ΕΛΛΑΔΑ

Στη βενζίνη θα μπουν τα τέλη κυκλοφορίας

στη-βενζίνη-θα-μπουν-τα-τέλη-κυκλοφορί-851206

Την κατάργηση από το 2011 των τελών κυκλοφορίας εξετάζει η κυβέρνηση καθώς, μετά το άνευ προηγουμένου "μπάχαλο" που δημιουργήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, το υπουργείο Περιβάλλοντος προτείνει να φορολογείται η χρήση πλέον και όχι η κατοχή των αυτοκινήτων!
Με βάση το σκεπτικό αυτό, η πρόταση της υπουργού Περιβάλλοντος Τίνας Μπιρμπίλη προς τον υπουργό Οικονομικών προβλέπει -σύμφωνα με πληροφορίες – να καταργηθεί επίσης και ο "φόρος πολυτελείας" στα ακριβά Ι.Χ. και όλα αυτά τα έσοδα που θα χάσει το Κράτος, να αναπληρωθούν με αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
Ως αποτέλεσμα όμως της "ενσωμάτωσης" των τελών κυκλοφορίας στον ειδικό φόρο κατανάλωσης, το Κράτος θα μπορούσε να εισπράξει και περισσότερα από όσα βγάζει με το σημερινό σύστημα. Ωστόσο η βενζίνη θα εκτοξευόταν πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο!
Αν και φαντάζει "δίκαιο" να πληρώνει περισσότερο φόρο όποιος καταναλώνει περισσότερα καύσιμα, αντί να μπαίνει ετήσιο χαράτσι σε αυτοκίνητα παλαιότητας που ενδεχομένως δεν κινούνται παρά μόνο τα σαββατοκύριακα, το μέτρο θα έπληττε κυρίως τον "κοσμάκη" που χρησιμοποιεί το ΙΧ για ένα μεροκάματο, ενώ από την κατάργηση των Τελών και του Φόρου Πολυτελείας ευνοούνται κυρίως οι "έχοντες και κατέχοντες" στόλους ολόκληρους από πανάκριβες λιμουζίνες, που χρησιμοποιούν ένα την ημέρα ανάλογα με τη διάθεση και τα γούστα τους…
Στο υπουργείο Οικονομικών εκφράζονται επιπλέον φόβοι ότι το νέο μέτρο θα περιορίσει σημαντικά την χρήση του αυτοκινήτου, την στιγμή που η κυβέρνηση έχει προϋπολογίσει για φέτος εισπράξεις 4,85 δισ. ευρώ από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα (μαζί με τις τελευταίες αναπροσαρμογές του φόρου) και 1,6 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων.
Επίσης, εκτιμάται ότι θα προκύψουν νέες πληθωριστικές πιέσεις, σε μια εποχή μειώσεως των μισθών.
Όσον αφορά τα περιβαλλοντικά οφέλη, το μέτρο θα ωθούσε μεν πολλούς να πάρουν… λεωφορείο, στην πράξη όμως, το μέτρο θα φέρει σε απόγνωση τα μικρομεσαία νοικοκυριά, ενώ θα "κόβουν βόλτες" (στους άδειους από "σαραβαλάκια" δρόμους) μόνο ακριβά αυτοκίνητα, των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν επηρεάζονται από τις διαφορές στη τιμή των καυσίμων!

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου