ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανικό καλοκαίρι χωρίς μπουκάλια μπύρας

γερμανικό-καλοκαίρι-χωρίς-μπουκάλια-789468
Την ώρα που το κύμα καύσωνα πλήττει τη Γερμανία αρκετές γερμανικές ζυθοποιίες αντιμετωπίζουν ένα σημαντικό πρόβλημα. Δεν έχουν επαρκή μπουκάλια για να εμφιαλώσουν τις μπύρες τους.

Eν μέσω θέρους η ζυθοποιία Fiege από το Bochum αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα. Αν και ο τζίρος της κινείται σε υψηλά επίπεδα αυτό το καλοκαίρι λόγω Μουντιάλ και ζέστης, δυσκολεύεται να βρει τα αναγκαία μπουκάλια για να εμφιαλώσει τις μπύρες της. Για τον λόγο αυτό παροτρύνει μέσω Facebook τους καταναλωτές να επιστρέφουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα τα άδεια μπουκάλια μπύρας ώστε να επαναχρησιμοποιούνται άμεσα. «Πριν φύγετε για διακοπές επιστρέψτε τα άδεια μπουκάλια Μοritz Fiege στα σημεία πώλησης. Και μετά μπορεί να αρχίσει το πάρτι!», σημειώνει η γερμανική ζυθοποιία στη σελίδα της στο Facebook.

H επιστροφή άδειων μπουκαλιών μπύρας επιβραβεύεται με εννιά έως δεκαπέντε σεντ στη Γερμανία. Το ποσό αυτό είναι όμως πολύ μικρό για να παροτρύνει τους καταναλωτές να επιστρέφουν άμεσα τα άδεια μπουκάλια, ακόμη κι όταν ο υδράργυρος αγγίζει πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο για τις μικρές, τοπικές ζυθοποιίες, που συνήθως είναι οικογενειακές επιχειρήσεις, όπως η Fiege. Eκπρόσωπός της ανέφερε στην DW ότι η ζήτηση φέτος το καλοκαίρι ήταν ιδιαίτερα υψηλή. Ενώ υπό κανονικές συνθήκες πουλά 100.000 με 120.000 μπουκάλια τη μέρα, φέτος το καλοκαίρι η ζήτηση ανέρχεται στα 150.000 με 160.000 ημερησίως, κι έτσι είναι δύσκολο να ανταποκριθεί στις έκτακτες ανάγκες.

Τα προβλήματα και οι ιδιαιτερότητες της ζυθοποιίας

Το πρόβλημα της έλλειψης μπουκαλιών έχει λάβει δραματικές διαστάσεις σε αυτόν τον σημαντικό κλάδο της γερμανικής βιομηχανίας, ανέφερε στο dpa εκπρόσωπος κορυφαίου γερμανικού περιοδικού που εστιάζει στη μπύρα. Και η Ένωση Γερμανών Ζυθοποιών επιβεβαιώνει ότι φέτος το καλοκαίρι υπάρχει σοβαρή έλλειψη μπουκαλιών. Το πρόβλημα εντείνεται επίσης από το γεγονός ότι κάθε ζυθοποιία χρησιμοποιεί διαφορετικό τύπο μπουκαλιού ανάλογα με τη μπύρα που παράγει. Υπολογίζεται ότι στη γερμανική αγορά κυκλοφορούν περίπου δυο δισεκατομμύρια ανακυκλώσιμα μπουκάλια μπύρας, τα οποία αντιστοιχούν σε πληθυσμό 82,6 εκατομμυρίων κατοίκων.

Ο αριθμός αυτός ακούγεται εν πρώτοις ικανοποιητικός, ωστόσο στην πράξη τα μπουκάλια αυτά δεν είναι όλα κατάλληλα για επαναχρησιμοποίηση. Υπάρχουν πολλά είδη μπουκαλιών μπύρας με διαφορετικό σχήμα, ενώ πολλές ζυθοποιίες έχουν χαραγμένο το λογότυπό τους στα δικά τους μπουκάλια. Άλλες χρησιμοποιούν καπάκια από μέταλλο, άλλες από φελλό ή πορσελάνη. Έτσι και η Fiege. Έχει το δικό της μπουκάλι, με ειδικό ντιζάιν και πορσελάνινο καπάκι, που όταν ανοίγει κάνει έναν χαρακτηριστικό ήχο, ιδιαίτερα αγαπητό στους λάτρεις της μπύρας. Αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάνουν όμως τα μπουκάλια της Fiege πιο ακριβά, ενώ επίσης δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν πάνω από 30 φορές. Επίσης τα μεταλλικά κουτιά μπύρας δεν είναι ιδιαίτερα προσφιλή στη Γερμανία, όπως στις ΗΠΑ και τη Μ. Βρετανία, γιατί θεωρούνται επιβλαβή για το περιβάλλον αλλά και άσχημα. Από την άλλη πλευρά βέβαια η εμφιάλωση σε γυαλί είναι πιο χρονοβόρα και οι παραγγελίες για το καλοκαίρι πρέπει να γίνονται τουλάχιστον ένα χρόνο πριν.

Δεν είναι η πρώτη κρίση μπύρας…

Οι ειδικοί του χώρου παραμένουν εντούτοις ψύχραιμοι. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη… κρίση μπύρας λόγω έλλειψης μπουκαλιών. Το 2012 για παράδειγμα η βαυαρική ζυθοποιία Hofbräu αναγκάστηκε να πουλήσει μπουκάλια μπύρας μόνο σε όσους καταναλωτές επέστρεφαν τα άδεια. Οι μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως η Beck’s και η Warsteiner, δεν δείχνουν πάντως να επηρεάζονται άμεσα από την έλλειψη μπουκαλιών, μιας και διαθέτουν τα μέσα για να αντεπεξέλθουν. Οι μικροί παραγωγοί, όπως η Fiege, πιέζονται περισσότερο. Ωστόσο, τουλάχιστον στην περίπτωση της Fiege, η διαδικτυακή καμπάνια που έχει ξεκινήσει αποφέρει μέχρι τώρα αποτελέσματα. Οι φανατικοί φίλοι της μικροζυθοποιίας από το Bochum ανταποκρίνονται στην έκκλησή της για επιστροφή των άδειων μπουκαλιών, ενώ συγχρόνως η απρόσμενη αυτή κρίση την έχει κάνει διάσημη.

Πηγή: Deutsche Welle

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου