ΤΟΠΙΚΑ

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ και το taxydromos.gr «πέτυχαν» το θέμα της έκθεσης

ο-ταχυδρομοσ-και-το-taxydromos-gr-πέτυχαν-το-θέμ-819887

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ και ο φιλόλογος Δημήτρης Χρυσόπουλος που αρθρογραφεί στην εφημερίδα «πέτυχαν» τα θέματα των πανελλαδικών, δίνοντας την ευκαιρία στους υποψηφίους του νομού για μία καλή επανάληψη πριν την έναρξη των εξετάσεων. Συγκεκριμένα, στο φύλλο της Κυριακής 3 Ιουνίου 2018 (φωτό) ο Δημήτρης Χρυσόπουλος έδινε ως προτεινόμενο θέμα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας το «Σχολείο και Εκπαίδευση». Οι απαντήσεις στα προτεινόμενα θέματα δημοσιεύτηκαν στο www.taxydromos.gr.

«Με έντονη ικανοποίηση και χαρά είδα να τίθεται για εξέταση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας των Πανελλαδικών Εξετάσεων το θέμα που είχαμε προτείνει και αναλύσει στο κυριακάτικο φύλλο του «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ» της 3ης Ιουνίου 2018. Ελπίζω να βοηθήσαμε με τον τρόπο μας στη σωστή προετοιμασία των μαθητών. Καλή συνέχεια σε όλα τα παιδιά!!!», αναφέρει ο φιλόλογος και αρθρογράφος του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ Δημήτρης Χρυσόπουλος.

Ο ίδιος χαρακτηρίζει τα θέματα που τέθηκαν προς εξέταση ως μέτριας δυσκολίας και το θέμα της έκθεσης -«Παιδεία και Εκπαίδευση»- αν και απαιτητικό, βατό για την πλειονότητα των υποψηφίων.

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Χρυσόπουλο, στον πρόλογο έπρεπε να αναφερθεί ο επαναπροσδιορισμός του παιδευτικού ρόλου του σχολείου στον 21ο αιώνα και οι λόγοι που το επιβάλλουν.

Ως προς το πρώτο ζητούμενο και συγκεκριμένα την παιδευτική λειτουργία του σχολείου ορισμένα πράγματα που θα ήταν καλό να αναφερθούν είναι τα εξής:

-Κοινωνικοποίηση: ανοχή απέναντι στο διαφορετικό, εξοικείωση με το κοινωνικό γίγνεσθαι και τα προβλήματά του, συλλογικότητα.

-Πολιτικοποίηση: διαμόρφωση δημοκρατικού ήθους, ενδιαφέρον για τα κοινά.

-Καλλιέργεια αξιών και αρχών: σεβασμός, αλληλεγγύη, ανιδιοτέλεια, οικολογική συνείδηση κ.ά.

-Επαφή με την τέχνη και το ωραίο.

Ως προς το δεύτερο ζητούμενο και συγκεκριμένα τη συμβολή της εκπαιδευτικής κοινότητας θα μπορούσαν να αναφερθούν ενδεικτικά:

-Δημοκρατική εκπαίδευση μέσω της καλλιέργειας του διαλόγου και της δημοκρατικής συνείδησης.

-Ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία: αυτενέργεια μαθητών, ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων, εθελοντισμός κ.ά.

-Ενίσχυση της γενικής παιδείας: αισθητικής αγωγής, φιλοσοφίας, λογοτεχνίας κ.ά.

-Δημιουργικές δράσεις με τη συμμετοχή πνευματικών ανθρώπων.

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Χρυσόπουλο, στον επίλογο έπρεπε να υπογραμμιστεί ότι η παιδευτική λειτουργία του σχολείου αρμόζει να είναι πολυεπίπεδη, και για τον λόγο αυτό είναι απαραίτητο οι διδάσκοντες και η μαθητική κοινότητα να δραστηριοποιηθούν για την αναβάθμιση του παιδευτικού ρόλου του σχολείου.

ΕΛ. ΧΑΝ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου