ΤΟΠΙΚΑ

Υπό την επήρεια ουσιών στα θρανία ~ Μαθητές κυρίως του Λυκείου

υπό-την-επήρεια-ουσιών-στα-θρανία-μαθη-665042

Ο εφιάλτης των εξαρτησιογόνων ουσιών πάει… σχολείο

Περνούν την πόρτα της τάξης με μάτια κόκκινα, βλέμμα απλανές… Κάθονται στο θρανίο, αλλά οι καθηγητές αντιλαμβάνονται ότι το σώμα βρίσκεται εκεί όχι όμως και το πνεύμα… Πολλές φορές δεν δέχονται ούτε κουβέντα. Οι καθηγητές αδυνατούν να συνεννοηθούν μαζί τους. Ολα αποτελούν για τους εκπαιδευτικούς ενδείξεις που οδηγούν στο ίδιο συμπέρασμα: ότι έχουν απέναντί τους μαθητές – θύματα εξαρτησιογόνων ουσιών.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Οι εξαρτησιογόνες ουσίες, είτε πρόκειται για ναρκωτικά είτε για αλκοόλ, φαίνεται ότι έχουν περάσει και στις τάξεις σχολείων της Μαγνησίας. Επίσημες καταγγελίες δεν έχουν γίνει στο Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Οι καθηγητές όμως, κυρίως σε Λύκεια της περιοχής, έρχονται αντιμέτωποι με μαθητές που είναι εμφανές ότι κάνουν χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών.

Αλλωστε έχουν να αντιμετωπίσουν τη συμπεριφορά μαθητών που δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά. Και δεν είναι μόνο οι επιδόσεις στα σχολικά μαθήματα. Η συμπεριφορά εντός και εκτός της τάξης, αλλά και «σημάδια»

στο πρόσωπο και το σώμα τους, όπως τα κόκκινα μάτια και η αδυναμία ισορροπίας, είναι τα κομμάτια που συνθέτουν το παζλ.

Αύξηση περιστατικών

Το φαινόμενο δεν έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις είναι όμως υπαρκτό και μάλιστα με αυξητική τάση. Εγκυρη πληροφόρηση για αύξηση των περιστατικών χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών στους εφήβους, που τέθηκε υπόψη του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Γ. Δοδοντσάκη, σήμανε συναγερμό…

Ηδη από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, ο κ. Δοδοντσάκης, κάλεσε την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων, Κυριακή Δανιηλίδου αλλά και τον υπεύθυνο του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων, Αντώνη Πλαγερά, σε συζήτηση για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Αποφασίστηκε και ζητήθηκε η συνεργασία του προγράμματος Εγκαιρης Παρέμβασης και Απεξάρτησης ΚΕΘΕΑ – ΠΙΛΟΤΟΣ.

Συναγερμός στη Δ.Δ.Ε.

Με το καμπανάκι να ηχεί δυνατά, αναλήφθηκαν άμεσα πρωτοβουλίες για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών αλλά και την ευαισθητοποίησή τους.

Την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε ο δεύτερος κύκλος του σεμιναρίου

«Νέοι Ανεξάρτητοι από εξαρτησιογόνες ουσίες – Η έγκαιρη παρέμβαση στη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλων παραβατικών συμπεριφορών, στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας και η αντιμετώπισή τους». Το σεμινάριο διάρκειας 30 ωρών, έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στο Συγκρότημα Μουρτζούκου και το παρακολούθησαν 36 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα Γυμνάσια του νομού.

Το συγκεκριμένο σεμινάριο αποτελούσε τη συνέχεια της εκπαίδευσης των καθηγητών Λυκείων που είχε γίνει με μεγάλη επιτυχία τον περασμένο Οκτώβριο και στο οποίο επιμορφώθηκε ένας εκπαιδευτικός από κάθε σχολική μονάδα για να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά προς την υπόλοιπη κοινότητα του σχολείου (Εκπαιδευτικούς, Γονείς, Μαθητές).

Στο δεύτερο κύκλο εκπαιδευτές ήταν η κ. Κλαίρη Κουτρουλή, Ψυχολόγος, Υπεύθυνη των υπηρεσιών πρόληψης και έγκαιρης παρέμβασης του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ, ο κ. Ξενοφών Σελπεσάκης, Υπεύθυνος Εκπαίδευσης και Ερευνας του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ και η κα Κωνσταντίνα Υφαντή, Υπεύθυνη Τμήματος Πρωτογενούς Πρόληψης στη Σχολική Κοινότητα του Τομέα Πρόληψης ΚΕΘΕΑ. Ανέλυσαν πτυχές του προβλήματος όπως η αιτιολογία των εξαρτητικών συμπεριφορών, τα στάδια της διαδρομής της εξάρτησης, το προφίλ του εξαρτημένου, τρόποι παρέμβασης μέσα στο σχολείο…

«Το σεμινάριο αυτό προέκυψε από την ανάγκη να προστατέψουμε τους μαθητές μας. Κάθε έφηβος αντιμετωπίζει σωματικές, γνωστικές, συναισθηματικές μεταμορφώσεις που του προκαλούν αναταραχή. Απαιτεί ελευθερία, δικό του χώρο, χρόνο, ψάχνει τρόπους για να δηλώσει την παρουσία του, διεκδικεί επίμονα και αψηφάει τον κίνδυνο. Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι ευάλωτος σε κάθε πρόκληση και επιρρεπής στις εξαρτήσεις. Ο εκπαιδευτικός και ο γονέας πρέπει να είναι υποψιασμένος και έτοιμος να αναγνωρίσει και να ανταποκριθεί καίρια και ουσιαστικά σε κάθε ύποπτη εξαρτητική συμπεριφορά και να είναι ικανός να αποτρέψει το νέο που θέλει να δοκιμάσει τα όρια και τις δυνατότητές του και να τον βοηθήσει να νοιώσει καλά με τον εαυτό του», ανέφερε ο κ. Δοδοντσάκης.

«Το σεμινάριο αυτό ευελπιστούμε ότι θα μπορέσει να δώσει εκείνα τα εφόδια στους εκπαιδευτικούς, ώστε να είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν καταστάσεις που δημιουργούνται μέσα στη σχολική πραγματικότητα, κατά την οποία ο εκπαιδευτικός εκτός από δάσκαλος καλείται να παίξει και το ρόλο του ψυχολόγου, ανέφερε από την πλευρά της η κ. Δανιηλίδου.

Το προφίλ του χρήστη

Το προφίλ του μαθητή – θύμα εξαρτησιογόνων ουσιών, δείχνει ότι πρόκειται κυρίως λυκειόπαιδα και μάλιστα μαθητές που είτε επαναλαμβάνουν τις ίδιες σχολικές χρονιές, είτε για κάποιο λόγο είχαν εγκαταλείψει το σχολείο και επανέρχονται στις σχολικές αίθουσες. Οι καθηγητές δεν γνωρίζουν πώς να αντιμετωπίσουν τέτοια περιστατικά που εμφανίζουν αυξητική τάση στη σχολική καθημερινότητα.

«Τα άτομα που είναι εξαρτημένα από ουσίες είναι κυρίως και τα άτομα που είναι και οι θύτες σε ζητήματα βίαιης και παραβατικής συμπεριφοράς στο χώρο του σχολείου. Στο πλαίσιο, λοιπόν των δράσεων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών εντός του σχολείου, έγινε το συγκεκριμένο τριήμερο σεμινάριο, ώστε να υπάρξουν εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν το ρόλο του συνδέσμου ανάμεσα στο σχολείο στο οποίο διδάσκουν και στον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Ο στόχος είναι να γίνεται η παρέμβαση όσο το δυνατό πιο γρήγορα με το καλύτερο αποτέλεσμα», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Πλαγεράς

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου