Τραγική ειρωνεία

τραγική-ειρωνεία-16640

Της Ελένης Χάνου

Τα πάντα είναι έτοιμα και αύριο Δευτέρα στις 12 το μεσημέρι ξεκινά από τη Ν. Ιωνία, και συγκεκριμένα από την οδό Μελίνας Μερκούρη, ένα μεγάλο έργο, ίσως το μεγαλύτερο που εκτελείται αυτή τη στιγμή στον Βόλο: το έργο εκσυγχρονισμού, ζωνοποίησης και αυτοματοποίησης του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης, προϋπολογισμού 17 εκατ. ευρώ.

Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 40 μήνες και οι εργασίες αφορούν στην αντικατάσταση 95.500 μέτρων δικτύου ύδρευσης, με την κατασκευή 127.500 μέτρων νέου δικτύου, την αντικατάσταση 8.000 ιδιωτικών παροχών και τον αυτόματο έλεγχο λειτουργίας του νεοκατασκευαζόμενου δικτύου.

Η έναρξη των εργασιών για ένα έργο μείζονος σημασίας που αναμένεται να εξασφαλίσει ποιοτικότερο και περισσότερο (μέσω του ελέγχου των διαρροών) νερό για το πολεοδομικό συγκρότημα, στην παρούσα φάση φαίνεται να αποτελεί… τραγική ειρωνεία.

Κι αυτό γιατί πριν από 13 χρόνια ένα έργο εξίσου μεγάλου προϋπολογισμού ξεκινούσε στην πόλη από την εταιρεία ΕΡΓΗΛ, από την οποία σήμερα κινδυνεύει η ίδια η ύπαρξη της ΔΕΥΑΜΒ, αν η εταιρεία καταφέρει να εισπράξει το ποσό των 9,2 εκατ. ευρώ που της έχει επιδικαστεί.

Τότε η ΕΡΓΗΛ είχε κάνει μισό έργο, όπως απέδειξε εκ των υστέρων το ΤΕΕ Μαγνησίας με την πραγματογνωμοσύνη του, πληρώθηκε όμως για όλο το έργο και στις τελικές επιμετρήσεις «χρέωσε» τη ΔΕΥΑΜΒ με επιπλέον 4 εκατ. ευρώ περίπου, που με τους τόκους έγιναν 9,2 εκατ. ευρώ. Το έργο δεν παραλήφθηκε επίσημα από τη ΔΕΥΑΜΒ, διαδικασία που προβλέπει και τον έλεγχο των εργασιών που έγιναν, κι έτσι έγινε αυτοδίκαιη παραλαβή του με την ΕΡΓΗΛ να κερδίζει όλα τα δικαστήρια.

Ο εφιάλτης με την ΕΡΓΗΛ δεν έχει τελειώσει… Σε κάθε όμως περίπτωση η πολύχρονη περιπέτεια αποτελεί ένα καλό «μάθημα» ενόψει της έναρξης του μεγάλου έργου: για την παρακολούθηση της εξέλιξης των εργασιών, τον έλεγχο του έργου, την παραλαβή του, τις υπογραφές που θα πέσουν.

Το θέμα είναι το «μάθημα» αυτό να μην είναι μοιραίο για την ίδια τη ΔΕΥΑΜΒ, που αν δεν κερδίσει τα ασφαλιστικά εναντίον της ΕΡΓΗΛ οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στη χρεωκοπία και στο κλείσιμο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου