ΤΟΠΙΚΑ

«Αβατο» το 43% των σχολείων για κινητικά ανάπηρους

αβατο-το-43-των-σχολείων-για-κινητικά-644075

Το κέντρο της πόλης, η παραλία και σχεδόν οι μισές σχολικές μονάδες δεν είναι προσβάσιμες από άτομα με κινητική αναπηρία

Στο 43% των σχολείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας δεν υπάρχει πρόσβαση για άτομα με κινητικές δυσκολίες. Την ίδια ώρα στους δρόμους της πόλης βάσει στοιχείων της Τροχαίας Βόλου, το 2,4% των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν αφορούν σε στάθμευση πάνω σε ράμπες.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Τα παραπάνω ήταν τα νέα στοιχεία που παρέθεσαν στο πλαίσιο της παρουσίασης της εργασίας τους με την οποία θέτουν υποψηφιότητα για ένα βραβείο στη διάρκεια της εκστρατείας Freemobility, οι μαθητές του 1ου ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Ν. Ιωνίας, οι οποίοι ζητούν μικρές αλλά ουσιαστικές παρεμβάσεις από το Δήμο Βόλου, προκειμένου οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα να μπορούν να έχουν αυτόνομη πρόσβαση στο κέντρο της πόλης αλλά και στην παραλία που αποτελεί… άβατο.

Την εργασία στο πλαίσιο της Εκστρατείας Ecomobility, ανέλαβαν επτά μαθητές του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Ν. Ιωνίας, οι Παναγιώτα Βλάχου, Μαρία Καζάκου, Ευθύμιος Κλειτσογιάννης, Γεράσιμος Κούπας, Άρης Κουτσμάνης, Γιώργος Παπαδούλης, Δημήτρης Πάσχος, Ανδρέας Χαρχαρής υπό την εποπτεία και βοήθεια των εκπαιδευτικών Παρ. Ζέρβα, Ανδρ. Κασαβέτη, Θ. – Μ. Μυσούρα, Ερ. Ράλλη και της διευθύντριας Ελευθερίας Παππά – Κριστιάνι.

Δύο από τους επτά μαθητές του ΤΕΕ, είναι οι ίδιοι άτομα με κινητικά προβλήματα. Κινήθηκαν πάνω στα αναπηρικά αμαξίδιά τους και κατέγραψαν ένα προς ένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Μαζί τους και οι υπόλοιποι πέντε συμμαθητές τους που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε θέματα ανεμπόδιστης μετακίνησης.

Οι ράμπες οδηγούν σε φρεάτια

Κακοτεχνίες, όπως ράμπες υπερυψωμένες από το οδόστρωμα με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η ανάβαση αναπηρικού αμαξιδίου, διάδρομοι για τυφλούς που στην οδό Δημητριάδος όλοι σταματούν σε μία στάση του ΚΤΕΛ(!), ράμπες που καταλήγουν σε φρεάτια ομβρίων αλλά και έλλειψη συντήρησης των υπαρχουσών δομών, με τις ράμπες να είναι σπασμένες, κατέγραψαν οι μαθητές του 1ου ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Ν. Ιωνίας στο κέντρο του Βόλου.

«Το κέντρο είναι αδιαπέραστο. Δεν μπορούμε να κινηθούμε χωρίς συνοδό. Οι ρόδες από τα αμαξίδιά μας σταματούν στα φρεάτια στα οποία καταλήγουν οι ράμπες. Άλλες ράμπες έχουν σπασμένα πλακάκια ενώ οι περισσότερες είναι υπερυψωμένες και δεν μπορούμε να ανέβουμε στο πεζοδρόμιο. Γνωρίζουμε ότι η οικονομική κατάσταση είναι δύσκολη. Ζητάμε όμως από το Δήμο Βόλου να κάνει συντηρήσεις», η συγκινητική περιγραφή της καθημερινότητας που αντιμετωπίζει από το μαθητή του ΤΕΕ, Θέμη Κλειτσογιάννη.

Η παρουσίαση της εργασίας των μαθητών στο πλαίσιο της εκστρατείας Ecomobility που φέτος ονομάστηκε Freemobility, έγινε χθες το απόγευμα, στο Δημαρχείο Βόλου.

Με κλουβί επιβιβάζονται στο τρένο

Οι μαθητές παρουσίασαν σε εικόνες, το απροσπέλαστο κέντρο, την παραλία… άβατο, από τη στιγμή που κανένας κάθετος δρόμος που οδηγεί στην παραλία δεν έχει πεζοδρόμιο με ράμπες, τις δυσκολίες πρόσβασης σε δημόσιες υπηρεσίες αλλά και σε μέσα μαζικής μεταφοράς. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του ΟΣΕ, όπου για να επιβιβαστεί ένας κινητικά ανάπηρος στην αμαξοστοιχεία, μπαίνει σε χειροκίνητο… κλουβί, το οποίο απαιτεί τη συνδρομή τριών ανδρών για να ανέβει στο ύψος του βαγονιού και να επιβιβαστεί ο επιβάτης με αναπηρικό αμαξίδιο!

Δίκτυο πεζοδρόμων

Από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις που ζητούν οι μαθητές για ελεύθερη μετακίνηση στην πόλη, είναι η δημιουργία ενός δικτύου πεζοδρόμων με ράμπες και η συντήρηση των υπαρχουσών προκειμένου να διασφαλίζεται η αυτόνομη μετακίνηση των κινητικά αναπήρων στο κέντρο της πόλης αλλά και στην παραλία.

Ζητούν επίσης τη δημιουργία ιστοσελίδας με το δίκτυο αυτό, η οποία θα εμπλουτιστεί από τα κτίρια, τις υπηρεσίες, τις επιχειρήσεις (από φούρνους μέχρι φαρμακεία) στις οποίες μπορούν να έχουν πρόσβαση άτομα με κινητικές δυσκολίες.

Σιωπηρή διαμαρτυρία

Την παρουσίαση της εργασίας παρακολούθησε ο συντονιστής της εκστρατείας Ecomobility, Θάνος Ζαφειρόπουλος. Αναφέρθηκε σε πρόσφατη μελέτη βάσει της οποίας το 50% του πληθυσμού της Ελλάδας δεν έχει ελεύθερη μετακίνηση στην πόλη. «Δεν είναι μόνο οι άνθρωποι πάνω σε αναπηρικά αμαξίδια. Είναι και οι μητέρες με τα καροτσάκια, οι ηλικιωμένοι, οι τραυματισμένοι. Η εικόνα των πόλεων είναι απάνθρωπη», σημείωσε ο κ. Ζαφειρόπουλος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εκστρατεία πρόκειται να ολοκληρωθεί στις 25 Απριλίου. Την επομένη, ημέρα Κυριακή, τα σχολεία που έλαβαν μέρος στην εκστρατεία αλλά και ευαισθητοποιημένοι πολίτες καλούνται να επιλέξουν ένα κτίριο, δημόσιο ή ιδιωτικό στο οποίο δεν υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση για όλους και να προχωρήσουν σε δεκάλεπτη σιωπηρή διαμαρτυρία.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου