Ανεπάρκεια υποδομών

ανεπάρκεια-υποδομών-773737

Της Ελένης Χάνου

Την προηγούμενη Κυριακή, λεωφορείο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Νομού Μαγνησίας «κόλλησε» επί δύο ολόκληρες ώρες στη στροφή στον περιφερειακό του Αη – Γιάννη, στο σημείο όπου κατεβαίνει η μπάρα για τη μονοδρόμηση του δρόμου τους καλοκαιρινούς μήνες προκειμένου να αποφεύγονται μποτιλιαρίσματα.

Επισκέπτες της περιοχής πάρκαραν τα αυτοκίνητά τους μπροστά και πίσω από την μπάρα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να στρίψει το λεωφορείο. Επί δύο ώρες ασυνείδητοι οδηγοί, που «βολεύτηκαν» σε παράνομες θέσεις στάθμευσης πάνω στον δρόμο, έκαναν τον βίο αβίωτο επιβατών του λεωφορείου που ήθελαν να πάνε στον προορισμό τους, του ίδιου του οδηγού που βγήκε για το μεροκάματο κι αναγκάστηκε επί δύο ώρες να ψάχνει λουόμενους ή θαμώνες σε παραλίες και ταβέρνες προκειμένου να απομακρύνουν τα αυτοκίνητά τους, αλλά και της Αστυνομίας που αντί να επιτελεί άλλο σοβαρότερο έργο, απασχολήθηκε για να εντοπίσει τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

Δεν ήταν ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που παρόμοια περιστατικά διαδραματίζονται στους τουριστικούς προορισμούς. Το πρόβλημα δεν υφίσταται μόνο στον Αη – Γιάννη. Και στο Χορευτό και στη Βυζίτσα και σε άλλες περιοχές, τα μποτιλιαρίσματα στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν είναι κανόνας. Δεν είναι τυχαίο ότι επί χρόνια στη Μακρινίτσα υπάρχουν Σαββατοκύριακα και αργίες εργαζόμενοι που πληρώνονται αφενός για να αποτρέπουν την παράνομη στάθμευση κι αφετέρου για να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων, αλλά και να διασφαλίζουν χώρο για τα λεωφορεία της γραμμής ή τα εκδρομικά. Αντίστοιχη κίνηση με δύο εργαζόμενους που πληρώνονται από Δήμο και καταστηματάρχες έχει γίνει και στην παραλία των Αγίων Σαράντα για να αντιμετωπιστεί το οξυμένο πρόβλημα στάθμευσης, αλλά και των προβλημάτων που προκαλούνταν στον δύσκολο δρόμο πρόσβασης προς την παραλία.

Τα προβλήματα έρχονται να αποκαλύψουν έλλειψη υποδομών στα χωριά του Πηλίου, που ζουν σε ένα μεγάλο ποσοστό από τον τουρισμό, αλλά δεν διαθέτουν επαρκείς υποδομές προκειμένου να υποδεχθούν τον μεγάλο όγκο των τουριστών και επισκεπτών στη διάρκεια της φουλ σεζόν.

Αν θέλουμε, όμως, να κρατήσουμε τους τουρίστες και επισκέπτες και να ξαναέρθουν στον τόπο, θα πρέπει να εξεταστούν λύσεις όπως αυτές που υιοθετήθηκαν στη Μακρινίτσα και στους Αγίους Σαράντα, με δεδομένο ότι εντός των οικισμών είναι δύσκολο να βρεθούν ελεύθεροι χώροι για δημιουργία μεγάλων χώρων στάθμευσης. Άλλη μία σκέψη είναι η δημιουργία χώρων στάθμευσης έξω από τα κεντρικά σημεία των χωριών και η δρομολόγηση mini bus προς τις κεντρικές πλατείες και παραλίες. Αυτό βεβαίως είναι κάτι που προϋποθέτει συνεργασία των κατά τόπους Δήμων και των καταστηματαρχών για να κερδίσουν όλοι.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου