ΤΟΠΙΚΑ

Έρευνα υπεραξίας από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο πλαίσιο του Προγράμματος Ηράκλειτος

έρευνα-υπεραξίας-από-το-πανεπιστήμιο-526324

Χρηματοδοτήθηκαν 56 διδακτορικές διατριβές με ποσό 2,5 εκ. ευρώ

Ερευνα υπεραξίας και μάλιστα σε πεδία αιχμής, παράγουν υποψήφιοι διδάκτορες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Ηράκλειτος. Χθες έγινε παρουσίαση των διδακτορικών διατριβών των υποψηφίων διδακτόρων των τμημάτων του Θεσσαλικού ΑΕΙ, στο αμφιθέατρο του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το πρόγραμμα ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ξεκίνησε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας το 2011 και ολοκληρώνεται τον ερχόμενο Οκτώβριο με την εκπόνηση του συνόλου των διδακτορικών διατριβών.

Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας εγκρίθηκε το 40% των προτάσεων, δόθηκαν δηλαδή 56 υποτροφίες και δύο επιπλέον στο πρώην Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος, που συγχωνεύτηκε με το Θεσσαλικό ΑΕΙ. Αυτό σημαίνει ότι 56 υποψήφιοι διδάκτορες χρηματοδοτήθηκαν με το ποσό των 2,5 εκ. ευρώ για να εκπονήσουν τη διδακτορική τους διατριβή (περίπου 1.300 ευρώ μικτά κάθε μήνα ο καθένας για διάρκεια 36 μηνών).

«Το κριτήριο επιλογής για τη χρηματοδότηση των διατριβών ήταν ποιες μπορούν να συμβάλλουν στην παραγωγή νέας καινοτόμου γνώσης. Αυτό σημαίνει ότι κάθε διατριβή συμβάλλει στην παραγωγή νέας γνώσης και μάλιστα σε πεδία αιχμής. Παράγεται ουσιαστικά γνώση για εφαρμογές. Το ζητούμενο είναι οι νέες γνώσεις να βρουν ευήκοα ώτα και να γίνει ένα βήμα προς την εφαρμογή αυτών των προτάσεων. Θεωρώ ότι το Π.Θ. συμβάλλει αποτελεσματικά στην παραγωγή νέας γνώσης. Και ειδικά στη σημερινή συγκυρία της κρίσης είναι μια καλή υπηρεσία στην υπόθεση ανασυγκρότησης της οικονομίας της χώρας», ανέφερε ο καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, κ. Χρήστος Γκόβαρης.

Κυψέλες καυσίμου

Μία από τις διδακτορικές διατριβές που παρουσιάστηκαν ήταν και της κ. Φωτεινής Τζορμπατζόγλου, υποψήφιας διδάκτορος του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών.

«Στόχος της διδακτορικής είναι η εύρεση καταλυτών με χαμηλή πλατίνα. Το κόστος της πλατίνας είναι πολύ υψηλό και ψάχνουμε μέταλλα με χαμηλότερη πλατίνα για να χρησιμοποιηθούν ευρέως οι κυψέλες καυσίμου. Οι κυψέλες καυσίμου μετατρέπουν τη χημική ενέργεια σε ηλεκτρική και χρησιμοποιούνται είτε ως πηγή ενέργειας είτε σε οικιακές συσκευές είτε σε αυτοκίνητα. Πλέον πολλά αυτοκίνητα κυκλοφορούν με κυψέλες καυσίμου και τροφοδοσία υδρογόνου.

Βασικό καύσιμο είναι το υδρογόνο που έχει μηδενικούς ρύπους. Αυτή τη στιγμή είναι πολύ ακριβές για να βγουν στο εμπόριο και χρησιμοποιούμε άλλους μεταλλικούς καταλύτες», ανέφερε εν συντομία για τη διδακτορική της διατριβή, εξηγώντας ότι όταν η μελέτη βρει εφαρμογή ουσιαστικά θα αντικατασταθεί το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο από μια ανανεώσιμη πηγή ενέργειας με μηδενικούς ρύπους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου