ΔΙΕΘΝΗ

Αυστηρότερες κυρώσεις για το Ιράν

αυστηρότερες-κυρώσεις-για-το-ιράν-504900

Οι ηγέτες της ΕΕ συμφώνησαν σε αυστηρότερες κυρώσεις σε βάρος του Ιράν, περιλαμβανομένων μέτρων για τον αποκλεισμό των επενδύσεων στους τομείς του πετρελαίου και του φυσικού αερίου και για τον περιορισμό των δυνατοτήτων διύλισης.

Τα μέτρα υπερβαίνουν σημαντικά τις κυρώσεις που συμφώνησε ο ΟΗΕ στις 10 Ιουνίου και είναι σχεδιασμένα για να ασκηθεί πίεση στην Τεχεράνη για να επιστρέψει στις συνομιλίες για το πρόγραμμα εμπλουτισμού ουρανίου το οποίο οι δυτικές δυνάμεις πιστεύουν ότι αποσκοπεί στην παραγωγή πυρηνικών όπλων.

Τα μέτρα, τα οποία θα τεθούν σε εφαρμογή μέσα σε διάστημα εβδομάδων, θα επικεντρωθούν στο εμπόριο, τις τράπεζες και τις ασφάλειες, τον ιρανικό μεταφορικό τομέα, περιλαμβανομένης της ναυσιπλοΐας και της αερομεταφοράς φορτίων, και σε σημαντικούς τομείς της βιομηχανίας του φυσικού αερίου και του πετρελαίου.

Οι κυρώσεις στον ενεργειακό τομέα θα απαγορεύουν "νέες επενδύσεις, τεχνική βοήθεια και μεταβιβάσεις τεχνολογιών, εξοπλισμού και υπηρεσιών που σχετίζονται μ’ αυτούς τους τομείς, ιδιαίτερα όσον αφορά τη διύλιση, την υγροποίηση και την τεχνολογία του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου", αναφέρουν στα συμπεράσματά τους οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων.

Τα μέτρα υπερβαίνουν αυτά που είχαν προβλέψει μερικοί διπλωμάτες και είναι πιθανό να προκαλέσουν ισχυρή οικονομική πίεση στο Ιράν.

"Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο λυπάται βαθιά που το Ιράν δεν επωφελήθηκε από τις πολλές ευκαιρίες που του προσφέρθηκαν για να άρει τις ανησυχίες της διεθνούς κοινότητας σχετικά με τη φύση του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος", υπογραμμίζουν οι ηγέτες της ΕΕ.

"Υπό τις συνθήκες αυτές, νέα περιοριστικά μέτρα κατέστησαν απαραίτητα", προσθέτουν.

Διπλωμάτες δήλωσαν πως μερικές χώρες της ΕΕ, ιδιαίτερα η Γερμανία, η οποία έχει μεγάλες επενδύσεις στους τομείς του πετρελαίου και του φυσικού αερίου του Ιράν, διατηρούσαν ανησυχίες για την ενίσχυση των κυρώσεων, όμως όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ τάχθηκαν γρήγορα υπέρ μιας έντονα διατυπωμένης δήλωσης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου