Με τη δική μου ματιά

με-τη-δική-μου-ματιά-841987

Γράφει η Ελένη Χάνου

Εμφαση στην άμεση λειτουργία του σύγχρονου επιβατικού σταθμού «Ιάσων» στην κεντρική προβλήτα του λιμανιού του Βόλου, δίνουν ακαδημαϊκοί. Σε έρευνα που παρουσίασαν στο πλαίσιο συνεδρίου βιώσιμης κινητικότητας που φιλοξενήθηκε το περασμένο διήμερο στην πόλη, τονίστηκε η ανάγκη αξιοποίησης του σταθμού και σύνδεσης της λειτουργίας του με τη ζωή της πόλης.

Σήμερα, ο επιβατικός σταθμός είναι κενός… Στοιχειώνει στο λιμάνι. Οι επιβάτες προσπερνούν αδιάφοροι το επιβλητικό κτίριο, αφού δεν υπάρχει κάποια δραστηριότητα που να τους προσελκύει.

Οι χώροι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για εμπορικές χρήσεις, για καταστήματα εστίασης, ταξιδιωτικά γραφεία ακόμη και για τη φιλοξενία τραπεζικών υποκαταστημάτων.

Η ολοκληρωμένη λειτουργία του τέρμιναλ δεν θα εξυπηρετούσε απλώς τους επιβάτες που ταξιδεύουν προς Βόλο και προς Βόρειες Σποράδες, κατά τη διάρκεια της αναμονής στην προβλήτα. Θα μπορούσε να προσελκύσει ακόμη και τους ίδιους τους κατοίκους και η προβλήτα να αποκτήσει ζωή.

Τα οφέλη πολλαπλά: ευχαριστημένοι ταξιδιώτες, πολίτες που αγκαλιάζουν το λιμάνι, έσοδα για τα δημόσια ταμεία…

Ολα αυτά θα ήταν ιδανικά. Ομως φαίνεται ότι το πολύπαθο έργο έχει να περάσει ακόμη από πολλά κύματα. Στο παρελθόν ήταν τα κύματα της χρηματοδότησης των εργασιών, των συμπληρωματικών εργασιών και πιο πρόσφατα της ολοκλήρωσης του έργου που χρειαζόταν έναν υποσταθμό μέσης τάσης, που είχε καταντήσει σίριαλ.

Τελείωσαν όλα και μας έμεινε η… οικονομική κρίση. Δύο διαγωνισμούς έχει προκηρύξει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου για την εκμίσθωση των χώρων για εμπορικές χρήσεις και οι δύο έχουν αποβεί άκαρποι. Δεν υπήρξαν προσφορές.

Οχι γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον ή ανάγκη για νέους χώρους, ειδικά σε έναν χώρο με εξασφαλισμένη -που λένε- πελατεία, δεδομένης της κίνησης που υπάρχει σε επίπεδο διακίνησης επιβατών. Αλλά γιατί δεν υπάρχουν τα χρήματα για επενδύσεις.

Η ολοκλήρωση του σταθμού μετά από χρόνια ολόκληρα, ήρθε να συμπέσει με την οικονομική κρίση, εξαιτίας της οποίας οι επενδύσεις γίνονται με το σταγονόμετρο.

Κι ένα έργο – όραμα για το χθες, εξελίσσεται σε ένα κτίριο που στοιχειώνει σήμερα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου