ΤΟΠΙΚΑ

«Η άρδευση να μείνει στο Δήμο Βόλου»

η-άρδευση-να-μείνει-στο-δήμο-βόλου-660191

Πορεία… ευθείας σύγκρουσης με τη δημοτική αρχή και διοίκηση της ΔΕΥΑΜΒ ακολουθεί η δημοτική παράταξη «Δρόμοι Συνεργασίας, Ανατροπής και Αλληλεγγύης» για το ζήτημα της άρδευσης. Τάσσονται στο πλευρό των τοπικών κοινωνιών που διεκδικούν την παραμονή της διαχείρισης της άρδευσης στο πλαίσιο του Δήμου κι όχι της ΔΕΥΑΜΒ.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η άρδευση, έχει φέρει τη δημοτική αρχή απέναντι από την Κίνηση Πολιτών Πηλίου και Βόλου για το Νερό που ζητούν να παραμείνει η αρμοδιότητα στο πλαίσιο του Δήμου Βόλου. Αλλεπάλληλες είναι μάλιστα οι συγκρούσεις, με φόντο τον υπό ψήφιση Κανονισμό από τη ΔΕΥΑΜΒ.

Σήμερα, σε συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε στο Δημαρχείο Βόλου, η παράταξη των Δρόμων Συνεργασίας, παρουσίασε σχέδιο Κανονισμού για την άρδευση. «Πρόκειται για έναν Κανονισμό που συνέταξε η δημοτική ομάδα, Δρόμοι Συνεργασίας μετά από διαβούλευση που είχε όλο το προηγούμενο διάστημα με τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Πηλίου και Βόλου για το Νερό και τα τοπικά συμβούλια», ανέφερε ο επικεφαλής της παράταξης, Μαργαρίτης Πατσιαντάς.

Με αφορμή δε την παρουσίαση του σχεδίου, ο δημοτικός σύμβουλος, Γιάννης Μολοχίδης υποστήριξε ότι απέναντι στην ανυπαρξία θέσεων και προτάσεων από τη δημοτική αρχή, οι Δρόμοι Συνεργασίας παράγουν έργο και το θέτουν υπόψη της τοπικής κοινωνίας.

Τον Κανονισμό που περιλαμβάνει συνολικά 17 άρθρα, παρουσίασε ο δημοτικός σύμβουλος, Κώστας Γαργάλας.

Βασική διαφοροποίηση από το σχέδιο της δημοτικής αρχής, αποτελεί το γεγονός ότι οι «Δρόμοι Συνεργασίας» προκρίνουν την παραμονή της άρδευσης στις αρμοδιότητες του Δήμου Βόλου και συγκεκριμένα την άσκηση πολιτικής από το Γραφείο Αγροτικής Ανάπτυξης του Δήμου που σήμερα είναι υποβαθμισμένο και ουσιαστικά δεν λειτουργεί από τη στιγμή που διαθέτει μόλις έναν υπάλληλο.

Επιπλέον, προκρίνεται η επιβολή τελών άρδευσης στην κατεύθυνση της ανταποδοτικότητας, ενώ την ίδια ώρα ακρογωνιαίος λίθος χαρακτηρίζεται η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στις τοπικές επιτροπές άρδευσης.

Επτά βασικούς λόγους για τους οποίους η άρδευση θα πρέπει να παραμείνει στο Γραφείο Αγροτικής Ανάπτυξης και έξι λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να περάσει στη ΔΕΥΑΜΒ, παρουσίασε ο κ. Γαργάλας.

Αναφορικά με το πρώτο σκέλος, επεσήμανε ότι το γραφείο θα μπορέσει να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της τοπικής γεωργικής οικονομίας, θα έχει μεγαλύτερο εύρος εποπτείας, θα εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες άρδευσης, θα διασφαλίζει τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών, θα μπορεί να ασκείται μεγαλύτερος έλεγχος από τις παρατάξεις των μειοψηφιών του δημοτικού συμβουλίου και ταυτόχρονα θα μπορέσει να αποτελέσει εργαλείο για την ανάπτυξη του αγροτουρισμού και να πετύχει μεγαλύτερο όφελος σε κοινωνικό, αναπτυξιακό, οικολογικό και οικονομικό επίπεδο.

Αντιθέτως, αν περάσει στη ΔΕΥΑΜΒ, σύμφωνα με τον κ. Γαργάλα δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την οικολογική διάσταση, η έλλειψη προσωπικού της επιχείρησης δεν αποκλείεται να σηματοδοτήσει τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και αγαθών, δεν δίνεται κανένα περιθώριο συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών, δεν υπάρχει έλεγχος από τις δημοτικές μειοψηφίες και επιπλέον η τιμολογιακή πολιτική θα έχει ως παράμετρο την οικονομική ύπαρξη της εταιρείας.

Στον Κανονισμό άρδευσης που παρουσίασε ο κ. Γαργάλας περιλαμβάνονται διατάξεις για τη διάρκεια της αρδευτικής περιόδου, τις προϋποθέσεις σύνδεσης των καταναλωτών με το δίκτυο, κανόνες χρήσης του δικτύου και του νερού άρδευσης, υποχρεώσεις και δικαιώματα των χρηστών, καθήκοντα και υποχρεώσεις των υδρονομέων, τα τέλη, οι απαγορεύσεις, οι παραβάσεις και πρόστιμα.

«Η γεωργία αποτελεί έναν από τους κύριους τομείς της πρωτογενούς παραγωγής του Δήμου Βόλου συμβάλλοντας καθοριστικά στην απασχόληση του ανθρώπινου δυναμικού στη γεωργία και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Με την έκδοση του συγκεκριμένου Κανονισμού προσδιορίζεται η σχέση του Δήμου και των αγροτών ως προς τη χρήση των αρδευτικών δικτύων για την άρδευση των γεωργικών καλλιεργειών, με στόχο την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του δημοτικού δικτύου άρδευσης, την ορθολογική χρήση των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων, την αειφόρο διαχείριση κιαι προστασία των υδατικών πόρων», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Γαργάλας.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου