ΕΛΛΑΔΑ

Πρεμιέρα χωρίς προβλήματα

πρεμιέρα-χωρίς-προβλήματα-851206

Ομαλά κύλησε η πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων, με τους υποψηφίους να διαγωνίζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα. Το θέμα που έπρεπε να αναπτύξουν οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων ήταν η αυτό-μόρφωση, το οποίο χαρακτηρίστηκε από τους περισσότερους βατό αλλά όχι αναμενόμενο.
 
Στα θρανία τους είχαν χθες τα θέματα οι υποψήφιοι από τις 8 έως τις 8.40 το πρωί. Σύμφωνα με το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Δημήτρη Παταβάλη  από τους 1.726 υποψηφίους οι 28 τελικά δεν προσήλθαν στις εξετάσεις, ενώ σε όλα τα εξεταστικά κέντρα η διαδικασία κύλησε ομαλά.
Στους υποψηφίους δόθηκε ένα κείμενο της Αλεξάνδρας Κορωναίου με τίτλο «Εκπαιδεύοντας Εκτός Σχολείου». Τους ζητήθηκε να κάνουν περίληψη του κείμενου, να αναπτύξουν το περιεχόμενο συγκεκριμένου αποσπάσματος και να απαντήσουν σε δομικές και γραμματικές ασκήσεις.
Οι υποψήφιοι των σχολείων του Βόλου χαρακτήρισαν εύκολες τις γλωσσικές ασκήσεις.
Από την πλευρά της η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων ανακοίνωσε μεταξύ άλλων πως «η ερώτηση Β4 μπορεί να προκαλέσει στον/στην μαθητή/τρια που εξετάζεται παρανόηση: ζητάει την επισήμανση τριών χαρακτηριστικών του επιστημονικού λόγου, αλλά δεν απαιτεί ρητά την τεκμηρίωσή τους με συγκεκριμένες αναφορές στο κείμενο. Χρειαζόταν, ίσως, περισσότερη σαφήνεια στη διατύπωση της ερώτησης, αν δηλαδή απαιτείται απάντηση με απλή αναφορά των χαρακτηριστικών ή και εντοπισμός τους σε συγκεκριμένες φράσεις».
Το θέμα της ανάπτυξης κειμένου ήταν το εξής: «Σε άρθρο που θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σας να αναφερθείτε στην σημασία της αυτομόρφωσης και να προτείνετε τρόπους πραγμάτωσής της σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου».
Βγαίνοντας οι υποψήφιοι από τις αίθουσες χαρακτήρισαν το θέμα βατό, όχι όμως και αναμενόμενο.
Υπήρχαν μαθητές οι οποίοι είχαν διδαχθεί το κείμενο στα φροντιστήρια, ενώ ελάχιστοι μπερδεύτηκαν με την έννοια που τους δόθηκε.
Σχολιάζοντας το θέμα η κ. Γλύκα Τσιάνα, φιλόλογος στο φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης Παιδεία – Ιωνία, επεσήμανε πως εντάσσεται στη θεματική «παιδεία και δια βίου εκπαίδευση», η οποία έχει διδαχτεί και στις σχολικές αίθουσες και στα φροντιστήρια.
«Δεν δυσκολεύτηκαν τα παιδιά, γιατί είναι ένα θέμα που συζητείται. Καλύπτει μία παράμετρο από τα θέματα της παιδείας, ενώ το κείμενο που δόθηκε βοηθούσε πολύ τους υποψηφίους να κατανοήσουν τον όρο της αυτομάθησης και να πάρουν στοιχεία για να ανάπτυξη του κειμένου. Το θέμα δεν είχε παγίδες και οι υποψήφιοι μπορούσαν να το αναλύσουν», εξήγησε η κ. Τσιάνα.
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί πως οι υποψήφιοι επιστρέφουν στις αίθουσες των εξεταστικών κέντρων τη Δευτέρα 17 Μαΐου, καθώς θα διαγωνιστούν στη Βιολογία, Φυσική, τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και στην Ιστορία (Γενικής Παιδείας).
Στο μεταξύ η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος ξεκίνησε και λειτουργεί στον εκπαιδευτικό της κόμβο www.oefe.gr ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με όλους τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων.
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου