Ηχηρή σιωπή

ηχηρή-σιωπή-802254

Της Ελένης Χάνου

Το σχέδιο συνένωσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με το ΤΕΙ Θεσσαλίας και το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας και η δημιουργία ενός νέου μεγάλου Πανεπιστημίου, του τρίτου στη χώρα, είναι το θέμα των ημερών.

Το σχέδιο που παραδόθηκε προς διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας σε ελάχιστα σημεία διαφέρει από την πρόταση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που έθεσε τους όρους της νέας αρχιτεκτονικής δομής του ιδρύματος με ακαδημαϊκά κριτήρια.

Όμως η πρόταση που βρίσκεται σε διαβούλευση έχει εγείρει αντιδράσεις από άκρη σε άκρη σε όλη τη Θεσσαλία. Η Λάρισα ετοιμάζει δική της πρόταση ζητώντας «τα πάντα» και θίγοντας ευθέως με τις διεκδικήσεις της τον Βόλο. Θέλει την έδρα της Γεωπονικής Σχολής, της Οικονομικής Σχολής, πολυτεχνικά τμήματα.

Αντιδράσεις εγείρονται και από την Καρδίτσα που θεωρεί την πόλη αδικημένη από τη «μοιρασιά» των νέων σχολών, ενώ στα Τρίκαλα έχει ήδη ανακοινωθεί παντρικαλινό συλλαλητήριο.

Στους τρεις θεσσαλικούς νομούς άπαντες, στελέχη της αυτοδιοίκησης και φορείς, έχουν συσπειρωθεί για να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα του νέου Πανεπιστημίου.

Την ίδια ώρα στον Βόλο, επικρατεί ηχηρή σιωπή. Αν εξαιρέσει κανείς μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού αντιδράσεις στις «αρπακτικές» διαθέσεις των γειτόνων του Βόλου, η πόλη φαίνεται να «σφυρίζει» αδιάφορα για το Πανεπιστήμιο που χρειάζεται τη στήριξή της κόντρα σε διεκδικήσεις που εγείρονται στη λογική του «δώσε και σε μένα μπάρμπα» και είναι σε ευθεία σύγκρουση με τα ακαδημαϊκά κριτήρια για τη δημιουργία του νέου Πανεπιστημίου που θέτει η Πρυτανεία.

Πού είναι οι παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου; Τι λένε οι φορείς της πόλης; Δεν έχουν άποψη για όσα διαδραματίζονται; Ή μήπως έχουν επαναπαυτεί στους χειρισμούς της Πρυτανείας που έχει μείνει μόνη της απέναντι σε τοπικιστικές διεκδικήσεις;

Το σχέδιο βρίσκεται στη διαβούλευση. Και διαβούλευση σημαίνει «εκφέρω τη γνώμη μου». Από τη συζήτηση αυτή ο Βόλος απέχει. Ή το δικαιότερο, στη συζήτηση αυτή εκπροσωπείται από ελάχιστους.

Οι εξελίξεις όμως τρέχουν, τα περιθώρια στενεύουν και η πόλη θα πρέπει να «ξυπνήσει» πριν να είναι πολύ αργά για το παρόν και το μέλλον της.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου