανές των αμαξοστοιχιών, που θα εποπτεύουν τη συμπεριφορά του συστήματος. Πρόσθεσε όμως ότι η τοποθέτηση καμερών θέλει πολλή μελέτη, θέλει εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και το κόστος είναι μεγάλο.

Σημειώνεται ότι το πρώτο πόρισμα της επιτροπής που έχει συσταθεί για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα αναμένεται να κατατεθεί έως την Παρασκευή.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, η γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ειδικά στη συγκεκριμένη περιοχή ήταν καλά συντηρημένη με περίφραξη, με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι είτε υπήρχε κάποιο εμπόδιο (π.χ. μια πέτρα στις γραμμές) είτε αστοχία υλικού.

Τα τρία επικρατέστερα σενάρια

Τρία είναι τα βασικά σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες που έχουν αναλάβει να ρίξουν «φως» στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο που κόστισε τη ζωή σε τρία άτομα και προκάλεσε τον τραυματισμό έξι άλλων, δύο εκ των οποίων νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Το πρώτο σενάριο επικεντρώνεται στο ανθρώπινο λάθος καθώς, όπως γράφουν τα ΝΕΑ επικαλούμενα πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες, που θα πρέπει μέχρι την Παρασκευή να συντάξουν το τελικό πόρισμα, το συγκεκριμένο τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε όταν έφτασε στην «κλείδωση» των δύο γραμμών και έπρεπε να μπει στην παρακαμπτήριο.

Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με τυχόν αστοχία υλικού, να υπήρχε, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας. Γι’ αυτό εξετάζεται εξονυχιστικά το ιστορικό των εργασιών συντήρησης της μηχανής και των βαγονιών αλλά και τυχόν εργασίες που έγιναν στις ράγες.

Το τρίτο είναι να υπήρξε κάποιο εμπόδιο πάνω στις ράγες που να προκάλεσε τον εκτροχιασμό αλλά τότε θα πρέπει να εξεταστεί πώς βρέθηκε αυτό το «εμπόδιο» στο συγκεκριμένο σημείο.

Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ βάζουν και μια άλλη παράμετρο αυτή της ελλιπούς συντήρησης στην φωτοσήμανση. Όπως λένε μπορεί ο οδηγός της αμαξοστοιχίας να μην είδε το σήμα που τον ενημέρωνε ότι μπαίνει σε παρακαμπτήριο και γι’ αυτό δεν «έκοψε» ταχύτητα.

[thetoc.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου